تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟کدام روش تاثیر بیشتر و عوارض کمتری دارد؟

, ,
تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟کدام روش تاثیر بیشتر و عوارض کمتری دارد؟

از آنجایی که درمان‌های پوستی با استفاده از سوزن ماندگاری بیشتری دارند، پس از مدت‌ها دوباره مورد توجه قرار گرفته‌اند. اما این درمان‌ها ممکن است برای همه مناسب نباشد. برای مثال دو درمان مزوتراپی و میکرونیدلینگ با سوزن انجام می شوند اما تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ چیست؟در ادامه نکات مهمی را بیان می‌کنیم که ضروری است هنگام تصمیم گیری درباره روش درمانی بدانید. اگر تمایل دارید تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ را بدانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ و کارکرد آنها

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ و کارکرد آنها

اشتیاق زیاد افراد برای داشتن پوستی بی‌عیب و نقص باعث شده که بسیاری، از آنها به درمان‌های سوزنی رو بیاورند. امروزه این نوع درمان در تمام سطح شهرها و کشورها انجام می‌شود. متخصصان پوست می‌توانند با ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده، مشتریان را به پوست دلخواه خود برسانند.

اگرچه درمارولر متداول‌ترین روش میکرونیدلینگ است اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد آنها آگاهی داشته باشید. از آنجایی که این اطلاعات و آگاهی، مانع سردرگمی شما هنگام انتخاب کلینیک مناسب می‌شود، ارزش تحقیقات را دارد.

مزوتراپی یکی از جایگزی‌های میکرونیدلینگ است. در واقع یک روش درمانی فرانسوی است که دارو به چربی زیر جلدی تزریق می‌شود. اگرچه امروزه به طور وسیعی از مزوتراپی برای جوان سازی پوست استفاده می‌شود یعنی جوانسازی با مزوتراپی انجام می دهند اما این روش کاملا از میکرونیدلینگ متفاوت است. وایولت نگری، مدیر آموزش در EF Medispa و صاحب چند کلینیک در لندن و بیرمنگام می‌گوید: «هر دو مزوتراپی و میکرونیدلینگ از تکنیک‌های سوزنی استفاده می‌کنند. اما آنها از نظر طول سوزن، کاربرد، عمق نفوذ، سرعت تزریق و شرایط پوستی متفاوت هستند.»

او افزوده: «مزوتراپی ترکیبی سفارشی از ویتامین‌های قوی است که با استفاده از دستگاه مزو از طریق سوزن به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود. این در حالی است که در میکرونیدلینگ به آرامی چندین سوزن بسیار کوچک را روی صورت حرکت می‌دهند که باعث ایجاد منافذ ریز شده و در نتیجه کلاژن و الاستین تولید می‌شود.»

میکرونیدلینگ چگونه کار می‌کند؟

میکرونیدلینگ چگونه کار می‌کند؟-تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

اگرچه روش‌های درمانی سوزنی برای بعضی افراد ترسناک به نظر می‌رسد اما از آنجا که روشی بدون نیاز به جراحی است و نتایج قابل توجهی داشتند، به روش درمانی بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی تبدیل شده‌اند. دکتر فیونا مک کارتی، متخصص زیبایی در چلسی، لندن، می‌گوید: «میکرونیدلینگ طی چند سال گذشته به دلیل نتیجه بخشی و کارایی، ویژگی‌های ایمنی و نتایج بالینی قابل توجه، به روش اصلی الگوریتم درمان من تبدیل شده است.»

«مراجعان دوره نقاهت طولانی مدت را دوست ندارند و اغلب از روش‌های تهاجمی دوری می‌کنند. بنابراین میکرونیدلینگ تعادل عالی بین حداقل زمان بهبودی و نتایج قابل مشاهده را فراهم می‌کند.»

اگرچه هر دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی لایه‌های زیرین پوست را تحریک می‌کنند اما هر کدام از آنها مناسب مشکلات متفاوتی هستند. بنابراین با در نظر گرفتن شایع‌ترین علائم در بین مراجعان، می‌توانید روش مناسب را انتخاب کنید. گروه تخصصی مراقبت از پوست Therapié Clinic، دارای بیش از ۳۰ سایت در سراسر کشور، به دلیل تنوع نیازهای مراجعان در مورد بدن و صورتشان، هر دو روش را در لیست درمان خود قرار داده است. البته روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد که برای جوانسازی کاربرد فراوان دارند. مانند انجام هایفوتراپی و یا حتی روش های دیگری که با سوزن هستند اما عملکرد آنها متفاوت است برای مثال تزریق بوتاکس و …

سیمون شوف‌من، مدیر آموزش Therapié در انگلستان، می‌گوید: «نیدلینگ برای مراجعانی با پوست یا بافت ناهموار مناسب است و باعث بهبود رنگدانه و قرمزی سطحی نیز می‌شود. علاوه بر این خطوط بسیار ریز موجود در اطراف چشم و لب را نیز بهبود می‌دهد. ظاهر شدن چین و چروک اولین نشانه پیری است.»

شوفمن توصیه می‌کند که قبل از میکرونیدلینگ، بوتاکس یا فیلر پوستی انجام شود یا از قبل پوست را در شرایط عالی قرار دهید تا تزریق اثربخش شود یا در عوض به مراجعان نشان دهید که تنها با بهبود کیفیت پوست، چهره بسیار بهتر خواهد شد. او اضافه می‌کند: «این روش حتی برای زخم و ترک‌های پوستی بدن نیز بسیار مناسب است.»

مزوتراپی چگونه کار می‌کند؟

مزوتراپی چگونه کار می‌کند؟-تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

از طرف دیگر مزوتراپی برای مشکلات پوستی قرار گرفته در لایه‌های زیرین، مانند پوست خشک و پیری شدید، بهتر است. زیرا هنگام نفوذ سوزن به پوست، یک محلول فعال هدفمند تزریق می‌شود. نگری می‌گوید: «مزوتراپی برای کسانی که دارای پوستی خشک، تیره، پف کرده و یا افتاده هستند و کسانی که تمایل به از بین بردن سلولیت و چربی‌های موضعی دارند بسیار مناسب است.» البته باید گفت روش های دیگری نیز برای لاغری موضعی وجود دارد مانند لاغری موضعی با دستگاه RF که تاثیرات شگفت انگیزی دارد.

شوفمن می‌گوید: «اکثر درمانگران معمولا در سطح ۳ با تفنگ مزوتراپی سوزن را به عمق ۲ میلی‌متر می‌فرستند که این عمق برای بهبود علائم پیشرفته‌تر پیری پوست مانند فقدان حجم بهتر است و همچنین می‌توانند آنها را به عمق پوست انتقال دهند.»

از این رو بسیاری از محلول‌های مزوتراپی، مقدار پایه‌ای اسید هیالورونیک دارند که باعث تحریک هیدراتاسیون از عمق پوست می‌شود. مزوتراپی برای کاهش چربی‌های سطحی و سلولیت در بدن نیز استفاده می‌شود. این در حالی است که درمانگران می‌توانند محلول‌هایی هستند به عمق ۴ میلی‌متری پوست تزریق کنند که چربی‌ها تجزیه شوند.

از طرف دیگر میکرونیدلینگ برای بهبود ترک‌های پوستی و زخم در بدن مناسب‌تر است. همانطور که مک کارتی می‌گوید: «زخم‌های پوستی کنترل شده، زخم‌های جدید را تحریک می‌کند. بنابراین عوامل مختلف رشد آزاد شده و کلاژن و الاستین جدید تولید می‌شود. این در حالی است که عناصر سازنده پوست سالم باقی می‌مانند.»

اگرچه مزوتراپی کاملا از طریق اسلحه انجام می‌شود اما معمولا بسیار راحت‌تر از میکرونیدلینگ، حتی با رولر است. شوفمن می‌گوید: «از آنجا که روند مزو بسیار سریع انجام می‌شود، برای مراجعان قابل تحمل‌تر است. در این روش فقط یک سوزن پوست وارد می‌شود، در حالی که در میکرونیدلینگ خواه از رولر استفاده کنید خواه از دستگاه قلم، همزمان چندین سوزن وارد پوست می‌شود.»

به عبارتی دیگر معمولا قبل از میکرونیدلینگ از ٰبیهوشی موضعی استفاده می‌شود اما برای مزوتراپی نیازی به آن نیست. همچنین این موضوع نشان دهنده میزان دوره نقاهت مراجع است. نگری می‌گوید: «در EF Medispa، از دستگاه قلم برای سوزن زدن استفاده می‌شود، برای به حداقل رساندن درد از کرم بیهوشی استفاده می‌نماییم. از جهت دوره نقاهت، ممکن است مراجعان تا ۳ روز قرمزی خفیف تا متوسط، التهاب یا حساسیت پوستی داشته باشند. با مزوتراپی، به ماده بیهوشی نیازی نیست و امکان دارد مراجع تا ۴۸ ساعت پوستش مور مور شود.»

سخن نهایی

در این مقاله تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ را بررسی کردیم. ما در کلینیک لیزر موهای زائد و زیبایی دکتر هنرور، علاوه بر انجام این روش ها، خدمات دیگری همچون پاک کردن تتو با لیزر کیوسوییچ، تزریق بوتاکس و … را ارائه می دهیم. جهت تعیین وقت و مشاوره با ما در تماس باشید.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *