آیا لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟ بررسی تاثیرات آن

آیا لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟ بررسی تاثیرات آن

لیزر موهای زائد در بارداری ایمن است یا خیر؟ هنگام حمل کودک، بدن زنان باردار با تغییرات زیادی روبرو می‌شود. یکی از همین تغییرات اختلالات هورمونی و رشد موهای ناخواسته است. آیا شما در حال دیدن موهای زائد در ناحیه‌های جدید بدن هستید؟ و یا شکم‌تان خیلی بزرگ است و نمی‌توانید به سمت پایین بدن خود را حرکت دهید و حذف لیزر موهای زائد سخت به نظر برسد. اما انجام لیزر موهای زائد در بارداری چه تاثیراتی می‌تواند روی بدن مادر و مهم‌تر از همه کودک داشته باشد؟ با خواندن این مقاله به نتیجه می‌رسید، آیا هنگام بارداری استفاده از لیزر ایمن است یا خیر.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری
هنگامی که در دوره بارداری قرار دارید، احساس می‌کنید خودتان نیستید و برخی احساسات و هیجان‌ها در وجودتان خاص و غیرقابل باور است. بعضی از زنان به مدت ۹ ماه نیز با این هیجان و احساسات متفاوتی همراه هستند؛ طوری که احساس خوشحالی ندارند و از نتایجی که تغییراتی هورمونی برایشان به دنبال دارد، کلافه‌اند. تغییرات هورمونی نه تنها روی رشد موهای زائد تاثیرگذار است، بلکه روی شادابی و جوانی پوست نیز اثرات ناخوشایندی به دنبال دارد. به همین دلیل، خانم هایی که در دوران بارداری قرار دارند به محض این که تصور می‌کنند زیبایی و شادابی پوست‌شان تحت تاثیر قرار گرفته است تصمیم به انجام روش‌های زیبایی مانند هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، تزریق بوتاکس، میکرونیدلینگ یا پلاسماجت می‌گیرند. در حالی که انجام هر اقدامات زیبایی در این دوره باید تحت نظر پزشک انجام شود و در صورت عدم ضروری بودن بهتر است انجام آن برای بعد دوران بارداری و شیردهی برنامه‌ریزی شود اما بعد از این دوران، روش های مناسبی برای زیبایی و جوانسازی هستند.
دوران بارداری هورمون‌ها به صورت تمام وقت پمپاژ می‌شوند که این موضوع بر چرخه رشد موهای زائد بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل در طول این 9 ماه، بسیاری از زنان با رشد موهای ناخواسته در مکان های مانند صورت، گردن، شکم و سینه روبرو می‌شوند. برای درک بهتر این قضیه خوب است با روند رشد مو آشنا شوید. مو از طریق سه مرحله می‌روید:
مرحله اول، فولیکول‌های مو روند را آغاز و مو را ایجاد می‌کند. در فاز دوم، مو همچنان رشد می‌کند و در مرحله نهایی که گاهی اوقات فاز استراحت نامیده می‌شود موها ریخته می‌شود یا از بین می‌رود. هورمون‌های حاملگی فاز نهایی را به تاخیر می‌اندازند. به این معناست که مو به سرعت سقوط نمی‌کند و بسیاری از زنان متوجه ضخیم‌تر شدن مو و رشد کامل مو رویش موهای جدید در مکان‌هایی که قبلاً موهای زائد حضور نداشتند خواهند بود. پس به همین دلیل، بسیاری از زنان باردار تصمیم به انجام لیزر موهای زائد در بارداری می‌گیرند.

عملکرد لیزر چگونه است؟

عملکرد لیزر چگونه است؟
لیزر موهای زائد به عنوان یک راهکار ایده‌آل برای حذف موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن مانند صورت، زیربغل، پاها، ناحیه شکم و تنه شناخته می‌شود که به عنوان یک درمان غیرتهاجمی بسیار محبوب است. این راهکار با استفاده از نور بسیار متمرکز یا همان لیزر به حذف فولیکول‌های مو می‌پردازد و هنگامی که فولیکول‌های مورد هدف قرار گرفته می‌شود، فولیکول‌ها انرژی را جذب و به گرما تبدیل می‌کنند. در نتیجه رشد فولیکول‌ها را به شدت کاهش پیدا می‌کند و لیزر حتی مانع رشد یا از بین بردن آنها در ناحیه تحت درمان می‌شود. البته لیزر نه تنها برای حذف مو، بلکه برای. البته لیزر نه تنها برای حذف مو، بلکه برای رفع خال، پاک کردن تاتو و … استفاده می‌شود و نتیجه اثربخشی در زیبایی صورت به همراه دارد.
با این حال، این روش درمانی یکباره نیست. لیزر تنها موهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد که در مرحله رشد فعال هستند. پس برای اثربخشی بهتر به درمان‌های متعددی نیاز دارید. خوب است بدانید لیزر روی موهای تیره و ضخیم‌تر بهترین اثر را دارد و هر زمان که موها دوباره شروع به رشد کنند، روشن‎تر، نازک‌تر و کم پشت‌تر خواهند بود.

لیزر موهای زائد در دوره شیردهی

لیزر موهای زائد در دوره شیردهی
دوره شیردهی نیز مانند دوران بارداری با تغییرات هورمونی و رشد موهای زائد همراه است. افزایش مقادیر هورمون روی ایجاد مشکلات آزاردهنده پوستی بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل زنان در چنین مواقعی، به انجام لیزر موهای زائد و درمان‌های پوستی تمایل پیدا می‌کنند. لیزر برای رفع موهای زائد و درمان مشکلات پوستی توسط سازمان جهانی تایید شده است. اما تاکنون هیچ مطالعه‌ای به اثبات نرسیده که انجام لیزر موهای زائد در بارداری یا شیردهی کاملا ایمن است. به همین خاطر، اکثر متخصصین برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی حذف موهای زائد را تا بعد از تولد نوزاد به تعویق انداخته‌اند. پس بهتر است تا زمانی که سلامتی کامل برای مادر و کودک ایجاد نشده است احتیاط کنید و برای حذف موهای زائد توسط لیزر اقدام نکنید.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری تاثیرگذار است؟

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری تاثیرگذار است؟
هنگامی که باردار هستید بهتر است هنگام انجام برخی کارها و اقدامات زیبایی احتیاط کنید. نه تنها لیزر موهای زائد بلکه استفاده از کرم‌های موبر و دیگر روش‌های حذف موهای زائد غیر متعارف برای زنان باردار توصیه نمی‌شود. اما اگر در مورد رشد مو نگران هستید بهتر است قبل از استفاده از روش‌های حذف موهای زائد به غیر از روش تراشیدن با پزشک خود مشورت کنید. گفتن این نکات به این معنا نیست که روش‌های لیزر برای زنان باردار ناامن است. اما تحقیقات کافی برای بیان ایمن بودن این روش در این دوره انجام نشده است. اگر رشد موهای ضخیم‌تر یا موهای جدید زائد در قسمت‌های مختلف بدن شما را نگران کرده است، باید بگوییم که بعد از دوران حاملگی بارداری و شیردهی کاهش هورمون‌های حاملگی موهای زائد حدود شش ماه طول می‌کشد. از آن لحظه به بعد، موها به چرخه طبیعی رشد خود بازمی‌گردند.

کلام آخر

به جز خانم‌های باردار حذف لیزر موهای زائد کاملا ایمن است. اکثر کسانی که این روش‌‌ را تجربه کردند، با هیچ عوارض جانبی طولانی مدتی روبه‌رو نشدند. عوارض جانبی این روش کاملا موقتی است و شامل تاثیراتی مانند قرمزی، تورم و تحریک ناحیه درمان می باشد. تمام تحریکات پوستی حاصل از لیزر موهای زائد جزئی است و بعد از دوره درمانی کوتاه مدت برطرف می‌شود. البته تمام روش‌های حذف موهای زائد با کمک لیزر یکسان نیست، تکنسین‌های مختلفی هستند که از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می کنند و روش خنک‌کننده و تسکین‌دهنده هر کدام ممکن است با دیگری متفاوت باشد. بنابراین اگر به فکر انجام حذف موهای زائد با کمک لیزر هستید، از حتما از فعالیت تکنیسین و مجاز بودن مجموعه مطمئن شوید. سپس اقدام به انجام این راهکار زیبایی کنید.

 

 

 

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *