مراقبت از پوست دستها

,

مراقبت از پوست دستها : شما می توانید از دست هایتان مراقبت کنید ولی باید دقت داشته باشید که حتما نکات بهداشتی را رعایت کنید و همچنین از ماسک های خانگی استفاده کنید .
شاید شما هم از جمله افرادی باشید که برای اینکه از پوستتان مراقبت کنید به سالن های مختلف آرایشگاه مراجعه کرده باشید  و یا از بسیاری از مواد های آرایشی متنوع استفاده کرده باشید اما نباید فراموش کنید که مراقبت از دست ها نیز یکی دیگر از مواردی می باشد که بسیار مهم است و نباید آن را به فراموشی بسپارید .

نکات مهم درمراقبت از پوست دستها

در مورد مراقبت از پوست دستها چه نکاتی را باید رعایت کنید : به صورت خلاصه در قسمت زیر بیان شده است .

1)    اگر قصد دارید که کارهای منزل یا باغبانی انجام دهید فراموش نکنید که حتما دستکش استفاده کنید .
2)    حتما شب ها از قبل خواب دستهای خود را مرطوب کنید ، سعی کنید مانند مسواک زدن که برای هر فردی باید به صورت عادت باشد شما این کار را انجام دهید .
3)    شما می توانید مانند پوست صورتتان ، دست هایتان را نیز لایه برداری کنید
چند نکته در مورد مراقبت از پوست دست . زیرا با این کار شما باعث می شوید که جرم های کثیف و سلولهای مرده از سطح پوست جدا شود و پوست دست به صورت جوان باشد همچنین باعث می شود که برای پوست دست نوعی تغذیه رسانی کنید .

4)    شما می توانید بعد از اینکه دست هایتان را صابون شستید با استفاده از لیفهای کمی زبر یا دیگر محصولاتی که مناسب باشد دست ها را مالش دهید . زیرا این کار موجب می شود تا پوستتان کاملا تمیز شود . البته نباید پس از اینکه اینکار را انجام دادید پوست دست هایتان را مرطوب نمایید .
5)    اگر شما دارای پوست چربی هستید حتما بعد از اینکه دست هایتان راشستید کمی آرد گندم بر روی پوستتان قرار دهید .
6)    شما می توانید به کمک تمیز کنندهای خانگی دست هایتان را ماساژ دهید این کار بسیار مفید می باشد .

ماسکهای ویژه مراقبت از پوست دستها

– شما می توانید برای اینکه پوست دستهایتان را نرم کنید، از  مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط نمایید و سپس آن را به کار برید.
– شما می توانید برای اینکه پوست دستهایتان نرم و سفید باشد از  مقدار عسل و آب لیموترش را مخلوط نماید و آن را برای مدت 20 دقیقه البته می توانید 15 دقیقه هم باشد و آن را روی پوست قرار دهید و سپس آن را بشویید .
– اگر می خواهیم پوست دستی که زبر و خشن است را نرم کنید ابتدا دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین به همراه بیست و پنج گرم گلاب مخلوط نمایید  و دستها را آغشته نمایید و با یک دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت بشوئید البته فراموش نکنید که این کار را یک تا دوبار در ماه باید انجام دهید .
–  میتوان از مخلوط آب پرتقال و عسل  هم برای نرم کردن دستهای خشن و تیره استفاده نمود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت از پوست دستها می توانید با کلینیک لیزر مو دکتر هنرور تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *