درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی

 درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی : امروزه روش های بسیاری وجود دارد که این روش ها موجب می شود تا هرگونه اسکار آکنه و وضعیت پوستی را درمان کند . در بیشتر موارد 70تا 80 درصد این روش ها با موفقیت سپری می شوند.

 درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی

اما هم اکنون در این قسمت سوال می شود که اسکار آکنه به چه معناست ؟ اسکار آکنه را می توانیم اینگونه تعریف کنیم : چال های که پس از ایجاد شدن یک جوش عمیق رخ می دهد که گاه ممکن است سطحی و گاه ممکن است عمقی باشد . هر چند این اسکارها بصورت سطحی باشد می توانیم با پرکردن و همچنین صاف کردن آنها به آسانی و راحتی آنها را از بین ببریم  حالا اگر این ها عمقی باشد به زمان بیشتری نیاز داریم برای اینکه بتوانیم آنها را از بین ببریم .

در مرحله اول درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی اگر بخواهیم به مبارزه با این جوش ها بیایم باید ابتدا فعالیت آنها را از بین ببریم و مطمئن شویم که این بیمار دیگر جوش عمقی نخواهد زد و حالا درمان را شروع کنیم و به سراغ صاف کردن این فرورفتگی ها بیایم که این ها می تواند با یک داروی خوراکی یا یک داروی موضعی یا ترکیبی از این
همراه باشد .

در درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی باید این نکته را بخاطر داشته باشید که پیش از آن بخواهید به سراغ روشی بروید باید در مورد آن روش اطلاعات کافی و دقیقی داشته باشید و حتما سعی کنید به پزشکی مراجعه کنید که در این روشها دارای مهارت و تجربه کافی باشد تا ایده آل ترین نتیجه ها را بدست بیاورید .

روش های درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی

هم اکنون روش های درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی وجود دارد که می تواند این روش ها ترکیبی از روش های زیر باشد که در ادامه برای شما به صورت مختصر توضیحی از هر کدام داده شده است .

١ – میکرودرم ابژون:

اگر اسکارها دارای عمق باشند نیاز است که تکرار زیادتری بر روی آنها صورت بگیرد ولی پیشنهاد ما در این قسمت به شما این است که جهت اسکارهای خیلی عمیق از این روش استفاده نکنید . در این روش موجب می شود تا جوش فعال و همچنین تیرگی محل جوش ها نیز از بین برود . همچنین موجب میشودد تا اسکارهای بصورت سطحی تر  شوند و از حالت اولیه خارج شوند . این روش به عنوان یک کار فیزیکی بوده است و اصولا هیچ گونه عارضه از این روش مشاهده نشده است و فرد پس از انجام این روش می تواند به محل کار خود باز گردد .

۲- لیزر CO2 :

اگر شما بخواهید از این روش استفاده کنید باید حتما قبل از آن جوش های فعال را درمان نمایید و تقریبا شخصی که مراجعه می کند نباید هیچ گونه جوش فعالی داشته باشد . فراموش نکنید که باید در این روش بی حسی موضعی صورت بگیرد . البته این روش باید توسط متخصص انجام گردد زیرا به مهارت و تجربه زیاد پزشک احتیاج داشته است .

این بیمار پانسمان شده و تا  روز این روند ادامه خواهد داشت و بعد از این تایم  پوست حالت یک دستی پیدا می کند یا به عبارت دیگر حالت صاف تری پیدا خواهد کرد و صورتی رنگ می شود که این میزان قرمزی می تواند تا یک  ماه یا حتی چند ماه ( 2 تا 3) ادامه داشته باشد ولی پس از این مدت بصورت کامل از بین می رود و پوست نیز حالت یک دستی و هم رنگ خواهد شد که باید توجه داشته باشید پس از اینکه زخم ها بهبود پیدا کردند حتما از یک ضد آفتاب مناسب کمک بگیرید تا محل لیزر و زخم ها تیره نشوند .

نکته ای مهمی که باید در این قسمت فراموش نکنید این است که  بهبود پیدا کردن اسکارها به عمق آن ها وابسته است . اسکارهای که دارای عمقی کم هستند و تقریبا بصورت سطحی می باشند پس از انجام این گونه موارد کاملا صاف خواهند شد ولی اسکارهای که عمیق تر هستند می تواند تا 60 درصد بهبود پیدا کنند و فرد باید دوباره پس از گذشت 6 ماه این مراحل سپری کند .

یا اینکه از روش های میکرودرم ابرژن جهت بهبودی بیشتر استفاده نمایند . البته نباید این موارد را فراموش کرد که اگر دوست دارید به آنچه می خواهید برسید باید تلاش کنید تا آن چیز را بدست بیاورید برای این موضوع هم شما باید با مراقبت و دنبال کردن دقیق مراحل به نتیجه ای دلخواهتان برسید .

یکی از عوارضی که از لیزر CO2 پدید می آید ( بجز قرمزی ) می توان به PIP اشاره کرد که این محل لیزر را تیره می کند در بعضی از افراد این میزان تیرگی زیاد است ولی در بعضی افراد نیز با قرار گرفتن در آفتاب پدید می آید البته برخی افراد که با مشکل مواجه می شوند از میکرودرم ابرژن و دارو استفاده می کنند و موجب از بین رفتن آن می شوند.

3- دستگاه لیزر فرکشنال

اخیرا دستگاهی معرفی شده است که می تواند موجب رفع اسکار آکنه ها باشد که در زمان 3تا5 جلسه این ها را از بین ببرد که البته نکته ی مهم این روش این است که کاملا بی عوارض می باشد و حتی در پوست ها تیره نیز از آن استفاده می نمایند .

.

کلینیک زیبایی دکتر هنرور

کلینیک زیبایی دکتر هنرور با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و با استفاده از کادر مجرب پزشکی آماده ارائه خدمات زیبایی پوست و مو به شما عزیزان می باشد.

لیزر موهای زائد , میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , پاکسازی پوست توسط سلن , میکرودرم ابرژن

برای اطلاع از قیمت لیزر مو ، مشاوره پزشکی و هماهنگی برای مراجعه حضوری با ما تماس بگیرید

٠٢١٦٦٥٦١٦٨٧     –     ٠٩٣٥٩٠٩٠٩٨١

4- میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش های که بسیار معرفی شده است روش میکرونیدلینگ می باشد این روش هم بسیار در برخورد با اسکار آکنه و جوش ها موثر است که می توانیم بگوییم اثری مانند لیزرها داشته است و فرد می تواند طی 4 تا 6 جلسه پس از انجام این روش وضعیت اسکارها را به صورت قابل ملاحظه ای مقایسه کند که چه میزان زیادی موجب بهبودی آنها می باشد .

در آخر  باید بگوییم که با روش های درمان جای جوش با روش های نوین پزشکی زیادی که این روزها توسط جامعه پزشکی ارائه شده است هیچ گونه جای نگرانی برای این موضوع ( اسکار ها و آکنه ها ) وجود نداشته است . ما به شما توصیه می کنیم که اگر با این گونه موارد برخورد کردید حتما در یک فرصت مناسب با آن مقابله کنید و نگران نباشید که این روشها آیا موجب بهبودی می شود و با اطمینان و اطلاعات کافی به سراغ این روش ها بروید .

 

 

 

.