بهترین مارک بوتاکس و میزان ماندگاری هر کدام از آن ها

بهترین برند بوتاکس

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینوم به‌عنوان اصلاح عمومی برای تزریق ضدچروک رایج شده‌است که انواع برندهای مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما این‌که بهترین برند بوتاکس کدام است، مسئله بسیار مهمی است. پوست شما همانند پنجره‌ای نشانه سن شماست که همزمان با اضافه‌شدن شمع‌های تولدتان خطوط روی صورت نیز بیشتر می‌شود. ژنتیک و نوع پوست دو عاملی هستند که روی ایجاد چین و چروک می‌توانند مؤثر باشند و عادات سبک‌زندگی مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی و آفتاب نیز در شکل گیری چین و چروک تسریع می‌بخشند. این‌روزها بوتاکس در کاهش چروک برای صاف کردن صورت بسیار کمک‌کننده است، نحوه عملکرد آن بدین‌گونه است که به وضعیت اعصاب بدن حمله می‌کند و بسیار کم اتفاق می‌افتد که عارضه‌ای به‌دنبال داشته‌باشد.
اگر شما هم تصمیم دارید از این روش جوان‌سازی استفاده‌کنید و با برندهای مختلف بوتاکس آشنا نیستید، بهتر است برای انتخاب بهتر ویژگی‌های هر کدام را مورد بررسی قرار دهید.

ویژگی‌های برندهای مختلف بوتاکس

بوتاکس در انواع مختلفی تولید می‌شود و هر کشوری براساس نیازها و شرایط مخاطبین، مدل خاصی از این سم هیجان‌انگیز را ارائه می‌دهد. این روش درصد موفقیت‌آمیزی روی کاهش چین و چروک صورت دارد و برخلاف کربوکسی تراپی نیازی نیست شرایط پوست را تغییر داد. معمولاً مراجعین بوتاکس ترجیح می‌دهند از مارک‌های معتبر و شناخته‌شده استفاده‌کنند و برای جوان‌سازی پوست دچار مشکل خاصی نشوند. زیرا سلامتی پوست از جمله مسائل بسیار حیاتی بدن است که در صورت آسیب‌دیدگی ممکن است فرد را با چالش‌های ناگواری رو به رو سازد.
مهم‌ترین اثر بوتاکس فلج کردن بدن است که دانشمندان از این موضوع به نفع زیبایی و بازگرداندن جوانی استفاده کردند. تزریق تنها مقادیر کم از برندهای مختلف بوتاکس به عضلات صورت موجب ضعف آن‌ها می‌شود و برای درمان مشکلاتی همچون استرابیسم و بلفارواسپاسم قابل‌استفاده است.

_________________________________________________________________

برای مطالعه: لیزر برزیلی چیست

_________________________________________________________________

انواع برند بوتاکس

بوتاکس با نام تجاری BOTOX در دنیا مطرح می‌شود و برای اولین بار توسط شرکت Allergan ساخته شد. امروزه نام‌های دیگری برای این اقدام جذاب زیبایی در نظر گرفته‌اند و مارک‌های مختلف توسط کشورهای کل دنیا ساخته شد ه است که در ادامه با محبوب‌ترین ها آشنا می‌شوید.
بوتاکس همانند هایفوتراپی با اثربخشی بالاتر برای قسمت‌های مختلف بدن و صورت قابل‌استفاده است و موجب بهبود خطوط و چین و چروک‌های ناحیه خط گردن و بالای سینه خواهد شد. البته کاربرد برندهای بوتاکس تنها به این مورد محدود نمی‌شود و برای کاهش تعریق قسمت‌های مختلف بدن نیز قابل‌استفاده است. همچنین می‌تواند تا حدودی سردرد را تسکین بخشد. ماندگاری این روش حدود 6 الی 10 ماه مشخص‌شده است که احتمال این‌که تعداد سال‌ها با توجه به شرایط فرد و نوع برند تغییر کند وجود دارد.

برند دیسپورت (Dysport)

دیسپورت یکی از برندهای محبوب است که برای شل کردن عضلات استفاده می‌شود و هم برای زیبایی و هم برای درمان قابل‌استفاده است. این برند ساخت شرکت انگلیسی به‌نام گالدرماست که در انگلیس و جهان حکم فرمایی می‌کند.
معمولاً این برند برای رفع خطوط متوسط تا شدید صورت استفاده می‌شود و اثربخشی موقتی دارد. همچنین اجرای آن در قسمت پیشانی و بین ابروها فوق‌العاده است و به کاهش سن بسیار کمک می‌کند. تزریق این ماده برای بیماران کمتر 65 سال پیشنهاد می‌شود و برای رفع چین و چروک پیشانی و ابرو بسیار مناسب است.
پزشکان زیبایی قبل از تزریق دیسپورت از ماده بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کنند که ماندگاری آن حدود سه الی چهار ماه گزارش‌شده است، اما خیلی زود بعد از تزریق اثرات خود را به نمایش می‌گذارد.

برند ایرانی مصپورت (Masport)

مصپورت بهترین برند بوتاکس در ایران است که اثرگذاری همانند برندهای خارجی دارد. این ماده بیشتر برای رفع خط اخم بین ابروها استفاده می‌شود و کاملاً مورد تایید سازمان سلامت و دارو است. کیفیت برند مصپورت تاحدی است که توسط دیگر کشورهای آسیایی استفاده می‌شود، زیرا در عین ارزان‌قیمت بودن، عوارض بسیار کمی دارد. اثربخشی این مارک بوتاکس ایرانی حدود سه الی 10 ماه است که دارو حدود 4 الی 6 ماه زیر پوست باقی می‌ماند.

برند زئومین (Xeomin)

برند زئومین به‌عنوان بهترین مارک بوتاکس ساخت کشور آلمان است که برای رفع چین و چروک‌های صورت و بیماری‌های مختلف بسیار استفاده می‌شود. از ویژگی‌های هیجان‌انگیز این برند ماندگاری بالای آن است. همچنین نسبت به دیگر برندها عوارض کمتری دارد. بوتاکس زئومین مورد تایید سازمان FDA نیز است و برای از بین بردن چروک‌های اطراف چشم و پیشانی، درمان بیماری لفارواسپاسم و خط‌های اخم نیز بسیار استفاده می‌شود.

ربرند آزالور (Azzalure)

آزارلور یکی دیگر از برندهای خوشنام کشور انگلیس است که از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می‌شود و در سال 1990 رونمایی شد. تایید این دارو نیز در سال 2009 کسب‌شده است که از لحظه به‌بعد برای درمان خطوط گلابلا مورد استفاده قرار گرفت و میان برندهای دیگر خوش درخشید.

برند کنیتوکس (Canitox)

برند کنیتوکس یکی دیگر از برندهای پرطرفدار در کشور ماست که توسط کشور کانادا تولید شده‌است. این برند برای رفع چین و چروک‌های صورت مخصوصاً، اطراف چشم و لب پیشنهاد می‌شود و از سم بوتولینوم ساخته می‌شود. معمولاً از کنیتوکس هم برای درمان‌های پزشکی و هم زیبایی استفاده می‌کنند که در کاهش میگرن مزمن بسیار اثرگذار است.

بهترین مارک بوتاکس

ترکیب بوتاکس چیست؟

برندهای مختلف بوتاکس از سم باکتری بوتولنیوم ساخته که در ناحیه سلول‌های عصبی و ماهیچه‌ای تزریق و موجب باز شدن چروک‌های روی صورت می‌شود. همیشه چروک‌خوردگی نواحی همچون خط خنده، اخم، پیشانی و اطراف چشم‌ها بسیار آزاردهنده است و روی زیبایی صورت تأثیر منفی می‌گذارد، در حالی‌که یکدست بودن پوست صورت موجب می‌شود جوان و سرحال به نظر برسید و زیبایی صورت هرگز تحت‌تأثیر عوامل مختلفی همچون سن، آب و هوا و… قرار نگیرد.

تزریق و ماندگاری برندهای بوتاکس

تمام برندهای بوتاکس با ماندگاری دائم ارائه نمی‌شوند و بعد از استفاده باید برای تمدید آن‌ها مراجعه کنید. زیرا اثربخشی برندها بین 3 الی 6 متغیر است و ماندگاری آن به عواملی همچون سن، ساختار صورت، تغییرات پوست، المان‌های مختلف صورت و… بستگی دارد. طبیعا هر چه چین و چروک بیشتر باشد، اثربخشی بوتاکس کمتر است و معمولاً صورت‌های لاغر با ماندگاری بیشتر بوتاکس همراه هستند. جال است بدانید کسانی‌که سیگار یا قلیان می‌کشند به عضلات آسیب وارد می‌کنند و نباید بعد از تزریق بوتاکس ماندگاری بالایی از آن انتظار داشته‌باشند.

راه‌های تشخیص اصل بودن برندهای بوتاکس

یکی از سؤالات رایج مراجعین بوتاکس تشخیص برندهای اصل از تقلبی است. برای این‌که از کیفیت و اصل بودن بوتاکس مطمئن باشید، ابتدا باید مرکز درمانی و کلینیک معتبری برای انجام این‌کار انتخاب کنید، کلینیکی که از بهترین برندها استفاده کند و هرگز کیفیت کار خود را فدای برند نامعتبر نکند. همچنین برای اطمینان بیشتر قبل از تزریق از دکتر بخواهید شیشه تزریق بوتاکس را نشان شما دهد و تاریخ و نوع بوتاکس را مشاهده کنید. داشتن گواهی استاندارد جهانی و اروپا به حس اعتمادتان نیز کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین برند بوتاکس تاحدودی به انتخاب پزشک شما بستگی دارد، زیرا پزشکان تنها به تزریق چند برند اکتفا می‌کنند و زمانی که پزشک باتجربه‌ای انتخاب کنید، بی‌تردید او با بررسی شرایط شما بهترین برند بوتاکس را پیشنهاد می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *