5 ماسک برای جوان سازی پوست صورت در خانه که حتما باید امتحان کنید!

, , , ,
5 ماسک برای جوان سازی پوست صورت در خانه که حتما باید امتحان کنید!

امروزه دغدغه‌ی بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها داشتن پوستی زیبا و شفاف است. برای اینکه بتوانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید و از چروکیدگی و پیری پوست جلوگیری کنید، باید از ماسک برای جوان‌سازی پوست استفاده کنید. بهتر است که از ماسک‌ها در شب و قبل از خوابیدن استفاده کنید تا تاثیر آن دوچندان شود. بهترین ماسک برای جوان‌سازی پوست ماسک‌ها صورت خانگی هستند؛ زیرا هیچ گونه موارد شیمیایی ندارند و شما می‌توانید ماسک‌های زیادی با هزینه‌ی کم و متناسب با پوست صورتتان تهیه کنید. با استفاده از این ماسک ها به صورت مرتب دیگر نیازی به خدمات درمانی مانند هایفو صورت، میکرودرم ابریژن و آر اف فرکشنال نخواهید داشت.

مزایای استفاده از ماسک خانگی

استفاده از ماسک‌های صورتی که در خانه تهیه می‌شوند، دارای مزایای زیادی است. این مزایا عبارتند از:

  • تهیه ماسک صورت در خانه بسیار آسان است. این فرآیند سریعا انجام می‌شود.
  • ماسکی که در خانه تهیه شده است، با استفاده از ترکیبات طبیعی روی کار می‌آید. بنابراین هیچ ضرری برای پوست نخواهد داشت.
  • ماسک‌های خانگی قابلیت آن را دارند که پس از مدتی پوست را شفاف‌تر کنند. افرادی که پوست‌های درخشان را می‌پسندند، باید از ماسک‌های متنوع خانگی استفاده نمایند.
  • اگر به دنبال راهی برای مرطوب کردن پوست خود هستید، ما به شما استفاده از انواع ماسک خانگی را پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک‌ها سلول‌های مرده را از بین برده و درون پوست نفوذ می‌کنند. بنابراین پوست شاداب‌تر می‌شود.

معرفی بهترین ماسک برای جوان‌سازی پوست صورت

در این مقاله انواع ماسک‌های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم و فواید آن‌ها را به شما می‌گوییم تا بتوانید بهترین ماسک را برای پوست صورت خود انتخاب و تهیه کنید. دقت کنید که این ماسک‌ها دقیقا باید طبق روش گفته شده تهیه شود تا آسیبی به پوست صورت شما وارد نشود. پوست صورت تاثیر زیادی در زیبایی دارد و در روحیه شما تاثیر مثبت می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید.

🌸 مطالعه بیشتر: هیدروفیشیال چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

ماسک جوان‌سازی پوست

ماسک جوان‌سازی پوست

برخی از افراد از هزینه‌های بالای ماسک‌های صورت شکایت دارند و نمی‌دانند که چه ماسکی را برای پوست صورت خود انتخاب کنند اما لازم نیست که برای تهیه ماسک هر بار هزینه کنید. شما می‌توانید در منزل و به سلیقه و روش خودتان به تهیه ماسک بپردازید. طبق تحقیقات انجام شده گفته می‌شود که بر خلاف تصور عموم مردم، ماسک‌های خانگی تاثیر بهتری رو صورت شما می‌گذارند. در ادامه‌ چند مورد از بهترین ماسک‌ها برای جوان‌سازی پوست صورت را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین ماسک برای جوان‌سازی پوست صورت کدام است؟

عده‌ای از افراد دچار حساسیت‌های فصلی هستند و با تغییر هر فصل مشکلاتی در پوست آن‌ها ظاهر می‌شود. بهترین راه استفاده از ماسک‌های خانگی است که حاوی ترکیبات گیاهی می‌باشند و شما با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و نتیجه‌ی مورد نظر را از آن‌ها بگیرید. سعی کنید ماسکی را انتخاب کنید که مواد به کار رفته در آن دقیقا متناسب با پوست شما باشد و بتواند مشکلات پوست شما را برطرف کند. بهترین ماسک‌ها عبارتند از:

• ماسک جوز هندی

جوز هندی باعث جوان‌سازی می‌شود که علاوه بر جوان‌سازی و شفاف کردن پوست به عنوان یک قاتل برای جوش‌های صورت به حساب می‌آید. این ماسک گردش خون در گوست را افزایش داده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از جوز هندی به عنوان خوراکی نیز استفاده کنید زیرا برای کبد و دستگاه گوارش شما بسیار خوب است و همین مورد می‌تواند تاثیر خیلی خوبی روی پوست شما بگذارد.

• ماسک عصاره رازیانه

رازیانه حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، آهن، زینک و منیزیم است که یک آنتی اکسیدان به حساب می‌آید. این ماسک چین و چروک را از بین می‌برد و از ایجاد لک و ج. ش روی پوست جلوگیری می‌کند. رازیانه یک نوع گیاه معطر است که در خانواده‌ی جعفری قرار می‌گیرد. از این ماسک می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید و در مدتی کوتاه شاهد تغییرات آن شوید.

🌸 مطالعه بیشتر: عوارض ژیلت برای پوست؛ بررسی عوارض آن که باید بدانید!

• ماسک خیار

ماسک خیار

خیلی‌ها با خواص خیار برای پوست آشنا هستند. میوه‌ی خیار دارای انواع مواد معدنی و مواد مغذی است که برای پوست صورت بسیار عالی عمل می‌کند. خیار علاوه بر اینکه چین و چروک‌های پوست را از بین می‌برد، پف صورت را می‌گیرد و رنگ پوست را شفاف می‌کند و آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد. از این ماسک می توانید پس از لیزر موهای زائد نیز استفاده کنید.

• ماسک تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین جهت هیدراته کردن پوست است و زرده‌ی آن خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد. تخم مرغ برای پوست مثل معجزه عمل می‌کند و باعث جوانی، شادابی و سلامت پوست می‌شود.

• ماسک زردچوبه

می‌توان گفت که زردچوبه برای تمامی عارضه‌های پوستی مفید است. زردچوبه پوست را جوان می‌کند و جوش و لک‌ها را از بین می‌برد، پوست را شفاف و روشن می‌کند و عملکردی مشابه میکرونیدلینگ دارد. این ماسک پوست شما را مرطوب، نرم و لطیف میکند. همانطور که ما دانید ماسک زردچوبه در هند بسیار پر طرفدار است و قدیمی‌های ایران نیز برای سلامت پوست صورت خود بیشتر از زردچوبه استفاده می‌کردند.

🌸 مطالعه بیشتر: زگیل و هرآنچه باید درباره آن بدانید

تهیه‌ی ماسک برای جوان‌سازی پوست صورت در خانه

تهیه‌ی ماسک برای جوان‌سازی پوست صورت در خانه

در بالا چند نوع از بهترین ماسک‌های خانگی برای جوان‌سازی پوست را به شما معرفی کردیم. حال می‌خواهیم طرز تهیه‌ی تک تک این ماسک‌ها به شما بگوییم. خواص این ماسک‌ها در بالا به شما گفته شد؛ بنابراین شما می‌توانید ماسک مورد نظر خود را انتخاب کرده و طرز تهیه آن را در ادامه مطلب یاد بگیرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک جوز هندی:

  • نصف قاشق چای‌خوری جوز هندی
  • نصف قاشق چای‌خوری دارچین
  • یک قاشق چای‌خوری عسل
  • یک قاشق چای‌خوری آبلیمو

طرز تهیه

مواد گفته شده در بالا را به خوبی با هم ترکیب کنید و آن را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید. اگر پوست صورت شما حساس است ماسک باید به مدت ده دقیقه روی پوست شما بماند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک رازیانه:

  • ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه
  • یک لیوان آب
  • یک قاشق چای‌خوری ماست

طرز تهیه

ابتدا یک لیوان آب و رازیانه را به مدت ده دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از خنک شدن آن ماست را به ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را داخل مخلوط کن بیندازید تا کاملا حالت خمیری و نرم پیدا کند سپس آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید.

🌸 مطالعه بیشتر: ترماژ چیست؟ بررسی روش های جوانسازی مدرن!

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک خیار:

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق سوپ‌خوری عسل
  • یک قاشق سوپ‌خوری آرد جو دو سر

طرز تهیه

آب خیار را بگیرید و و آن را با آرد جو دو سر و عسل به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود گذاشته و سپس آن را با آب سرد و یا ولرم بشویید. توجه داشته باشید که هرگز نباید از آب گرم برای شستشوی این ماسک استفاده کنید چراکه ممکن است التهاب پوست را چندین برابر کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک تخم مرغ:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک چهارم زرده تخم مرغ
  • یک عدد هویج
  • شیر به مقدار لازم

طرز تهیه

سفیده و زرده‌ی تخم مرغ را با هم ترکیب کنید سپس هویج رنده شده و شیر را به آن اضافه کنید. این مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و پس از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه:

  • زرده تخم مرغ
  • دستمال کاغذی
  • زردچوبه

طرز تهیه

زرده تخم مرغ را هم بزنیم تا کف کند و بعد از آن مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید. این ترکیب را به پوست خود بزنید و روی آن یک لایه دستمال کاغذی بگذارید. سپس روی دستمال کاغذی را دوباره از این مواد بزنید و اجازه دهید که کاملا خشک شود و در مرحله آخر ماسک را به آرامی از روی پوست صورت کنده و صورت خود را بشویید.

🌸 مطالعه بیشتر: لیزر اربیوم و مزایا آن، از روش های جوانسازی چه میدانید؟

چه انتظاراتی می‌توان از ماسک جوان‌سازی صورت داشت؟

چه انتظاراتی می‌توان از ماسک جوان‌سازی صورت داشت؟

ماسک برای جوان‌سازی پوست باید خاصیت لیفت‌کنندگی و رطوبت‌رسانی داشته باشد. اگر پوست شما خشک شود، به سرعت چین و چروک‌ها روی صورت ظاهر می‌شوند و زیبایی شما را از بین می‌برند. خشکی پوست می‌تواند رنگ را تیره‌تر کند و به پوست حالت کدری دهد. ماسک‌هایی که خاصیت لیفت‌کنندگی دارند باعث سفت شدن پوست می‌شوند که از افتادگی و ایجاد خط و چروک روی آن جلوگیری می‌کنند.

نبایدهای ماسک صورت

یک سری نکات هم ‌وجود دارند که با عنوان نبایدهای استفاده از ماسک صورت شناخته شده‌اند. اگر می‌دانید که پوست شما یک پوست حساس است، بهتر است از ماسک صورت خانگی استفاده نکنید. اگر کمی بعد از استفاده از ماسک متوجه شدید که پوستتان التهاب دارد یا قرمز است، سریع ماسک را بشویید. دیگر هم از ماسک استفاده نکنید. در غیر این صورت به پوست شما آسیب زیادی خواهد رسید.

ماسک را زیاد بر روی پوست باقی نگذارید. همچنین نباید بعد از استفاده از ماسک از اسکراب استفاده کنید. ماسک‌های صورت به دلیل خاصیت لایه برداری پوست را حساس و نازک می‌کنند. حال اگر از لایه بردار و اسکراب هم استفاده شود، احتمال به وجود آمدن جوش زدن پوست یا التهابات پوستی افزایش  پیدا می‌کند.

 

 

 

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *