جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

,

Percutaneous Collagen Induction Therapy روشی برای ترمیم پوست میباشد. این روش مبتنی بر تحریک کلاژن سازی است. میکرونیدلینگ باعث بازسازی باقت آسیب دیده میگردد. همچنین باعث تغییر بافت پوست و ترمیم آن میگردد. میکرونیدلینگ همان طور که از اسمش پیداست توسط سوزنهای بسیار ریز در اپیدرم و درم ایجاد کانال مینماید.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

استفاده از این سوزن های بسیار ریز به داخل پوست باعث نفوذ فاکتورهای رشد از قیبروبلاست به پلاکت خونی میگردد. همچنین باعث افزایش کلاژن به وسیله فیبروبلاست میگردد. همچنین کراتینوسیت ها در محل تزریق در اپیدرم منتقل گشته و در آنجا تکثیر گشته و منجر به افزایش ضخامت اپیدرم میشوند.

در میکرونیدلینگ خونریزی های ظریف پوستی حین نفوذ سوزن به داخل پوست ایجاد میشود . اپیدرم سوراخ میشود ولی تخریب نمیشود، همچنین پس از مدت زمان کوتاهی ترمیم میگردد .

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یکی از به روز ترین متدها میباشد. این متد غیر تهاجمی بوده و به کمک سوزن های بسیار ریزی انجام میگیرد. ترک های پوستی ناشی از زایمان، چاقی ، لاغری و یا بلوغ توسط این روش قابل درمان میباشند. همچنین درمان محل و رد سوختگی پوست، درمان لک های پوستی، رفع جای زخم و رفع اسکار توسط این روش امکان پذیر است.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ روش مناسبی می باشد ؟

اگر بخواهیم به تاریخچه میکرونیدلینگ برگردیم، میتوانیم بگوییم در مصر باستان استفاده از ماسک های خراش دهنده مرسوم بوده است. دکتر اورنتریک در سال 1995 و همکاران ایشان اولین افرادی بودند که این روش را معرفی نمودند.

این روش به قسمی بود که در مجاورت محل چروک خورده زخمی کنترل شده ایجاد میکردند. این کار باعث جدا شدن پوست از قسمت چسبنده به بافت های عمیق میشد. وقتی زخم رو به بهبود میرفت با تشکیل بافت همبند جدید ، فرورفتگی ناشی از چروک ها برطرف میشد.

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی برای از بین بردن مشکلات پوستی به حساب می آید. مدت زمان این پروسه هر جلسه بین چند دقیقه تا یک ساعت میباشد که با توجه به نوع پوست و نوع بیماری توسط پزشک تعیین میگردد.

فاصله جلسات جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

بهتر است بین جلسات چهار تا شش هفته فاصله باشد تا پوست فرصت کافی برای کلاژن سازی در اختیار داشته باشد. بیمارانی که در خصوص رفع جای جوش از روش میکرونیدلینگ استفاده مینمایند بهتر است 4 جلسه بر این متد مداومت داشته باشند تا نتایج لازم را بگیرند.

همچینی برای زخم های ناشی از سوختگی پنج جلسه درمانی تجویز میگردد. این روش هیچ محدودیتی در خصوص رنگ پوست و حساس بودن پوست ندارد . همچنین در مورد نواحی حساس پوستی از جمله اطراف چشم و بینی و گوش نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

روش کار جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

وسیله کار در جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، یک غلطکی متشکل از سوزن های بسیار ریز به قطر نیم میلیمتر و یا حداکثر دو و نیم میلی متر است. با کشیده شدن بر روی پوست و ایجاد زخمی کاملا سطحی بر روی لایه میانی پوست، یه زخم کاملا سطحی با خون ریزی کنترل شده ایجاد میگردد. بدن در این خصوص شروع به واکنش مینماید . با ایجاد بافت جدید شروع به ترمیم و بازسازی بافت مینماید.

در میکرونیدلینگ عمق و سرعت سوزن ها بر اساس نیاز بیمار و زیر نظر پزشک متخصص تنظیم میگردد. گفتنی است در این پروسه کلاژن و الاستین ترشح شده در پوست به مرور جای زخم و جای جوش و چین و چروک موجود بر روی پوست را از بین خواهد برد.

 

کلینیک زیبایی دکتر هنرور

کلینیک زیبایی دکتر هنرور با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و با استفاده از کادر مجرب پزشکی آماده ارائه خدمات زیبایی پوست و مو به شما عزیزان می باشد.

لیزر موهای زائد , میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , بلفاروپلاستی , لیفت پلک با پلاسماجت لاغری موضعی با دستگاه , میکرودرم ابرژن

برای اطلاع از قیمت لیزر مو ، مشاوره پزشکی و هماهنگی برای مراجعه حضوری با ما تماس بگیرید

٠٢١٦٦٥٦١٦٨٧     –     ٠٩٣٥٩٠٩٠٩٨١

تلگرام کلینیک زیبایی دکتر هنرور

به کانال ما در تلگرام بپیوندید

 

مراقبت های قبل از میکرونیدلینگ:

– پوست خود را از هرگونه مواد آرایشی و لوسین و کرم ها پاک نمائید.
– در صورتی که هرنوع ضایعه پوستی ، تبخال یا حساسیت دارویی دارید حتما پزشک خود را مطلع نمائید.
– در صورتی که دیگر روش های جوانسازی پوست را انجام داده اید حتما پزشک خود را مطلع نمائید.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ:

– 24 تا 48 ساعت بعد از انجام میکرونیدلینگ از دست زدن به پوست خودداری نمائید. پوست به علت حساسیت بالایی که پیدا میکند دچار کبودی ، سرخی یا التهاب میگردد . پس بهتر است کمتر با دست تحریک نمائید.

– بدون تجویز پزشک اصلا از داروهای کاهش التهاب استفاده ننمائید . بگذارید پوست روند طبیعی بهبود خود را پیش بگیرد. داروهای ضدالتهاب همچون پروفن و ادویل میباشند که توصیه نمیگردد.

– طی 24 الی 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ استحمام ننمائید . همچنین در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید. بهتر است تا دو روز از ورزش هایی که سبب تعریق زیاد پوست میگردد خودداری نمائید.

– اگر مجبور به حضور در معرض آفتاب هستید ، حتما از بهترین کرم ضد آفتاب که شامل زینک میباشد استفاده نمائید.

– در صورتی که پوستتان پوسته پوسته شده اصلا دستکاری ننمائید. بهترین راهکار استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده میباشد.

–  این روش درمان برای هر فردی با هر رده سنی مناسب نمیباشد . بهتر است قبل از عملیات میکرونیدلینگ حتما پزشک معالج خود را از داروهای مصرفی خود و بیماری های خود مطلع نمائید.

مزایای جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ :

– این روش محرک جریان خون میباشد و با کلاژن سازی باعث جوان سازی پوست میگردد.

– در مواردی همچون جای زخم، جای جوش، ترک های ظریف پوستی و چین و چروک های پوستی باعث بازسازی بافت میگردد.

– این درمان بر روی انواع رنگ پوست موثر است. در مواردی که دیگر روش ها بر روی رنگ پوست تیره یا روشن جوابگو نیستند این روش انتخاب درستی است.

– میکرونیدلینگ در درمان نقاط حساس مثل گردن و اطراف چشم که توسط لیزر هزینه بسیار زیادی را شامل میشود انتخاب موثرتر و به صرفه تری میباشد.

– از آنجا که جنس سوزن های میکرونیدلینگ از تیتانیوم میباشد . این فلز در اثر اصطکاک با پوست ایجاد حرارت و سوختگی نمیکند و انتخاب خوبی است.

– روش میکرونیدلینگ در نقاط زاویه دار همچون بینی و پلک نیز موثر است. این روش در مقایسه با لیزر توانایی کارکرد گسترده تری را داراست.

– در مقایسه با لیزر میتوان به هزینه بسیار قابل توجه پایین میکرونیدلینگ اشاره داشت . امنیت و عدم سوختگی پوست در این روش غیر قابل انکار است.

 

موارد منع استفاده از میکرونیدلینگ:

– اگر زخم یا بریدگی باز بر روی ناحیه مورد نظر دارید.

– اگر طی یک سال گذشته پرتو درمانی داشته اید .

– اگر در ناحیه مورد نظر ضایعه پوستی یا تبخال دارید.

– اگر در دوران حاملگی یا شیردهی میباشید.

– اگر در محل زخم گوشت اضافه می آورید.

– اگر مبتلا به عفونت پوستی یا بیماری های پوستی هستید.

– اگر طی سه ماه گذشته تحت درمان با داروی اکوتان بوده اید.

– اگر از داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنید یا بیماری هموفیلی دارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *