لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه

, ,

لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه :برای درمان اسکار آکنه روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.

لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه

براي شروع لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه بايد در مورد اين ليزر اين گونه بيان كنيم كه اين ليزر مي تواند روشي موثر و همچنين كارآمد در اسكار اكنه و جوانسازي پوست باشد .امروزه بسياري از افراد را ميبينيم كه درگير اكنه و پوستشان ميباشد و همواره به دنبال بهترين و ساده ترين راه ميباشند . امروزه براي جوانسازي پوست از درمان هاي استفاده ميشود كه اين درمان ها غير تهاجمي مي باشند ولي در برخورد با اين گونه روش ها بايد دقت داشته باشيم كه اين روش ها نمي توانند خواسته كاربران را برآورده كنند و انها ترغيب ميشوند تا روش هاي را استفاده كنند كه تهاجمي تر هستند .

لیزر CO2

هم اكنون ليزر Co2 Fractional مي تواند براي اين افراد يك روش عالي و كار آمد باشد . در اين درمان بدين صورت است كه هيچ گونه زخمي كه ناشي از ليزرهاي متداول Co2باشد را ايجاد نخواهد كرد .

لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه علاوه بر اينكه مي تواند در درمان اسكارها و همچنين جاي جوش ها در افراد موثر باشد اين امكان را نيز دارد كه بر درمان پيري  نيز موثر باشد و از مواردي شلي پوست صورت يا چين و چروك هاي دور چشم  و دهان هم جلوگيري مي نمايد .

در مدت ها پيش تر از ليزر co2معمولي براي مواردي كه در بالا ذكر كرديم استفاده ميشد ولي اين ليزر زمان طولاني تري را مي طلبد كه موجب التيام پوست شود گاهي اين زمان ممكن بود به ٣يا ٤ هفته نيز برسد و نبايد فراموش كرد كه در اين مدت زمان به پانسمان نياز بوده است و اين چنين موجب قرمزي پوست ميشد البته اين قرمز ممكن بود تا ٤تا ٦ ماه نيز باقي بماند البته فراموش نكنيد كه پوست ايرانيان نيز مي تواند تيره گي بعد از ليزر را داشته باشد.

به همین علت این موضوع از جانب پزشکان و همچنین بیمار مورد استقبال قرار نگرفت ، به همین دلیل محققان و دانشمندان دنیا به فکر این موضوع بودند که لیزرهای پیشرفته تری را بسازند ، آنها بفکر بودند که بتوانند لیزری را بسازند که در درمان جای جوش یا درمان محل زخم یا فرورفتگی های پوستی بتواند موثر باشد و علاوه بر مطالبی که بیان کردیم بتواند اثر قرمز بودن طولانی پوست یا احیانا لکه های قهوه ای را نداشته باشد و بنابر تحقیق ها برای این موضوع صورت گرفت و لیزری ساخته شد که این لیزر به فراکشنال Co2 بود  و این لیزر توانست جایی لیزرهای قبلی را بگیرید ، این لیزر 3 تا 5 روز و قرمزی زخم را از بین می برد و همچنین بعد از دو یا چهار هفته قرمزی را بهبود می بخشد و شخصی که لیزر شود می تواند بدون داشتن هیچ نگرانی فعالیت خود را در بیرون و درون منزل انجام دهد .

اگر بخواهیم کمی در مورد مکانیسم این لیزر صحبت کنیم باید بگوییم که این لیزر به جای اینکه نور لیزر را مانند لیزرهای قبلی با شعاع بزرگ بتاباند ، ستون های از نور لیزر با شعاع های بسیار باریک ( که این شعاع ها در حد میکرون هستند ) بر روی سطح پوست تابیده می شود ، بدین ترتیب قسمتی های هستند از سطح پوست که سالم می ماند و در همین قسمت های که سالم هستند یا اشعه نخورده اند ترمیم پوست به سرعت صورت می گیرد . شما می توانید تصاویری از این گونه لیزرها را در اینترنت ببیند .

لازم است بگوییم که مناطقی از سطح پوست در این نوع لیزر دچار آسیب نمی شود و زیادترین نور که تابیده می شود از این نوع لیزر وارد درم یا به عبارتی دیگر لایه میانی پوست می شود می توانیم این گونه این موضوع را بیان کنیم که دقیقا مکانی است که لیزر باید در همان نقطه عمل کند و بتواند مشکلات آن را حل کند زیرا مشکل اصلی همان مشکل فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم است  به گونه ای که در این ناحیه کلاژن پوست قرار داشته است و در این ناحیه تابیدن این گونه لیزر موجب می شود تا کلاژن های جدید تشکیل گردند .

شما می توانید پس از گذشت ۲تا ۴ ماه کاهش شدید چروک های پوستی را مشاهده نمایید و اینگونه پوست را می بینید که از حالت شلی و افتادگی در می آید  و عمق چاله ها و اسکارهای که پس از آکنه یا جوش یا بعد از عمل رخ می دهند را بصورت چشمگیری بهبود ببخشد .

مقالات بیشتر در وب سایت لیزر مو و زیبایی دکتر هنرور.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *