روغن های گیاهی مناسب پوست چرب و حساس

روغن های گیاهی مناسب پوست چرب : روغن های گیاهی زیادی هستند که برای پوست های چرب و حساس مناسب می باشند که این روغن ها می توانند به پوست هایمان کمک کنند و زمانی که روغن های طبیعی تولید می شود این روغن ها که از ریشه ، گل و گیاهان تولید می شود موجب می شود تا به التیام و بهبودی پوست کمک کنند .

شما باید تحت هر شرایطی از پوست های چرب محافظت کنید حتی اگر پوست ها چرب هم نباشند مراقبت از آنها لازم و ضروری می باشد . شما زمانی که از روغن های طبیعی برای پوست های چرب و حساس استفاده می کنید موجب می شود تا پوستتان مرطوب گردد و همچنین در تولید چربی ها تعادل ایجاد گردد . پس شما در نهایت باید برای کمک کردن به پوستتان از این روغن ها استفاده کنید و مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید . در ادامه ما سعی کرده ایم شما را با خواص های مختلف این روغن ها آشنا کنیم .

روغن های گیاهی مناسب پوست چرب و حساس

روغن بادام :

در میان روغن های گیاهی مناسب پوست چرب روغن نیز مانند دیگر روغن ها بسیار برای پوست و مو بسیار مفید هستند . شما تنها کاری که باید انجام بدهید این است که 2 یا 3 قطره روغن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و آن را بعد از یک ساعت بشوید البته نیازی نیست که هر روز آن را انجام دهید بلکه این کار را هر ۲ هفته یک بار تکرار کنید فراموش نکنید که فواید این روغن بسیار زیاد است .

روغن گل رز :

طریقه مصرف این روغن بدین صورت است که شما  می توانید هر ۲هفته یک بار این روغن را به صورت بمالید تا به پوستی صاف و نرم برسد .

روغن آفتاب گردان :

این روغن از جمله روغن های که موجب می شود تا تولید چربی ها کم شود که این خود یک مزیت مهم می باشد و همچنین این روغن می تواند در حفظ رطوبت به پوست کمک کند . طریقه مصرف این روغن بدین صورت است که شما می توانید هر 3 روز یکبار صورت خودتان را با این روغن ماساژ دهید که بسیار مفید است .

روغن رزماری :

این روغن نیز مانند دیگر روغن های گیاهی مناسب پوست چرب دارای مزایای مفیدی است که برای پوست های چرب و حساس بسیار مفید می باشد .

روغن نارگیل :

طریقه استفاده از این روغن بسیار راحت می شود که شما می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را کمی گرم نمایید و سپس به روش دایره ای آن ها را به صورت و گردن خود بمالید و بعد از آن می توانید برای اینکه ناراحتی های پوستی را از خود دور کنید هفته ای یکبار از آن استفاده کنید .

روغن کرچک :

روغن کرچک را شما می توانید با نمک مخلو ط کنید  و سپس از این مخلوط تهیه شده برای صورت و گردن خود استفاده کنید . روغن کرچک خود به تنهایی فواید زیادی دارد اما زمانی که با نمک تهیه شود به دلیل اینکه نمک به عنوان اسکراب ملایم پوست را تمیز می کند ، این خواص در روغن کرچک افزایش پیدا می کند .

روغن استوخودوس :

  بسیاری از افراد هستند که امروزه درگیر مشکل آکنه هستند زمانی که با این مشکل مواج هستید می توانید از این روغن استفاده کنید . این روغن از جمله روغن های است که بسیار برای پوست شما موثر می باشد .

مقالات دیگر در رابطه با محافظت از پوست در وب سایت کلینیک لیزر مو و زیبایی دکتر هنرور

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *