بهترین و کاربردی ترین روش از بین بردن جوش

, , ,
بهترین و کاربردی ترین روش از بین بردن جوش

راه های زیادی برای رسیدن به زیبایی وجود دارد. مثل هایفوتراپی، تزریق چربی، تزریق بوتاکس و … یکی از بهترین راه ها برای داشتن پوستی شاداب پاکسازی پوست است. جوش زدن یک اتفاق آزار دهنده است که معمولا برای همه رخ می دهد. به خصوص اگر بسیار به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهید از این اتفاق بیشتر رنج می برید و به دنبال روش از بین بردن جوش می گردید. جای نگرانی نیست! در این مطلب ما روش از بین بردن جوش را توضیح داده ایم. پس با کلینیک لیزر مو های زائد و زیبایی دکتر هنرور همراه باشید.

روش از بین بردن جوش چیست؟

روش از بین بردن جوش چیست؟

جوش بزرگی دارید که از بین نمی‌رود؟ کارهایی هست که می‌توانید برای بهبود آن انجام دهید. 

در واقع کاملاً طبیعی است که مدت زمان طولانی برای از بین رفتن این لکه‌های بزرگ و عظیم الجثه نیاز است. جوش‌های واقعاً عمیق یا بزرگ چند ماه طول می‌کشد تا صاف شوند و بهبود یابند. بنابراین، اگر مدتی است که با یک جوش بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنید، خیالتان راحت باشد که این امر غیر‌عادی نیست.

ندول‌های آکنه‌ (جوش‌های عمیق، سفت و ملتهب) و کیست‌های آکنه لکه‌هایی هستند که مدت زیادی روی پوست می‌مانند. اما حتی از بین رفتن پاپول‌های بزرگ نیز ممکن است هفته‌ها طول بکشد.

چه کسی هنوز می‌خواهد صبر کند تا آن جوش‌های بزرگ به خودی خود از بین بروند؟ کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای تسریع در بهبودی و کوچک کردن سریع آن‌ها انجام دهید.

در برابر تمایلتان برای ترکاندن جوش مقاومت کنید

در برابر تمایلتان برای ترکاندن جوش مقاومت کنید-روش از بین بردن جوش

اولین و مهم‌ترین کار این است که هرگز سعی نکنید یک جوش عمیق را بترکانید. سوزن به آن‌ها فرو نکنید. فشارشان ندهید.

فشار دادن، سوزن فرو کردن، ضربه زدن یا دستمالی کردن لکه‌ها باعث طولانی شدن زمان بهبود آن‌ها می‌شود. در واقع این کار می‌تواند آن جوش را بزرگ‌تر و بسیار بدتر کند.

تلاش برای ترکاندن این نوع جوش‌ها می‌تواند به پوست شما آسیب جدی برساند و باعث ایجاد زخم شود. این جوش‌های بزرگ از اعماق پوست به وجود می‌آیند. فشار دادن آن‌ها سبب فشار مضاعف بر واحدهای غدد چربی متورم می‌شود که معمولا آن‌ها را منافذ پوست می‌نامیم.

ممکن است ناخودآگاه آلودگی پوست را به عمق منافذ پوست خود وارد کنید، حتی احتمال دارد دیواره فولیکول را بشکنید و باعث شوید مواد آلوده در زیر سطح پوست پخش شود. تا آنجا که ممکن است، خودتان این جوش‌ها را تخلیه نکنید. تخلیه به ندرت جوش‌ها مخصوصا تخلیه جوش‌های بزرگ صورت ایده خوبی است.

از داروهای درمان آکنه استفاده نمایید.

از داروهای درمان آکنه استفاده نمایید.-روش از بین بردن جوش

اگر در حال استفاده از داروهای درمان‌ موضعی آکنه هستید، بهتر است این کار را ادامه دهید. حتی می‌توانید برای درمان جوش‌های بزرگ کمی بیشتر از دارو استفاده نمایید تا به بهبود آن سرعت ببخشد. هر چند باید مراقب باشید که آن را با یک لکه بزرگ اشتباه نگیرید و فقط دو بار در روز از دارو استفاده  کنید. استفاده بیش از حد از دارو به جای بهبود پوست، سبب خشکی و تحریک پوست می‌شود.

لازم است بدانید که درمان موضعی برای جوش‌های سر سفید بهترین نتیجه را دارد اما روی جوش‌های عمیق یا کیست‌ها موثر نیستند. جالب است بدانید یکی از روش های از بین بردن جای جوش و آکنه، کربوکسی تراپی است.

کاری که هرگز نباید انجام دهید استفاده از درمان‌های موضعی با مواد غیر مرتبط برای پوست، می‌باشد. برخلاف گفته برخی منابع آنلاین موادی مانند سیر، عسل، دارچین، لیمو یا خمیر دندان کیست‌های بزرگ آکنه را درمان نمی‌کنند.

درمان‌های موضعی خانگی نمی‌توانند به اندازه کافی در پوست نفوذ کنند تا نتیجه خوبی داشته باشند. در بهترین حالت، هیچ تاثیری روی آکنه نخواهند داشت و در بدترین حالت، باعث تحریک و التهاب پوست می‌شوند.

از کمپرس گرم استفاده کنید.

از کمپرس گرم استفاده کنید.-روش از بین بردن جوش

با استفاده از کمپرس گرم می‌توانید جوش‌ها را به سطح بیاورید. یکی از راه‌های انجام این کار خیساندن پارچه در آب خیلی گرم است. سپس روزی دو بار و به مدت 20 دقیقه روی جوش‌ها قرار دهید. این کار را باید تا چندین روز ادامه دهید.

بهرحال کمپرس گرم باعث تخلیه خود به خودی جوش می‌شود. فراموش نکنید حتی اگر جوش به سطح پوست آمد، هرگز آن را فشار ندهید و اجازه دهید به طور طبیعی تخلیه شود. آیا می دانستید یکی دیگر از روش هایی که به رفع اسکار، لکه و تیرگی های پوست کمک می کند، میکرونیدلینگ است؟

برای جراحی آکنه به متخصص پوست مراجعه کنید.

برای جراحی آکنه به متخصص پوست مراجعه کنید.-روش از بین بردن جوش

زمانی که درمان‌ آکنه به روش خانگی جواب نمی‌دهند، به خصوص اگر بیش از چند هفته هنوز جوش وجود دارد وقت آن است که به یک متخصص مراجعه کنید. گاهی اوقات این جوش‌های عمیق کیستیک باید توسط یک متخصص پزشکی زخم و تخلیه شود.

به یک جراح آکنه مراجعه نمایید. ابتدا برشی کوچک در پوست ایجاد و سپس جوش را با دقت تخلیه می‌کند. درسته کمی آزار دهنده است اما به اندازه‌ایی که به نظر می‌رسد بد نیست. پس از اتمام کار، پوست شروع به بهبودی می‌کند.

کورتیزون تزریق کنید.

کورتیزون تزریق کنید.-روش از بین بردن جوش

یکی دیگر از روش‌های حرفه‌ایی درمان جوش‌های بزرگ، تزریق کورتیزون داخل ناحیه مورد نظر است. از یک سوزن نازک برای تزریق استروئید رقیق استفاده می‌شود. فقط بعد از چند روز، جوش کوچک شده و از بین می‌رود. اگرچه این کار حتما باید توسط یک متخصص پوست انجام شود اما یک روش سریع برای بهبود جوش‌های بزرگ روی صورت است.

باید تزریق کورتیزون را به عنوان آخرین راه‌حل در نظر بگیرید. زیرا ممکن است عوارضی مانند فرورفتگی یا حفره پوستی در اطراف محل تزریق داشته باشد. همچنین تزریق کورتیزون برای هر فرد یا هر جوشی مناسب نیست. از متخصص پوست خود مشورت بگیرید تا متوجه شوید آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر.

اطمینان حاصل کنید که واقعا جوش باشد.

اطمینان حاصل کنید که واقعا جوش باشد.-روش از بین بردن جوش

آیا مطمئن هستید که این حتما جای جوش است؟ لکه پوستی که شما گمان می‌کنید یک جوش آکنه ساده است، کاملا می‌تواند لکه پوستی متفاوتی باشد. بسیاری از مشکلات پوستی دیگر نیز سبب ایجاد لکه‌های پوستی مانند آکنه می‌شود. پزشک شما می‌تواند آکنه یا دلایل دیگر این لکه‌های پوستی را تشخیص دهد.

دمل‌ها

دمل‌ها-روش از بین بردن جوش

دمل یک فولیکول موی آلوده و دقیقا شبیه یک جوش‌ بزرگ است. در ابتدا به صورت برآمدگی قرمز و دردناک زیر پوست هستند و به مرور زمان سر آن سفید می‌شود. برخی از دمل‌ها با مراقبت در منزل خود به خود بهبود می‌یابند اما برای درمان برخی دیگر باید به پزشک مراجعه کنید.

موهای زیرپوستی

موهای زیرپوستی-روش از بین بردن جوش

موهای زیرپوستی (pseudofolliculitis) باعث ایجاد برآمدگی‌های بزرگ، دردناک و قرمز می‌شوند، مخصوصا اگر فولیکول آلوده شود. این اتفاق بیشتر در مناطقی که اصلاح می‌کنید و به خصوص برای کسانی که موهای فر دارند، بیشتر رخ می‌دهد.

استفاده منظم از یک محصول لایه بردار به پیشگیری و درمان موهای زیرپوستی کمک می‌کند اما در شرایط وخیم موهای زیرپوستی باید از داروهای تجویز شده استفاده شود.

زخم‌های سرد

زخم‌های سرد-روش از بین بردن جوش

اگرچه بعضی وقت‌ها ممکن است جوش‌های نزدیک لب با تبخال اشتباه گرفته شوند و بالعکس اما این دو ضایعه پوستی کاملا متفاوت هستند. زخم‌های سرد از ویروس هرپس سیمپلکس نشات می‌گیرند. آکنه از فردی به فرد دیگری منتقل نمی‌شود اما ویروسی که باعث تبخال می‌شود مسری است.

معمولا زخم‌های سرد بدون هیچ گونه مداخله‌ای خوب می‌شوند اما اگر زیاد شوند یا دردناک باشند باید با پزشک خود مشورت کنید.

سرطان پوست

سرطان پوست-روش از بین بردن جوش

اگرچه سرطان پوست مانند مشکلات پوستی رایج نیست اما برآمدگی‌هایی مانند جوش روی پوست شما ایجاد کند. هر گونه جوش، زخم یا پوسته پوسته شدن که در طول سه هفته خوب نشود باید توسط پزشک معالج معاینه شود.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟-روش از بین بردن جوش

اگر این برآمدگی بسیار بزرگ، ملتهب یا دردناک باشد، یا اگر جوش در محلی ایجاد شود که معمولاً انتظار آن را ندارید (برای مثال زیر بغل یا پشت زانو) با پزشک تماس بگیرید.

کلام آخر

اگرچه برای تسکین و التیام جوش بزرگ می‌توانید از برخی موارد استفاده کنید اما اگر می‌خواهید حتی از به وجود آمدن جوش‌ها پیشگیری کنید بهترین گزینه مراجعه به متخصص پوست است.

آکنه شدید یا کیستیک به محصولات آکنه بدون نسخه پاسخ نمی‌دهد. برای درمان مشکلات پوستی عمیق و متورم باید از پزشک مشورت گرفت.

استفاده از داروهای تجویزی به خوبی باعث کنترل جوش‌های بزرگ می‌شوند. با توجه به به پوست شما، متخصص پوست ممکن است درمان موضعی، داروهای خوراکی یا هر دو را پیشنهاد دهد. 

نوع درمان مهم نیست، تقریبا سه تا چهار ماه طول می‌کشد تا پوست به خوبی بهبود یابد. پس به درمان ادامه دهید. پس از کنترل آکنه، دیگر نگران جوش‌های بزرگ نخواهید بود.

اگر جوش بزرگی دارید که از بین نمی‌رود و معمولا آکنه ندارید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. شاید اصلا جوش نباشد. اما هنگامی که به درستی تشخیص داده شد، می‌توانید درمان مناسب آن را شروع کنید.

کلینیک زیبایی دکتر هنرور ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و جوانسازی مثل آر اف، هایفوتراپی، میکرودرم، لیزر مو، پلاسماجت و … با کادری متخصص آماده خدمت گذاری به شما عزیزان است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *