ساده ترین روش های سفید کردن قوزک پا در منزل!

,
ساده ترین روش های سفید کردن قوزک پا در منزل!

اگر شروع به خواندن این مطلب کرده‌اید به احتمال زیاد رنگ قوزک پا، آرنج و زانوهای شما در مقایسه با دیگر اعضای بدنتان تیره‌تر شده است و از این موضوع شکایت دارید. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس شما را بگیرد به خصوص در زمان‌هایی که شلوار کوتاه یا بلوز بدون آستین می‌پوشید و این تیرگی توجه اطرافیان شما را نیز جلب کرده باشد و به دنبال راهی برای سفید کردن قوزک پا باشید. تیرگی این قسمت‌ها می‌تواند به دلیل تجمع سلول‌های مرده پوست باشد و یا این که تولید ملانین در این نواحی بیشتر از سایر نواحی باشد. شاید این مسئله فکر شما را به خود درگیر کرده است اما به هیچ عنوان نگران نباشید! در این مطلب ما به شما راهکارهایی معرفی میکنیم که به راحتی بتوانید به سفید کردن قوزک پا و دیگر نواحی که تیره شده‌اند بپردازید.

علت تیرگی قوزک پا چیست؟

علت تیرگی قوزک پا چیست؟
قبل از اینکه به معرفی راهکارهایی برای سفید کردن قوزک پا بپردازیم بهتر است علت تیرگی آن را دریابیم. علت این تیرگی می‌تواند جمع شدن پوست تیره رنگ و ضخیم در قوزک پا باشد که این مورد دلایل مختلفی از جمله تجمع سلول‌های مرده پوست، مصرف داروهای ضدبارداری، کک و مک، کک و مک‌های مربوط به پیری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مشکلات پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس باشد.

🌺 مطالعه بیشتر: قرص راکوتان چیست؟ عوارض جبران ناپذیر آن!🌺

چگونه از تیرگی قوزک پا جلوگیری کنیم؟

روش‌های مختلفی برای رفع تیرگی قوزک پا وجود دارد که این روش‌ها می‌تواند با درمان‌های خانگی یا با استفاده از دستگاه‌هایی که در کلینیک‌های زیبایی مختلف وجود دارد باشد. پوست ناحیه قوزک پا نسبت به سایر نقاط بدن کمی نازک‌تر است بنابراین احتمال خشک شدن و تیره شدن آن بسیار افزایش پیدا می‌کند. راهکارهایی برای از بین بردن این تیرگی وجود دارد که در این مقاله روش‌های تولید ماسک‌هایی برای رفع این تیرگی را به شما آموزش می‌دهیم و یا اینکه به شما می‌گویم از چه دستگاه‌هایی برای رفع این تیرگی استفاده کنید.

سفید کردن قوزک پا به کمک کلینیک‌های زیبایی

سفید کردن قوزک پا به کمک کلینیک‌های زیبایی
آر اف فرکشنال

دستگاه‌های زیادی برای رفع تیرگی قوزک پا وجود دارد اما یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها استفاده از لیزر آر اف فرکشنال می‌باشد. در این روش می‌توانید بسیاری از نگرانی‌های پوستی خود را به حالت شگفت‌انگیزی از بین ببرید. آر اف فرکشنال یک فناوری پیشرفته است که شامل امواج رادیویی و استامپ پوستی است. این دستگاه می‌تواند تیرگی پوست شما را از بین ببرد و زیبایی را به آن برگرداند و یک راه حل بسیار سریع برای رفع سفید کردن قوزک پا میباشد. میزان ماندگاری تاثیر این دستگاه حداقل یک سال می‌باشد و شما برای درمان نیاز به چند جلسه مراجعه به پزشک دارید. دستگاه آر اف فرکشنال باعث یکدست کردن رنگ و بافت پوست، سفید کردن آن، کاهش میزان چین و چروک پوست، از بین بردن جای زخم و اسکار می‌شود.

🌺 مطالعه بیشتر: بهترین روش درمان لک صورت در منزل!🌺

هایفوتراپی

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن تیرگی قوزک پا استفاده از تکنولوژی هایفوتراپی است که یک روش غیرتهاجمی برای سفید کردن و جوانسازی پوست می‌باشد. در این روش از امواج فراصوت استفاده می‌شود که این امواج بسیار ایمن و مطمئن هستند. میزان ایمنی این دستگاه از این طریق مشخص می‌شود که از آن برای مشاهده جنین در شکم مادر با دستگاه سونوگرافی استفاده می‌شود. به طور کلی از دستگاه هایفوتراپی در بسیاری از کارهای پزشکی از جمله درمان تومورهای سرطانی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود که روشی بسیار سریع و مطمئن است. هایفوتراپی ماندگاری یک تا سه‌ساله دارد و در یک جلسه انجام می‌شود اما نیاز به ترمیم سالانه هم دارد.

لیزر کیوسوییچ

با استفاده از لیزر کیوسوییچ می‌توانید هر نوع یا تیرگی که به صورت غیر عادی روی پوست شما ایجاد شده است را از بین ببرید. این دستگاه به وسیله جدا کردن ذرات رنگی پوست و دفع این ذرات از طریق خود بدن باعث کمرنگ شدن نواحی تیره رنگ می‌شود. لیزر کیوسوییچ با طول موج ۵۳۲ تا ۱۰۶۴ نانومتر به پوست بدن زده می‌شود و باعث جذب رنگدانه‌های پوست می‌شود. این دستگاه رنگ دانه‌های داخل پوست را از بین می‌برد و آن‌ها را به ذرات ریزی تبدیل می‌کند که از طریق بدن دفع شوند.

🌺 مطالعه بیشتر: کلاژن چیست و چگونه می توان به افزایش ساخت آن کمک کرد؟🌺

کربوکسی تراپی

در کلینیکهای زیبایی شما می‌توانید از کربوکسی تراپی برای از بین بردن تیرگی قوزک پای خود استفاده کنید. کربوکسی تراپی یک روش کاملاً ایمن است که هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را بگیرید. در واقع شما در همان جلسه اول متوجه تاثیرات کربوکسی تراپی روی پوست خود می‌شوید. اگر پوست حساسی دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای رفع تیرگی حتماً از کربوکسی تراپی استفاده کنید.

روش‌های خانگی سفید کردن قوزک پا

روش‌های خانگی سفید کردن قوزک پا
ممکن است که برای از بین بردن تیرگی‌هایی که یک پا و دیگر نواحی بدن متحمل هزینه‌هایی شوید و بخواهید خودتان در خانه ماسک‌هایی تهیه کنید که به مرور زمان این تیرگی‌ها را از بین ببرد. کاملا واضح است که روش‌هایی که در کلینیک‌ها برای رفع این تیرگی‌ها استفاده می‌شود سریع‌تر هستند اما روش‌های خانگی مطمئن‌تر و کم عارضه‌تر می‌باشند و شما با خیال راحت می‌توانید بدون متحمل شدن هزینه‌ای در خانه به روشن شدن پوست خود کمک کنید. در ادامه چند مورد از درمان‌های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم تا به پاکسازی پوست در خانه بپردازید.

🌺 مطالعه بیشتر: علت جوش چانه و 6 راه موثر برای درمان آن🌺

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن قوزک پا

برای رفع تیرگی قوزک با استفاده از جوش‌شیرین باید سه الی چهار قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با آب ترکیب کنید. این مخلوط را هم بزنید تا به یک خمیر سفت تبدیل شود و آن را روی قوزک پای خود بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این ترکیب را با آب سرد از روی پوست خود بشویید. جوش شیرین در واقع یک لایه بردار قوی برای پوست است که باعث روشن شدن آن می‌باشد. این ترکیب سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد در نتیجه پوست جدیدی ایجاد می‌شود که روشن‌تر است.

استفاده از عسل

روش دیگری برای از بین بردن تیرگی پوست ترکیب عسل آبلیمو و شکر می‌باشد. به این صورت که شما یک قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد لیموترش و یک قاشق غذاخوری شکر ترکیب می‌کنید و آن را در مدت زمان ۱۵ دقیقه روی قوزک پای خود می‌گذارید و بعد از گذشت این مدت آن را با آب ولرم بشویید.

🌺 مطالعه بیشتر: طریقه ماساژ صورت برای جوانسازی پوست در سریع ترین زمان!🌺

استفاده از ماسک جوی دوسر و لیمو برای سفید کردن قوزک پا

استفاده از ماسک جوی دوسر و لیمو برای سفید کردن قوزک پا
جو دوسر یکی از بهترین مواد برای رفع سیاهی و تیرگی قوزک پا می‌باشد. برای تهیه این ماسک باید نصف لیموترش را با نصف قاشق غذاخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری نمک با هم ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی قوزک پای خود بمالید. پیشنهاد می‌شود که از این روش ۴ بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را در سریع‌ترین زمان ممکن بگیرید.

ماسک آلوئه‌ورا و شیر

یکی از محبوب‌ترین و بهترین ماسک‌ها برای از بین بردن تیرگی قوزک پا را ماسک آلوئه‌ورا و شیر می‌باشد. در واقع آلوئه‌ورا از موادی تشکیل شده است که پوست را آبرسانی می‌کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر همه این موارد، این ماده دارای خواص ضد باکتریایی و قارچی می‌باشد. برای تهیه این ماسک باید مقدار مساوی از آلوئه‌را و شیر را با هم دیگه ترکیب کنید و آن را روی پوست خود بگذارید و اجازه بدهید که از شب تا صبح روی پوست شما بماند و زمانی که بیدار شدید این ماسک را با آب گرم بشویید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *