تاثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست

تاثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست : همانگونه که شاید از خواص جوانه گندم اگاهی داشته باشیم، می دانیم که جوانه گندم موجب شادابی و طراوات می شود. دوام زیبایی پوست و پیشگیری از پیری پوست دغدغه بسیاری از خانم ها و آقایان است. خیلی ها به دنبال راه هایی برای اینکار هستند. گیاهان دارویی ، ماسک های خانگی ، روش های پزشکی و … روش های ممکن هستند. یکی از بهترین گیاهانی که می توانیم برای زیبایی پوستمان بکار ببریم روغن جوانه گندم می باشد.  این روغن دارای خواص زیادی می باشد . در کرم های زیبایی بسیاری، از این نوع روغن استفاده میشود. در ادامه ما فواید بی نظیری از روغن جوانه گندم را برای شما بیان کرده ایم که بتوانیم اطلاعات شما را کامل تر کنیم .

عوامل مهم در تاثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست

1)    در روغن جوانه گندم مواد مغذی متفاوتی موجود است که وجود این مواد موجب می شود تا سیستم عصبی و همچنین ایمنی بدن را تقویت کند .

2)    روغن جوانه گندم دارای خاصیت های  آنتی اکسیدانی می باشد. وجود این مواد موجب می شود تا با پیری پوست مقابله نماید. این روغن در نهایت موجب می شود تا جریان خون تقویت شود و در نهایت به سلامت پوست کمک می کند .

3)    این روغن از جوانه دانه گندم تهیه می گردد که تصفیه هم نشده است و سرشار از ویتامین E است. باید فراموش نکنید که با وجود اینکه تعداد زیادی از روغن های گیاهی موجود می باشد تنها روغن گندم است که به عنوان منبع ویتامین E شناخته شده است  .

4)     یکی از مزایای روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست این است که سلامت کلی بدن را می تواند تضمین کند. همچنین در سیستم ایمنی بدن موجب تقویت می شود .

5)    روغن جوانه گندم سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد. همچنین از ویتامین های A و D به میزان بالایی برخوردار است .

6)    روغن جوانه گندم دارای رنگ زرد است. این روغن از هسته دانه گندم تهیه می گردد و دارای عطر قوی است. این روغن به عنوان یک چربی طبیعی می باشد. شما می توانید با یک حساب و کتاب ساده به خواص این جوانه گندم پی ببرید .

جوانه گندم فقط 3 درصد از وزن دانه گندم را تشکیل می دهد درصورتی که در دانه گندم در آن ۲۵۵ درصد از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی وجود داشته است . شما باید دقت داشته باشید که این روغن بسیار مفید است و علاوه بر این موارد این روغن از جمله روغن های حساس است که اگر از آن مراقبت نکنید تجزیه می شود .

به عنوان مثال اگر آن را روی حرارت زیاد قرار بدهید موحب می شود تا روغن اثر مفید خود را از دست دهد. در صورتی که از آن مراقبت درست کنید می توانید عمر مفید آن را زیاد کنید و تا چند ماه حتی این طول عمر افزایش داده می شود .

7)    شما می توانید برای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما از این روغن استفاده کنید. البته بیماری های وجود دارد مثل درماتیت یا برای کاهش اسکار می توانید از روغن جوانه گندم استفاده کنید. البته دیده شده است که در موارد ی مثل سوختگی و زخم های پوستی از این مورد استفاده شده است که بسیار هم موثر بوده است .

این روغن علاوه بر تمامی مواردی که بیان کردیم در جریان خون در پوست نیز بسیار موثر می باشد. البته نباید فراموش کنید که در پوست های که در اثر حرارت خورشید آسیب دیده اند نیز از این مورد کمک می گیرند . پس  در نهایت باید دقت کنید که این روغن بسیار در سلامت عمومی مهم است و می توانیم در بسیاری از موارد از آن استفاده کنید .

8)    روغن جوانه گندم از جمله بهترین روغن های می باشد که برای پوست های خشک استفاده می شود . توصیه می شود که افرادی را دارای پوست خشک هستند روزی 2 بار از این روغن استفاده کنند . بهتر است این استفاده از صبح ها بعد از حمام باش و همچنین شب ها قبل از خواب از آن استفاده شود . برای اینکه کیفیت روغن جوانه گندم بالا رود می توانید از روغن های ضروری مثل روغن  اسطوخودوس و یا هر روغن خوش بوی که دوست دارید به آن اضافه کنید .

9)    در روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست باید گفت در روغن جوانه گندم اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک وجود داشته است که اینها اسیدهای چربی هستند که جزی از موارد ضروری به شمار می آید و در نهایت در سیستم ایمنی بدن و تقویت سیستم عصبی تاثیر پذیر است و همچنین به رشد سلول های سالم و بازسازی و ترمیم کمک خواهد کرد . البته دقت کنید که این روغن های ضروری به هیچ عنوان توسط بدن تولید نمی گردند.

جالب است بدانید یکی از مهم ترین فواید روغن جوانه گندم در از بین بردن و رفع غبغب می باشد.

 

جوانسازی پوست در کلینیک دکتر هنرور

استفاده از مواد طبیعی و گیاهان و روش های سنتی بیشتر برای پیشگیری است. در بسیاری از مواقع که پوست شادابی خود را از دست داشته باشد. و یا اینکه دچار پیری و چین و چروک شده باشد نمی توان از این روش ها کمک گرفت. ما استفاده از مواد شیمیایی درمانی را نیز توصیه نمیکنیم چرا که عوارض خود را دارند. برای جوانسازی پوست ما در کلینیک دکتر هنرور روش های بدون عوارض ، بدون درد و بدون بازگشتی را ارائه می کنیم. البته پس از درمان شما بایستی هوای پوست خود را داشته باشید و از پیری مجدد و عوارض آنها پیشگیری نمایید. مثل استفاده از روغن جوانه گندم.

شما برای جوانسازی سریع پوست خود می توانید از روش های ما استفاده نمایید. این روش ها بدون عوارض می باشد. برخی از روش های درمانی ما برای جوانسازی پوست به شرح زیر می باشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش تحریک مکانیکال پوست است. در این روش با استفاده از سوزن های بسیار ریزی میلیون ها میکروکانال در پوست ایجاد می شود. در روش میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی ، ساختار و کارکرد پوست آسیب دیده و تغییر یافته ترمیم می شود.

آر اف فرکشنال

در واقع تركيبى از دو تكنولوژى راديوفركوئنسى و ميكرونيدلينگ مى باشد كه نتايج درخشان و عالى در جوانسازى و درمان اسكار آكنه دارد.

آر اف میداس

آراف جوانسازی روشی نوین و بدون عارضه می باشد . MIDAS دستگاهی است که از امواج رادیوفرکانسی جهت دستیابی به نتایج درمانی استفاده می کند.

پلاسماجت

روش کار در پلاسماجت بدین صورت است که با استفاده از دستگاه یونیزاسیون سلولی در پوست اتفاق می افتد و لایه سطحی پوست (اپیدرم) از جامد به گاز تبدیل می شود و این فرایند باعث جمع شدن لایه های تحتانی پوست می شود.

میکرودرم ابرژن

میکرودرم ابرژن یک روش ایده آل برای جوانسازی پوست است. در این روش تمامی قسمت های پوست با ماده معدنی بی ضرر اکسید آلومینیوم پوشانده می شود. این پودر کریستال های ریزی را دارد که به پوست ساییده می شود.

روش های دیگری مثل هایفوتراپی و همچنین تزریق بوتاکس نیز در کلینیک دکتر هنرور انجام می شود. اطلاعات بشتر در این زمینه در کلینیک لیزر مو و زیبایی دکتر هنرور.

 

 

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *