معرفی روش های کاشت مو و بررسی بهترین روش

, ,
معرفی روش های کاشت مو و بررسی بهترین روش

روش‌های کاشت مو یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی در جهان محسوب می‌شود که در کنار هایفو صورت می‌تواند زیبایی چشمگیری را برای افراد به ارمغان آورد. ولی این سوال پیش می‌آید که چرا در سالهای اخیر، افراد استقبال بسیار بیشتری را از این درمان زیبایی نشان داده‌اند. چندین انگیزه و دلیل پشت این امر پنهان است. اول اینکه روش‌های کاشت مو پیشرفت زیادی را در سال‌های اخیر داشته‌اند که شاید این مهمترین دلیل آن باشد. پیشرفت فناوری سبب شده تا افراد تاس دارای موهای کاملا طبیعی شوند. البته در این سال‌ها پزشکان نیز تجربه بیشتری را کسب کرده‌اند و این امر سبب شده تا افرادی که به کاشت مو دست می‌زنند ظاهری کاملا طبیعی داشته باشند.

روش‌های کاشت مو

همانطور که می‌دانیم کاشت مو مانند دیگر روش‌های زیبایی همچون: مزوتراپی می‌تواند در جوان نشان دادن شما نیز موثر باشد. در این بخش مروری بر تکنیک‌های کاشت مو خواهیم داشت و به شرح مختصر هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت، همچنین به بررسی بهترین روش کاشت مو می‌پردازیم. این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • کاشتن مو به روش FUE
  • کاشتن مو به روش DHi
  • کاشتن مو به روش FUT
  • کاشتن مو به روش FIT
  • کاشتن مو به روش SUT

روش FIT برای کاشت مو

روش FIT برای کاشت مو

این روش نیازی به عمل جراحی ندارد، فولیکول‌های مو تک به تک از روی سر برداشته می‌شوند. بنابراین خونریزی در این روش بسیار کم است. سپس سوراخ‌هایی ریز بر روی سر ایجاد می‌کنند تا مو را در آنها کاشت کنند، که جای زخم آنها بعد از یک تا دو هفته از بین می‌رود.

همچنین بخوانید 👈 پی آر پی (PRP) و هرآنچه باید از این روش نوین بدانید!

روش SUT برای کاشت مو

امروزه روش SUT به یکی از پیشرفته ترین روش‌های کاشت مو مبدل گشته است که شاید بتوان گفت هزینه آن با هزینه تزریق بوتاکس برابری می‌کند. تکنیک‌هایی که در این روش استفاده می‌شود دلیل تمایز آن با سایر روشهای کاشت مو است، که در ادامه به آنها اشاره شده است. طبیعی بودن موهای کاشت شده توسط این روش یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می‌رود. همچنین فراد دوره نقاهت کوتاه‌تری را نسبت به باقی روش‌ها تجربه می‌کنند. اگر بیمار دارای یک بانک موی قوی باشد، به جرات می‌توان گفت این روش بهترین روش کاشت مو برای او به حساب می‌آید. همچنین این روش نتیجه بهتری را برای افراد بالای 30 سال در بر دارد.

روش FUE برای کاشت مو

یکی دیگر از متداول ترین تکنیک‌های کاشت مو، روش FUE می‌باشد که مانند کربوکسی تراپی می‌تواند در جذابیت شما نقش مهمی را ایفا کند. در این روش موها به طور معمول از موهای پشت سر استفاده می‌شود. باید در نظر داشته باشید که احتمال کاشت مو در روش FUT کاهش پیدا کرده است، زیرا آثار موهای کاشته شده در ناحیه ریشه دیده می‌شود. از آنجایی که در این روش هیچ عمل جراحی به کار نمی‌رود، بیمار را بیهوش نمی‌کنند و معمولا صرفا از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.

روش FUT برای کاشت مو

در این روش معمولا نواری با عرض یک سانتی متر از قسمت‌های بالای گوش و یا پشت سر بیمار استفاده می‌شود، سپ این موها توسط پزشک در زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرد تا فولیکول‌های مو جدا شوند و به قسمت‌های مورد نظر بیمار پیوند می‌زند.

همچنین بخوانید 👈 تزریق ژل زیر چشم؛ معجزه ای برای رفع گودی زیر چشم!

روش DHI برای کاشت مو

در این روش نیازی به بریدگی و جراحی نیست و انجام آن بدون درد است. این روش از بهترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌رود. وقتی فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شوند، به آنها هیچ آسیبی وارد نمی‌شود. در این تکنیک سعی می‌شود تا حتی الامکان فولیکول‌های مو به صورت جدا جدا برداشته شوند. بنابراین یکی از موفق ترین و طبیعی ترین روشهای کاشت مو محسوب می‌شود. البته ابتدا موهای شما با دستگاه‌هایی تجزیه و تحلیل می‌گردند.

منظور از بانک مو چیست؟

منظور از بانک مو چیست؟

شاید بتوان حدس زد که منظور از بانک مو چیست! در برخی از تکنیک‌های کاشت مو، از موهای بدن فرد برای کاشتن بر روی سر او استفاده می‌شود که به آن موهای مورد استفاده بانک مو گفته می‌شود. بنابراین اصطلاح بانک مو به نواحی از پوست سر که هنوز ریزش مو پیدا نکرده‌اند و موهای آن را می‌توان برای کاشت در قسمتهای دیگر سر مورد استفاده قرار داد گفته می‌شود. معمولا اطراف گوش‌ها و یا پشت سر دارای موهای مقاوم تر و پرپشت تری هستند. اگر خیلی طاسی سر و ریزش موها خیلی زیاد نباشد، می‌توان برای کاشت در جلو و یا بالای سر از موهای این بخش‌ها استفاده نمود.

به طور کلی قسمتهایی از بدن مانند شانه‌ها، ریش، شکم و اطراف ناف، قفسه سینه، و یا هر بخشی از بدن که دارای موهای مقاوم و شبیه به موی سر فرد باشد، می‌توان جهت کاشت بر روی سر فرد به کار برده شود. انتخاب ناحیه پیوند دهنده علاوه بر مشخصات گفته شده کاملا با صلاحدید پزشک و ترجیحات بیمار تصمیم گرفته می‌شود. بیمارانی که قرار است فولیکول‌های مو از قسمت بدن آنها برداشته شود، باید تفاوت بین موهای بدن و موهای سر را بدانند. ضخامت مو‌ها و گاهی تفاوت رنگ این دو از مهمترین تفاوت این دو بخش است. در واقع موهای بدن دارای کیفیت پایین تری نسبت به موهای سر هستند.

همچنین بخوانید 👈 جوانسازی گردن و نکات طلایی درباره آن

کاشت مو برای زنان

کاشت مو برای زنان

آن دسته از زنانی که الگوی ریزش موی سر آنها به صورت منتشر است، کاندیداهای مناسبی برای کاشت مو محسوب نمی‌شوند. به دلیل اینکه پشت سر و یا سایر نقاط بدن آنها دارای ذخایر مو نمی‌باشد.  البته در مواردی زنان نیز با کمک کاشت مو بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند که در ادامه به مواردی از آنها اشاره شده است:

  1.     زنان دارای الگوی ریزش مردانه: در این حالت همانند مردان، موهای بالا، جلو، و فرق سر فرد ریزش پیدا می‌کند و موهای کناره‌های سر و پشت سر باقی می‌ماند.
  2.     زنانی که به صورت ارثی دارای خط رشد موی بالاتر هستند: در این حالت فرد چهره فرد زنانگی کمتری را نشان می‌دهد که کاشت مو برای جبران این نقیصه یک انتخاب خوب خواهد بود.
  3.     ایجاد نمودن خط رویش موی زنانه در افراد تراجنسیتی: افرادی که از مرد به زن تغییر جنسیت داده باشند(MTF)، برای بیشتر زنانه به نظر رسیدن چهره خود از کاشت مو استفاده می‌کنند.
  4.     طاسی (ریزش مو) به جای مانده از زخم– وقتی به دلیل جراحی یا آسیب به سر ریزش مو ایجاد گردد، پیوند مو گزینه مناسبی است تا روی زخم را پوشانده و آن را از دید خارج سازد.
  5.     ریزش موی ایجاد شده به دلیل جراحی برای کشیدن پوست صورت: در این نوع جراحی ریزش مو در قسمت شقیقه‌ها دور از انتظار نیست. همچنین جای زخمی که مربوط به جراحی است ممکن است طاسی آن قسمت از سر را بیشتر جلوه دهد.
  6.     تریکوتیلومانیا: در این نوع بیماری که فرد باید مورد روان درمانی قرار گیرد، فرد عادت دارد تا به صورت ناخودآگاه موهای سر و یا ابروی خود را بکند. بنابراین تکه‌هایی از بی مویی در روی سر فرد به چشم می‌خورد. بعد از روان درمانی کاشت مو گزینه بسیار خوبی است تا بخش‌های طاس را بپوشاند.

همچنین بخوانید 👈 تخلیه ژل بدون رعایت این موارد اصلا انجام نشود!!!

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو

کاشت مو دارای عوارض و خطرات احتمالی هم هست که در زیر به آنها اشاره شده است:

1)  بی‌حس شدن پوست سر:

 در روش‌های متداول کاشت مو از جمله روش های FUE و SUT به دلیل اینکه پوست سر جهت برداشتن فولیکول پیوندی تراشیده می‌شود، قسمتی از اعصاب قطع خواهند شد. این پدیده بی‌حسی موقت را در پی خواهد داشت و ممکن است تا کمتر از یک هفته به طول انجامد. اما در روش‌های کاشت مو که نیازی به  جراحی نیست، چنین عارضه‌ای مشاهده نخواهد شد.

2) برجای ماندن جای زخم:

در روشهای متداول کاشت مو، قسمتهای تراشیده شده سر به‌صورت زخم در می‌آید. اما نگران نباشید، زیرا این عارضه نیز بعد از چند ماه از زمان کاشت مو رفع می‌شود. البته در دیگر روشهای کاشت مو از قبیل کاشت مو بدون بانک مو کمتر شاهد این عارضه خواهیم بود.

همچنین بخوانید 👈 5 ماسک برای جوان سازی پوست صورت در خانه که حتما باید امتحان کنید!

3) درد:

درد داشتن بعد از کاشت مو طبیعی بوده و از عوارض بسیار متداول پیوند مو محسوب می‌گردد.

راه حل این است که در حین عمل از داروهای بی‌حسی استفاده گردد و بعد از عمل نیز مسکن مصرف گردد.

4) سکسکه:

همانطور که گفتیم گاهی سلولهای عصبی به دلیل تراشیدن سر آسیب می‌بینند و بنابراین بیمار ممکن است تا چند روز بعد از پیوند مو دچار سکسکه شود.

5) رشد مو در زیر پوست:

عارضه رشد مو در زیر پوست باعث مخدوش شدن زیبایی سر می‌شود. فولیکول‌های پیوندی که در زیر پوست سر رشد می‌کنند باعث بروز این مشکل هستند. در موارد اندکی این امر ممکن است باعث عفونت شود که باید فورا با پزشک خود در میان گذارید.

6) شل شدن پوست سر:

در کاشت مو به شیوه FUE بیماران ممکن است بعد از کاشت با تجربه شلی پوست سر خود مواجه گردند. گاهی این عارضه بعد از چند ماه مرتفع می‌گردد، اما گاهی این عارضه ادامه می‌یابد.

7) ایجاد کیست:

از متداول ترین عوارض پیوند مو به وجود آمدن کیست‌هایی به رنگ بنفش خواهد بود که به دلیل روش تراشیدن سر می‌باشد. این کیست‌ها دردناک نبوده و بعد از مدتی خود به خود از بین خواهند رفت.

همچنین بخوانید 👈 هیدروفیشیال چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

8) حساسیت و خارش زیاد:

از علائم بهبود پوست سر بعد از پیوند مو همین خارش و حساسیت زیاد پوست سر است. زیرا خارش نشان دهنده این است که خون به محل زخم می‌رسد که این عارضه بعد از زمان کوتاهی بهبود می‌یابد.

قبل از کاشت مو به چه نکاتی دقت کنیم؟

قبل از کاشت مو به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • برای کاهش تورم در ناحیه پیشانی می‌توان در شب‌های اول کمپرس یخ را به کار برد. به این صورت که هر بیست دقیقه یک بار کمپرس یخ را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید.
  • بعد از انجام عمل پیوند، باید در نحوه خوابیدن خود دقت کنید و اصلا بر روی شکم نخوابید. همچنین از دو بالش هنگام خوابیدن استفاده نمایید تا سر با بدن زاویه 30 درجه را تشکیل دهد. این عمل برای کاهش تورم و طی دوره بهبودی لازم و ضروری است.
  • برای اینکه زودتر بهبود بیابید باید از ویتامین بیشتری استفاده کنید. می‌توانید از آب میوه‌های حاوی ویتامین c مثل آب پرتقال و آب آناناس  استفاده نمایید.
  • داروهایی را که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف نمایید.
  • پانسمان را خودتان باز نکنید و حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

 

 

 

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *