برای درمان جوش های زیر پوستی چه کنیم ؟

, ,

برای درمان جوش های زیر پوستی چه کنیم ؟ بهترین راهکار و راه حل در برخورد و درمان جوش های زیرپوستی این است که بدانیم این جوش ها از کجا منشاء می گیرد . اگر شما ندانید که منشاء این جوش ها از کجا است شما نمی توانید آن را درمان کنید ، توجه داشته باشید که این درمان ها خیلی از موارد به هم شبیه نیست مثلا اگر تشخیص دکتر این باشد که جوش عفونی می باشد برای درمان آن متخصص پوست آنتی‌بیوتیک‌های مخصوص را تجویز می نماید .

درمان جوش های زیر پوستی در کلینیک دکتر هنرور

گاهی این جوشها زیرپوستی در قسمت شقیقه ها هستند و پس از اینکه از بین می روند لکه های در قسمت های جوش باقی می گذارند . ما برای درمان این جوش توصیه های را به شما می کنیم که البته باید دقت داشته باشید که درمان این جوش ها تنها با تشخیص پزشک و توصیه های آن ها بهتر است انجام شود :

این نوع جوش ها ( جوش های زیرپوستی ) عمدتا در قسمت های از پوست که چربی بیشتری قرار دارد به وجود می آید . اولین اقدامی که می تواند برای کم کردن این جوش ها باشد پایین آوردن میزان چربی پوست است .  برای اینکه این کار را انجام دهید می توانید از مواردی مثل تونرهای شستشو دهنده پوست یا صابون‌های مخصوص اسیدی استفاده نمایید .

در بعضی موارد حتی ممکن است با خوردن مواد خوراکی این جوش های زیر پوستی پدید آید . مثلا غذاهایی که بسیار چرب هستند یا با روغن های زیادی پخته شده اند یا بعضی از آجیل ها مثل فندق و گردو  البته در این مابین نباید نقش شکلات و شیرینی ها را در به وجود آمدن این جوش ها نادیده گرفت .

در این قسمت شاید برای شما جالب باشد که بدانید استرس و اضطراب می توانند موجب شود تا این جوش ها پدید بیایند مثلا افرادی گاهی به پزشک مراجعه می کنند و از جوش های که فردای امتحان برایشان پدید می آید ناراحت هستند ، در جواب باید به این گونه افراد بگوییم که استرس و اضطراب می تواند باعث شود که چربی ها در یک نقطه جم شوند . بهترین و ایده آل ترین روش برخورد با این گونه جوش ها این است که شما باید استرستان را کنترل کنید یا اگر دچار این گونه جوش ها شدید به هیچ عنوان آن را دستکاری نکنید .

یکی از بهترین راهکارهای که می تواند شما را در برخورد با جوش ها و پیشگیری از آن راهنمایی کند این است که می توانید از ماسک ها استفاده کنید البته در استفاده از ماسک ها باید به چند نکته مهم دقت کنید اولین نکته این است که شما باید فراموش نکنید که استفاده از این ماسک ها را اگر بدون اینکه نسخه دکتر داشته باشید مصرف کنید باید بروشورهای آن را به دقت مطالعه کنید و حتما در انتخاب ماسک دقت کنید و ماسکی را انتخاب کنید که مناسب جوش های زیرپوستی باشد .

دومین نکته در استفاده از ماسک ها در درمان جوش های زیر پوستی این است که حتما این ماسک ها را در مدت معلوم مصرف کنید مثلا حداکثر استفاده از ماسک ها در هفته 2 بار است اگر در این رابطه زیادروی کنید موجب می شود که پوست کمی نازک تر از حالت طبیعی باشد .
مصرف ویتامین ها موجب می شود که جوش ها کاهش پیدا کنند به همین دلیل به عنوان یکی از روش های کاهش جوش شناخته می شود . شما سعی کنید همیشه  استفاده از از منابع غذایی ویتامین‌B وC و مکمل آنها را فراموش نکنید .  داروهایی که در آن ترکیب‌های بنزول پروکساید یا سالسیلات اسید وجود دارد، تا حد زیادی باعث از بین رفتن باکتری‌ها  خواهند شد که عامل ایجاد جوش‌های زیرپوستی هستند اما شما نباید فراموش کنید که اگر قصد استفاده از این داروها را دارید حتما زیر نظر پزشک آن ها را مصرف کنید .

محصولات بدون چربی

اگر شما دارای جوش های زیر پوستی هستید به شما توصیه می کنیم که حتما از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که چربی (یا oil free )  نداشته باشد .

کمپرس پوست برای درمان جوش های زیر پوستی

اگر کمپرس آب گرم پوست دارید  شما می توانید برای درمان جوش های زیر پوستی آن را به مدت 10 دقیقه بر روی پیشانی و شقیقه ها قرار دهید البته می توانید بعد از این روش پیشنهاد دیگری را بیان کنیم مانند گذاشتن یخ که ظاهرا این روش می تواند شوکی را به جوش ها وارد کند . بعد از روش های که بیان کردیم می توانید در صورت نداشتن حساسیت از پمادهای هیدروکورتیزون استفاده نمایید .

استفاده از روش های میکرونیدلینگ نیز روش مناسبی برای محافظت و زیبا سازی پوست می باشد که در کلینیک لیزر دکتر هنرور ارائه می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *