افزایش تراکم مو با ساده ترین روش ها در خانه!

, ,
افزایش تراکم مو با ساده ترین روش ها در خانه!

افزایش تراکم مو یکی از دغدغه‌هایی است که امروزه افراد زیادی را درگیر خود ساخته است. برای اینکه بتوانید حتی با استفاده از ساده‌ترین روش‌های بالا بردن میزان تراکم، حجم موهایتان را افزایش دهید، به چند عامل مهم باید توجه کنید. این عوامل شامل پیدا کردن ریشه و دلیل ریزش مو، تنظیم تغذیه صحیح و همچنین شناخت راه‌های کمک به افزایش تراکم مو در کلینیک‌های زیبایی می‌شوند. در ادامه تمامی این موارد را به صورت جز به جز بررسی خواهیم کرد.

افزایش تراکم مو با ساده‌ترین روش

افزایش تراکم مو با ساده‌ترین روش
می دانیم که روش های بسیاری برای جوانسازی وجود دارد مثل هایفوتراپی و یا میکرودرم ابریژن، حتی روش های خلاصی از موهای زائد هم بسیار است، مثلا لیزر موهای زائد. اما آیا روشی برای افزایش تراکم مو نیز وجود دارد؟ چگونه می‌توانیم با ساده‌ترین روش‌ها به افزایش تراکم موهایمان کمک کنیم؟ روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

1-کاشت مو

معمولا ساده‌ترین و همچنین سریع‌ترین راه‌حلی که به ذهن افراد می‌رسد، کاشت مو است. کاشت مو روش‌های مختلفی دارد که برای افراد متفاوتی مناسب است. اگر به دنبال انتخاب این روش بودید، بهتر است ابتدا به پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

2-مصرف داروهای موضعی

یکی دیگر از راه‌های افزایش تراکم مو مصرف داروهای ماینوکسیدیل و فیناستراید است که جزو داروهای موضعی و همچنین تایید شده وزارت بهداشت جهانی به حساب می‌آید. اگر مشکل جدی در بدن وجود نداشته باشد، می‌توانید با مصرف این داروها به سادگی تراکم موهای خود را بالا ببرید.

دلایل ریزش مو

دلایل ریزش مو-افزایش تراکم مو

ابتدا بهتر است ریشه هر مشکلی پیدا شود تا بتوانیم درمان درست و مناسبی را برای آن پیدا کنیم. دلایل ریزش مو می‌توانند بسیار متعدد و گوناگون باشند که در هر مورد نیز درمان متفاوتی برای ریزش مو وجود دارد.

1-اختلالات هورمونی

یکی از اصلی‌ترین و عمده‌ترین دلایلی که وجود دارد مربوط به پدید آمدن اختلال در هورمون‌های بدن است. معمولا این اختلالات برای خانم‌ها و دختران جوان نسبت به مردان بیشتر پیش می‌آید و دلیل آن نیز تغییرات بیشتری همچون دوره‌های قاعدگی، حاملگی و زایمان در خانم‌ها است.
بسیاری از اوقات خود اختلالات هورمونی سبب ریزش مو نمی‌شوند، بلکه داروهایی که برای برطرف سازی این اختلالات مصرف می‌شوند، باعث ریزش مو می‌گردند. اگر مصرف داروی خاصی دلیل ریزش باشد، با قطع دارو ریزش موها نیز قطع می‌شود، اما در صورتی که خود نوسانات هورمون‌ها دلیل این اتفاق باشد، مسلما باید آن اختلال برطرف شود تا ریزش مو نیز متوقف گردد.

2-اضطراب و افسردگی

دومین دلیل مربوط به بیماری‌های روحی همچون اضطراب و افسردگی می‌شود که امروزه در بین افراد و به خصوص جوانان بسیار شایع شده است. معمولا اگر اضطراب و یا افسردگی به صورت مزمن باشد، تاثیر آن بر روی ریزش موها نیز بیشتر خواهد بود. فراموش نکنید هرقدر هم بخواهید از روش‌های مختلف برای افزایش تراکم موهای خود استفاده کنید، تا زمانی که اضطراب و افسردگی از بین نرفته باشد، باز هم تاثیر مثبتی را نخواهید دید.

3-رژیم‌های غذایی نامناسب و عدم تحرک

سومین دلیل شایع ریزش مو مربوط به رژیم غذایی افراد می‌شود. اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید، از غذاهای فست فودی و چرب زیاد استفاده کنید و یا درغذای خود از موادی همچون پروتئین، کلسیم، ویتامین‌ها و…غافل شوید، باید در کوتاه مدت انتظار ریزش مو را نیز داشته باشید. حتی در بسیاری از موارد عدم ورزش و بی توجهی به سلامت جسمی نیز می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو محسوب شود.

4-مواد آرایشی و بهداشتی مو و سبک رعایت بهداشت

چهارمین مورد را قطعا بسیاری از شما می‌دانید، اما ممکن است کمتر به آن توجه کنید. زمانی که موهایتان چرب می‌شوند و حمام نمی‌کنید، ریشه مو‌ها سست شده و ریزش مو رخ می‌دهد. بنابراین عدم استحمام به موقع می‌تواند باعث ریزش دسته‌ای از موها شود.
دومین مورد مربوط به استفاده مداوم و نادرست از محصولات آرایشی و بهداشتی است. اگر از نرم کننده‌ها، محصولات آرایشی همچون واکس مو، ژل، چسب مو و…به مقدار زیادی استفاده کنید به موهایتان صدمه وارد می‌شود و ریزش موها رخ می‌دهد.

5-بیماری‌ها

در بسیاری از موارد بیماری‌های جسمی که در بدن وجود دارند، دلیل اصلی ریزش موها هستند. مواردی مثل جراحی‌ها، بیماری‌هایی همچون انواع مختلف سرطان، استرس‌های ناشی از کارهای طاقت فرسا و…نمونه‌های بسیار کوچک و بارزی از این موارد به حساب می‌آیند.
اگر مشکل کم شدن تراکم موها مربوط به بیماری‌های درونی باشد، تا زمانی که بیماری به صورت کامل بهبود پیدا نکند، نمی‌توانید با هیچ روشی جلوی ریزش موهای خود را بگیرید. پس نخستین مرحله مراجعه به پزشک، فهمیدن بیماری اصلی و شروع معالجه بیماری است.

6-مصرف بیش از مقدار مجاز ویتامین A

به عقیده بسیاری از افراد، ویتامین‌ها در هر حالتی برای بدن مفید هستند و حتی اگر شما بیش از میزان نیاز بدنتان نیز آن ها را مصرف کنید، باز هم هیچ ضرری برای شما ندارند، اما واقعیت چیز دیگری است. به طور مثال اگر مصرف ویتامین A شما زیاد باشد، ریزش موی شدیدی نیز پیدا خواهید کرد. این میزان مصرف بیش از حد معمولا از مواد غذایی نشات نمی‌گیرد، بلکه مربوط به مکمل‌ها و داروهایی می‌شود که شامل این ویتامین هستند.

7-کمبود پروتئین

یکی از مهم‌ترین مواد برای رشد موها و ناخن‌ها، پروتئین است. اگر در رژیم غذایی فرد کمبود پروتئین وجود داشته باشد، ریزش موها رخ می‌دهد که می‌توان با جبران پروتئین رژیم غذایی آن را برطرف ساخت.

تغذیه سالم یکی از راه‌های افزایش تراکم مو

تغذیه سالم یکی از راه‌های افزایش تراکم مو
همان‌طور که پیش از این نیز بیان کردیم، تغذیه سالم یکی از راه‌های بالا بردن میزان تراکم و حجم موها است. داشتن تغذیه سالم نیز اصول خاص خودش را دارد، به طور کلی می‌توان گفت که در مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و هر نوع ماده دیگری نه افراط داشته باشید و نه تفریط. زیرا هر کدام از این موارد می‌تواند باعث شود سیستم و عملکرد طبیعی بدن مختل شود و باز هم دچار ریزش مو شوید.

1-مصرف به اندازه سبزیجات و میوه‌ها

اولین مورد استفاده به اندازه و کافی سبزیجات و میوه‌ها است. این مواد دارای فیبر و ویتامین‌های مختلفی هستند که برای رشد و استحکام موها بسیار اهمیت دارند.

2-مصرف پروتئین و کلسیم

همان‌طور که می‌دانید موها و ناخن‌ها منبع کلسیم هستند و مهم‌ترین ماده نیز برای رشد آن‌ها کلسیم است. اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی‌تان کلسیم و پروتئین داشته باشید، می‌توانید از ریزش موهایتان نیز تا حد زیادی جلوگیری کنید. به عنوان منبع پروتئین می‌توانید از تخم مرغ که سرشار از امگا 3 نیز می‌باشد، لوبیا، سویا و گوشت استفاده کنید.

3-اسیدهای چرب

حتما شما نیز دیده‌اید که برخی از افراد دارای موهای درخشان و بسیار نرم و لطیفی هستند. موهای نرم که حالت خشک و شکننده ندارند، به اندازه کافی اسیدهای چرب دریافت می‌کنند. منبع اسیدهای چرب می‌تواند گردو، ماهی به خصوص ماهی قزل آلا، دانه‌های روغنی همچون دانه‌های آفتاب گردان، سویا و…باشد.

کمک به افزایش تراکم مو در کلینیک‌های زیبایی

کمک به افزایش تراکم مو در کلینیک‌های زیبایی
کاشت مو و یا مزوتراپی مو در کلینیک‌های زیبایی روش پر هزینه‌ای برای افزایش تراکم مو به شمار می‌رود، اما در عین حال نیز روش موثری تلقی می‌شود. به طور کلی سه روش برای کاشت مو وجود دارد که با نام های SUT، FIT و FUT شناخته می‌شوند. روش SUT جدیدترین روشی است که در حال حاضر استفاده می‌شود و می‌توان گفت نسبت به دو روش دیگر دارای معایب کمتری نیز است.
روش دیگر که می‌تواند تراکم موهای شما را بالا ببرد، مزوتراپی مو است. در درمان ریزش مو با مزوتراپی، ترکیب کلی از ویتامین‌ها و مواد مغذی همچون پروتئین، ویتامین B5، ویتامین A، روی، سلنیوم و…به لایه بالایی و سطحی پوست تزریق می‌شود که بسیار سریعتر به ریشه موها می‌رسد. همین موضوع می‌تواند سبب افزایش حجم و تراکم موها گردد.

سخن پایانی

به طور کلی افزایش تراکم مو راه‌های متعدد و مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها نیز درصد پیشرفت و تاثیرگذاری خاص خودشان را دارند. پیش از همه چیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که ابتدا دلیل ریزش موها را پیدا کنید و سپس با توجه به دلیل یافت شده به درمان آن بپردازید.کلینیک تخصصی دکتر هنرور با انجام خدماتی چون هایفوتراپی، میکرونیدلینگ، میکرودرم، پلاسما جت و یا حتی لاغری موضعی در خدمت شماست. می توانید جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *