شات لیزر چیست؟تعداد شات لیزر برای نواحی بدن

شات لیزر

صادقانه بگوییم همه ما دوست داریم پوست صاف و بدون مو داشته باشیم، اما هیچ‌کس از صرف زمان برای انجام اقداماتی همچون اپیلاسیون اصلاح کند یا سفید کردن مو لذت نمی‌برد. پس وقت آن رسیده با استفاده از شات لیزر، بدن زیباتر داشته باشیم و زمان خود را برای انجام کارهای لذت‌بخش‌تر صرف کنیم، اما شات لیزر چیست؟ قرار گرفتن تعداد شات‌های لیزر بر نواحی مختلف بدن باعث می‌شود موهای زائد رشد دائمی خود را از دست دهند و کم‌کم پوستی صاف و یکدست را تجربه کنید. به‌طور کلی، لیزر توانایی از بین بردن حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موهای زائد را دارد و استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها روی نتیجه این روش زیبایی بسیار تأثیرگذار است. حال برای این که بدانید شات لیزر چیست و افزایش تأثیر آن روی کاهش موهای زائد در ادامه همراه ما باشید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید:بهترین سن برای تزریق بوتاکس

_____________________________________________________________________

شات لیزر یا لیزر شاتی چیست؟ این دسته از دستگاه‌ها پرتوهای نوری را روی پوست متمرکز می‌سازند و رنگدانه‌ها با جذب اشعه در ریشه و فولیکول‌های مو، موجب سوزاندن ریشه‌ها و فولیکول‌های مو می‌شود. با تکرار این روش، رشد موها در نواحی مورد هدف کم کم کاهش می‌یابد و متوقف می‌شود. تکنسین‌های لیزر با هر بار فشار دادن کلید دستگاه لیزر، اشعه را روی سطح پوست شلیک می‌کنند که کلید به معنا یک شات لیزر است. تعداد شات در هر ثانیه نیز به تعداد تخلیه بار انرژی دستگاه روی پوست بستگی دارد.

مزایای دستگاه لیزر شاتی

معمولاً تکنسین‌های دستگاه لیزر تعداد شات‌ها و دفعات استفاده از آن را بر اساس حجم و ضخامت مو های نواحی مختلف بدن مشخص می‌کند. در موارد زیر با مزایای استفاده از لیزرهای شاتی برای از بین بردن موهای زائد آشنا می‌شویدم

  • مهم‌ترین مزیت، هزینه لیزر موهای زائد است. لیزرهای شاتی بر اساس تعداد جلسات کمتری برنامه ریزی می‌شوند، بنابراین فرد برای استفاده از آن هزینه کمتری می‌پردازد.
  • همچنین این دستگاه‌ها با پوست ارتباطی ندارد و هیچ عوارض جانبی نظیر سوختگی قرمزی و تاول بعد از استفاده از لیزر مشاهده نمی‌شود.
  • هیچ‌گاه بعد از استفاده از لیزر شاتی شاهد ناراحتی و درد نواحی مختلف پوست نخواهید بود، زیرا تکنسین دستگاه بر اساس شرایط بیمار تعداد شات را مشخص می‌کند و رضایت بیمار از دیگر مزایای بارز این دسته از دستگاه‌های لیزری است.
  • معمولاً دستگاه‌های لیزر شاتی دارای راندمان کاری بسیار بالایی هستند و بعد از استفاده از آنها، رشد موهای زائد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

چگونگی تعیین تعداد شات‌های لیزر کل بدن

حال که می‌دانید پالس در لیزر چیست، بهتر است کمی در مورد تعیین تعداد آن نیز آگاهی کسب کنید. تکنسین‌های لیزر با توجه به ناحیه مورد هدف، وسعت آن و نوع پوست تعداد شات‌های لیزر را مشخص می‌کنند. یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار روی تعداد شات‌های لیزر نوع دستگاه است. معمولاً برای پوست‌های روشن با موهای تیره پالس‌های کوتاه و تعداد شات بیشتر در نظر می‌گیرند و اپراتور با افزایش تعداد پالس‌ها، تعداد جلسات مورد نیاز را کاهش می‌دهد. پوست‌های تیره نیز برخلاف پوست‌های روشن به‌مدت پالس بیشتری نیز دارند و تعداد شات در لیزر برای آنها کاهش پیدا می‌کند.

چگونگی تعیین تعداد شات لیزر

دلایل متفاوت بودن تعداد شات‌های لیزر برای نواحی مختلف بدن

تعداد شات‌های مورد نیاز برای هر بخش از نواحی بدن بر اساس عوامل مختلفی همچون ضخامت و تراکم موها، رنگ پوست، ویژگی‌های دستگاه مانند فرکانس مشخص می‌شود. برای مثال، تعداد شات لیزر پوست‌های تیره با کمک دستگاه لیزر کاندولا در هر جلسه افزایش پیدا می‌کند و بیمار دچار آسیب‌دیدگی و حساسیت پوستی کمتر خواهد شد. همچنین قد و وزن فرد روی تعداد شات‌های لیزر اثرگذار است. معمولاً افراد دارای موهای زائد کم پشت به تعداد شات کمتری نیاز دارند، اما افراد که از موهای ضخیم و پرپشت بدن رنج می‌برند، مجبور هستند تعداد شات بیشتری در هر جلسه را تجربه کنند.

تأثیر تعداد شات لیزر در نتیجه لیزر مو

مدت زمان تابش لیزر و تعداد شات‌های آن تأثیر مستقیم روی نتیجه لیزر موهای زائد می‌گذارد که هر چه ناحیه هدف در برابر اشعه قرار گیرد، اثربخشی نیز بیشتر خواهد شد. از طرفی، به‌دلیل نفوذ انرژی به پوست، دمای آن در هر پالس افزایش پیدا می‌کند و بیمار حرارت را با کمی سوزش احساس خواهد کرد. بنابراین امکان افزایش بی‌مورد تعداد شات لیزر اصلاً پیشنهاد نمی‌شود و متخصصان باید براساس نوع پوست و ناحیه هدف تعداد شات و زمان تابش هر پالس را تعیین کنند.

تأثیر تعداد شات‌های لیزر روی هزینه لیزر موهای زائد

قدیم‌ها، هزینه لیزر بر مبنای تعداد شات لیزر مشخص می‌شد، اما این روزها قیمت ثابتی براساس تعداد شات‌های مورد نیاز برای هر نواحی بیان می‌شود. بنابراین هر چه نواحی مورد هدف وسیع‌تر باشد، هزینه لیزر نیز بیشتر خواهد بود و تعداد شات‌ها افزایش می‌یابد.  اگر نگاهی به قیمت کلینیک‌های زیبایی بیندازید متوجه می‌شوید برای هر قسمت از بدن هزینه متفاوت در نظر گرفته‌اند.

شات لیزر چیست

مقایسه تعداد شات‌های لیزر در انواع دستگاه‌ها

هر کدام از دستگاه‌ها براساس تکنولوژی و راندمان مختلفی ارائه می‌شوند و تنها برای رفع موهای زائد قابل استفاده نیستند. برای مثال، پاک کردن تاتو ابرو با لیزر کیوسوئیچ بسیار رایج است. در ادامه با اثرگذاری دستگاه‌های مختلف لیزر آشنا می‌شوید:

لیزر مو کاندلا

لیزر مو اکساندرایت کاندلا یکی از محبوب‌ترین دستگاه هاست که طول موج 755 نانومتری از خود تولید و رنگدانه ملانین مو به‌خوبی این انرژی را جذب می‌کند. قدرت این دستگاه نسبت به دیگر مدل‌ها حدود 10 برابر بالاتر است و برای رفع موهای زائد و ضعیف انتخاب ایده آلی خواهد بود.

لیزر مو Elight

این دستگاه با بهره‌مندی از امواج RF بر رنگدانه‌های پوستی نفوذ می‌کند و اثرگذاری آن به مدل دستگاه و نوع پوست بستگی دارد. دستگاه‌های پیشرفته آی پی ال با قدرت فوق العاده ای ارائه شده‌اند که راحتی می‌توانند در هر ثانیه 10 شات تولید کنند، اما بر خلاف دستگاه‌های متمرکز بر طول موج، دارای بازدهی کمتری است و درمان طولانی‌تر را برنامه ریزی می‌کند.

سایناشور الیت پلاس

این دستگاه با بهره‌مندی از دهنه‌های مختلف 2 الی 7 سانتی متری به‌صورت شاتی و رولی قابل استفاده است و با کمک آن، امکان تنظیم بهترین حالت درمانی برای بیماران وجود دارد. این دستگاه می‌تواند بهترین انرژی را با حداقل‌ترین شات‌های لیزر تولید کند و هر دو حالت شاتی و رولی قابل تنظیم است.

تعداد شات‌های لیزر کل بدن چگونه تعیین می‌شود؟

تعداد شات‌های مورد نیاز کل بدن را نمی‌توان از همان جلسه اول مشخص کرد. به همین دلیل، متخصصین لیزر در اولین جلسه تنها بخشی از بدن را تحت درمان قرار می‌دهند و از بروز مشکلات پوست و عوارض جانبی جلوگیری می‌کنند. همچنین نوع دستگاه روی انتخاب تعداد شات کل بدن تأثیرگذار است. کلینیک دکتر هنرور با بهره‌مندی از بهترین تکنسین‌ها و دستگاه‌های لیزر در تلاش است بهترین تجربه لیزر را برای مراجعین به ارمغان بیاورد و هر فردی با ویژگی‌های مختلف موهای زائد و پوست به‌راحتی می‌تواند در این مجموعه از شر رشد موهای پردردسرساز رها شود.

نتیجه‌گیری

روش لیزر یکی از پرطرفدارترین راهکارها برای از بین بردن موهای زائد است که به‌صورت غیرتهاجمی و بدون نیاز به بریدگی روی پوست انجام‌می‌شود و تعیین تعداد شات دقیق هر نواحی بدن از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کند و موجب می‌شود بهترین نتیجه را به‌دست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *