روش‌هاي زيباسازي و جوانسازي پوست صورت در 6 كشور دنيا

روش‌هاي زيباسازي و جوانسازي پوست صورت در 6 كشور دنيا

در سراسر جهان، زنان شيوه‌هاي مختلفي براي زيباترشدن دارند. اين شيوه‌ها برحسب سنن و آيين ملي از كشوري تا كشور ديگر متفاوت است….

در اينجا به روش‌هاي زيباسازي و جوانسازي پوست صورت در 6 كشور دنيا نگاهي مي‌اندازيم.
برزيل

زنان برزيلي براي جوانسازي پوست صورت از ماسكي كمك مي‌گيرند كه در واقع مخلوطي از شير و جوي دوسر است. اين ماسك را يك ساعت روي پوست مي‌گذارند و بعد آن را با آب ولرم مي‌شويند. اين ماسك به روشن شدن پوستشان كمك مي‌كند. زنان اين كشور براي پيشگيري از احتباس آب در بدنشان 2 بار در هفته قبل از خواب آرتيشو مي‌خورند. اين گياه ادرارآور تا حدي به رفع احساس گرسنگي هم كمك مي‌كند. زنان برزيلي به داشتن موهاي براق مشهورند. دليل اين موضوع استفاده از پودر تالك روي پوست سر است. پودر تالك باعث مي‌شود موها چرب نشوند و براق و جوان به نظر برسند. يكي ديگر از اسرار خانم‌هاي برزيلي‌، استفاده از ماسك ذرت و آب است. اين ماسك چربي را از روي پوست مي‌زدايد و درنتيجه فرد كمتر جوش مي‌زند. براي پيشگيري از پف‌آلود به‌نظر رسيدن چشم‌ها نيز از كمپرس دم‌كرده بابونه استفاده مي‌كنند و آن را روزانه به مدت 20 دقيقه روي چشمانشان قرار مي‌دهند. براي نرم شدن پوست لب‌هايشان نيز از مخلوط شكر و عسل استفاده مي‌كنند و 3 دقيقه بعد از ماليدن اين مخلوط روي لب آن را مي‌شويند.

هند

در اين كشور گرم، زنان ماسك‌هاي ضدچروك و لايه‌بردار را از گياهان خوراكي و ادويه‌‌ها درست مي‌كنند و ترکيبي از آنها را با آب مخلوط مي‌كنند و روي صورت مي‌گذارند يا آنها را درون آب وان مي‌ريزند و داخل وان دراز مي‌كشند. آنها معتقدند مخلوطي از كمي ماست با يك قاشق چايخوري زعفران كه به صورت ماسك استفاده شود، اثر ضدچروك دارد. رشته‌اي در طب سنتي هندي به نام «آيوروديك» وجود دارد كه دستورهاي به كار رفته در آن، از كتاب‌هاي مقدس هندي‌ها ريشه گرفته و در آن طبيب سعي مي‌كند به كمك گياهان دارويي جواني را به فرد بازگرداند. زنان هندي حتي از صابون و شامپوهاي شيميايي هم استفاده نمي‌كنند و با تركيب برگ‌هاي تازه مخصوص با آب، شامپو درست مي‌كنند. شايد به همين دليل موهاي آنها بسيار پرپشت و براق است.

جمهوري چك

زنان اين كشور از نوعي پنير سفيد تازه براي تهيه ماسك‌هاي ضدچروك استفاده مي‌كنند. براي رفع تيرگي اطراف چشم نيز روغن كرچك را بهترين درمان مي‌دانند.

لهستان

زنان لهستاني از زرده تخم‌مرغ، روغن كرچك و آب ليموترش ماسك مو درست مي‌كنند و بعد از 10 تا 15 دقيقه كه اين مخلوط روي سر ماند، آن را مي‌شويند. آنها معتقدند اين ماسك باعث تقويت ريشه مو مي‌شود. براي با طراوت نگه‌داشتن پوستشان نيز از ماسك عسل استفاده مي‌كنند و آن را 10 تا 15 دقيقه روي پوست صورت، گردن و دست‌هايشان مي‌مالند.

فنلاند

سونا، رمز زيبايي زنان فنلاندي است. آنها از سونا براي آرامش يافتن و دوركردن استرس از خود كمك مي‌گيرند. سونا به بازشدن منافذ پوستي و پاكسازي پوست هم كمك مي‌كند و در ضمن عرق كردن ناشي از نشستن طولاني مدت در سونا باعث زدوده شدن سموم از درون بدن مي‌شود. بخار و گرماي درون سونا همچنين تاثير برخي مواد طبيعي و موثر بر پوست را افزايش مي‌دهد. مثلا فنلاندي‌ها در سونا از ماسك عسل استفاده مي‌كنند. عسل نه‌تنها تغذيه‌كننده و محافظت‌كننده پوست است، بلكه لايه‌بردار خوبي هم است و استفاده از آن قبل يا حين سونا تاثير دارد. در ضمن عسل مانع انقباض عضلات مي‌شود.

استراليا

سرطان پوست و سوختگي‌هاي ناشي از آفتاب از ناراحتي‌هاي رايج در استرالياست. براي پيشگيري از اين مشكل، بيشتر استراليايي‌ها هر ساعت كرم ضدآفتاب روي سينه، كمر، دست، پا، گوش، صورت و تمام اعضايي كه مرتب با آفتاب در تماس هستند، مي‌زنند. استراليايي‌ها تمايلي به برنزه شدن زير آفتاب ندارند و طرفدار پر و پا قرص اتوبرنزه‌ها هستند. آنها صبح‌ها يك ساعت قبل از پوشيدن لباس، از اتوبرنزه‌ها استفاده مي‌كنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *