مراقبت از پوست آقایان و 6 تا از مهم ترین نکاتی که باید در این باره بدانید!

, , , , ,
مراقبت از پوست آقایان و 6 تا از مهم ترین نکاتی که باید در این باره بدانید!

هنگامی که درباره مراقبت‌های پوستی صحبت می‌کنیم، معمولا آقایان این موضوع را جدی نمی‌گیرند. این در حالی است که روتین موثر و صحیح برای مراقبت از پوست آقایان چیزی بیشتر از شستشوی صورت و اصلاح است. اگر می‌خواهید پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید باید هر روز به طور منظم پوستتان را تمیز و مرطوب کنید. سپس از ضدآفتاب با SPF بالا استفاده نمایید. طبق توصیه متخصصان پوست با توجه به نوع پوست خود، بهتر است هفته‌ایی ۱ یا ۲ مرتبه پوست را لایه برداری کنید.

خوشبختانه امروزه تعداد افرادی که به مراقبت‌های پوستی و پاکسازی پوست اهمیت می‌دهند رو به افزایش است. اکنون بهترین زمان برای آقایان است تا انواع روش‌های مراقبت از پوست را بیاموزند. از این رو در این مقاله نکات مهم و روش‌های مراقبت‌ از پوست آقایان را بررسی می‌کنیم.

نکات مهم برای مراقبت‌ از پوست آقایان

نکات مهم برای مراقبت‌ از پوست آقایان

ضروری‌ترین اقدام قبل از هرکاری شناخت نوع پوست است. شناخت پوست باعث می‌شود بهترین محصولات متناسب با پوست خود را خریداری کنید و همچنین مانع حساسیت‌های پوستی شوید.

به احتمال زیاد پوست‌های حساس پس از استفاده از محصول بهداشتی دچار حساسیت‌هایی مانند خارش یا سوزش می‌شوند.
پوست‌های معمولی شفاف هستند اما حساس نمی‌باشند.
پوست‌ خشک دچار ترک پوست و خارش می‌شوند و زمخت هستند.
پوست‌های چرب براق و روغنی می‌باشند.
پوست‌ها چرب و خشک نیز در برخی نواحی پوست خشک و در سایر نواحی چرب می‌باشند.

توصیه متخصصان پوست درباره مراقبت‌ از پوست آقایان به شرح زیر است:

💡حتما بخوانید 👈 تغذیه مناسب برای پوست و تاثیر تغذیه بر جوانسازی

۱. به ترکیبات و لیبل روی محصول توجه کنید.

با توجه به نوع پوست خود، محصولات مراقبت پوستی را انتخاب کنید. برای مثال اگر پوستتان دچار آکنه می‌شود، از پاک کننده‌ها و مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که عبارت «بدون چربی» یا «غیر کومدوژنیک» روی آنها درج شده باشد. زیرا ترکیبات این محصولات منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. اگر پوست شما حساس است، محصولات ملایم و بدون رایحه را انتخاب کنید. زیرا محصولات عطری باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند. با این وجود هنگام خرید محصول به محصولاتی که دارای لیبل «بدون بو» دارند بسیار توجه کنید. زیرا بسیاری از این محصولات دارای مقدار مشخصی عطر و رایحه هستند که باعث تحریک پوست می‌شوند.

۲. هر روز به طور منظم به ویژه پس از ورزش صورت خود را بشویید.

۲. هر روز به طور منظم به ویژه پس از ورزش صورت خود را بشویید.

ترکیبات سازنده صابون‌های معمولی باعث خشکی پوست می‌شوند. در نتیجه بهتر است پوست خود را با شوینده‌های ملایم و مخصوص صورت و با آب ولرم بشویید.

💡حتما بخوانید 👈رفع غبغب با ساده ترین و بهترین روش ها در خانه!

۳. به شیوه اصلاح خود توجه کنید.

معمولا استفاده از تیغ‌های چند لبه موثرتر است و کمتر به پوست آسیب می‌رسانند. اگر اغلب اوقات پس از اصلاح جای تیغ روی پوستتان باقی می‌ماند، دچار سوختگی پوست یا موهای زیرپوستی می‌شوید از تیغ‌ها چند لبه استفاده کنید. همچنین هنگام اصلاح صورت، پوست خود را محکم نکشید. حتما قبل از اصلاح صورت خود را بشویید تا پوست و موها نرم شوند. از ژل اصلاح مرطوب کننده استفاده نمایید و تیغ را در جهت رشد موها حرکت دهید. پس از هربار استفاده تیغ ​​را بشویید. علاوه بر این برای کاهش سوزش پوست تیغ را پس از ۵ تا ۷ بار اصلاح عوض کنید.

از آنجا که کشیدن تیغ روی پوست باعث زخم یا زمخت شدن پوست می‌شود، پیشنهاد ما بهره‌گیری از لیزر موهای زائد آقایان است.

۴. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید.-مراقبت از پوست آقایان

کرم‌های مرطوب کننده، آب و رطوبت را در پوست نگه می‌دارند که باعث کاهش خطوط ریز چین و چروک و شادابی و روشنی پوست می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود زمانی که پوست رطوبت دارد برای مثال بعد از حمام، شستن صورت یا اصلاح از مرطوب کننده استفاده نمایید.

💡حتما بخوانید 👈بهترین روش لاغری در سریعترین زمان و کمترین عوارض!

۵. دائما پوست خود را چک کنید.

۵. دائما پوست خود را چک کنید.

معمولا ظاهر شدن لکه یا خال‌های جدید رنگی که دارای خارش و خونریزی هستند، نشانه اولیه سرطان پوست می‌باشند. در صورت دیدن این علائم در اولین فرصت به متخصص پوست مراجعه کنید. آقایان بالای ۵۰ سال بیشتر مستعد ابتلا به ملانوم خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست هستند. اما اگر سرطان پوست به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

۶. هر زمان که بیرون از منزل هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۶. هر زمان که بیرون از منزل هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.-مراقبت از پوست آقایان

اشعه فرابنفش خورشید باعث ایجاد لکه‌های پوستی، چین و چروک و سرطان پوست می‌شود. بنابراین ضروری است قبل از خروج از خانه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. نه تنها پوست صورت بلکه تمام قسمت‌های بدن که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند مانند پشت گردن، بازوها، دست‌ها و … را نیز کرم ضد آفتاب بزنید. برای تاثیر بهتر از کرم‌های ضد آفتاب و ضد آب با SPF 30 یا SPF بیشتر استفاده نمایید. بهتر است هر دو ساعت یکبار یا پس از شنا یا تعریق مجدد از کرم ضد آفتاب به پوست خود بزنید.

توجه داشته باشید که پوست هر فردی متفاوت است و هیچ روشی برای همه جواب نمی‌دهد. اگر از نوع پوست خود و نحوه مراقبت از آن مطمئن نیستید به متخصص پوست مراجعه کنید.

روش‌های مراقبت از پوست آقایان

روش‌های مراقبت از پوست آقایان

نه تنها برای بانوان بلکه برای آقایان نیز دیدن علائم پیری زودرس یا ریزش مو نگران کننده است. افرادی با دیدگاه سنتی از روش‌های زیبایی دوری می‌کنند. اما امروزه به دلیل پیشرفت‌های اخیر در زمینه درمان‌های زیبایی و کاهش نیاز به درمان‌های تهاجمی، افراد زیادی به انجام این روش‌های زیبایی روی آوردند.
از آنجا که تستوسترون باعث ضخامت و چربی بیشتر پوست آقایان می‌شود روش‌های مراقبت از پوست آقایان با بانوان به میزان متفاوت هستند.
آقایان به آسانی و فقط با انجام چند روش ساده زیر می‌توانند از پوست خود مراقبت کنند.

لایه برداری و پاکسازی پوست با استفاده از اسکراب یا لایه بردار شیمیایی
استفاده منظم از کرم‌های آبرسان و ضد آفتاب
استفاده از افترشیو‌های دارای ویتامین ث
استفاده از ماسک‌های صورت
کرم رتونیل
کرم دور چشم
خواب کافی

اگرچه موارد ذکر شده برای مراقبت و سلامت پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید یا برخی مشکلات پوستی ضروری است اما از افزایش سن و پیری جلوگیری نمی‌کنند. در ادامه چند روش مراقبت و جوانسازی پوست برای آقایان را معرفی می‌کنیم.

۱. پلاسماجت

در این روش غیرتهاجمی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای درمان پف چشم‌ها و افتادگی پلک‌ها، از بین بردن جای زخم‌ها، لیفت پوست صورت و گردن و ترمیم چروک استفاده می‌شود. یکی از مزایای پلاسماجت دوره نقاهت کوتاه و مراقبت‌های آسان بعد از آن است. شما فقط به ۷ روز استراحت نیاز دارید و در این مدت باید از تابش مستقیم نور خورشید و دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

۲. میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ، درمارولر (غلتکی با سوزن‌های بسیار کوچک) روی پوست حرکت داده می‌شود که جراحت‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌شود. پوست برای ترمیم این جراحت شروع به تولید کلاژن و الاستین بیشتر می‌کند. همچنین کلاژن ایجاد شده علاوه بر ترمیم پوست به جوانسازی آن نیز کمک می‌کند. در نتیجه پوست به طور کاملا طبیعی خود را ترمیم می‌نماید. میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی و بدون درد است. درباره کاربردهای این روش می‌توان به درمان جای سوختگی پوست، درمان استرچ مارک‌ها، از بین بردن لکه‌های پوستی و آکنه و کاشت مو اشاره کرد.

۳. مزوتراپی مو و پوست

۳. مزوتراپی مو و پوست-مراقبت از پوست آقایان

مزوتراپی یک روش حداقل تهاجمی است که در درمان مواردی از جمله سلولیت، حذف چربی‌های موضعی، جوانسازی پوست و … کاربرد دارد.
یکی از کاربردهای جدید مزوتراپی در زمینه مو است. در روش مزوتراپی مو با تزریق مواد تقویتی به پوست سر از ریزش مو جلوگیری می‌شود و بعد از مدتی موها پرپشت می‌شوند. با استفاده از این روش تقریبا بعد از ۳ ماه مجددا موها رشد می‌کنند.

۴. لیزر موهای زائد

۴. لیزر موهای زائد-مراقبت از پوست آقایان

مانند بسیاری از روش‌های مراقبت از پوست، لیزر موهای زائد نیز بین آقایان رایج شده است. در این روش با استفاده از تابش پرتوهای پرانرژی روی پوست فولیکول‌ها مو آسیب می‌بینند و در نتیجه رشد موها متوقف می‌شود. لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی و بدون درد است. ممکن است آقایان به دلایلی مانند اصلاح آسان‌تر موهای زیرپوستی و آنکارد خط ریش به لیزر موهای زائد تمایل پیدا کنند.

۵. میکرودرم ابریژن

در این روش با استفاده از اپلیکاتوری از جنس اکسید آلومینیوم سطح پوست را خراش می‌دهند تا سلول‌های مرده از پوست جدا شوند. سپس برای برداشتن ذرات اکسید آلومینیوم از دستگاه مکش استفاده می‌کنند. این مراحل باعث تحریک و تولید بیشتر کلاژن و در نتیجه لایه برداری پوست می‌شود. با این روش آقایان می‌توانند سیاهی دور چشم، چین و چروک، آکنه و استرچ مارک‌ها را با پرداخت هزینه‌ایی پایین درمان کنند.

نتیجه‌گیری

مراقبت از پوست و استفاده از خدمات زیبایی فقط مختص بانوان نیست. اتفاقا آقایان به دلیل سطح بالای تستوسترون، پوستشان چربی بیشتری دارد که این دلیلی برای مراقبت از پوست می‌باشد. می‌توان با رعایت برخی نکات تا حدی از مشکلات پوستی جلوگیری کرد اما پس از سن مشخصی و نمایان شدن علائم پیری باید روش‌های مراقبت و درمان‌های کلینیکی را در نظر بگیرید. برای هرگونه تصمیمی ابتدا با متخصص پوست با تجربه‌ایی مشورت کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به بهترین و متبحرترین متخصص پوست و زیبایی دکتر هنرور است.

 

 

 

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *