نكاتى مهم در مورد ليزر موهاى ناخواسته

نكاتى مهم در مورد ليزر موهاى ناخواسته : به جرات ميتوان گفت  يكى از بهترين كارهايى كه هر خانمى ميتواند  براى خودش انجام دهد انجام ليزر موهاى ناخواسته است.اول از همه اينكه هر خانمى بسته به روشى كه براى حذف موهاى ناخواسته انتخاب مى كند طى يك هفته يا يك ماه حداقل يك تا دوساعت صرف مى نمايد و همچنين برآورد شده مبلغى كه طى تمام سالهاى عمر صرف انجام اپيلاسيون ،كرمهاى موبر يا شيو ميشود خيلى بيشتر از انجام حداكثر جلسات ليزر هست.از طرفى معمولا افراد بدنبال شيو با تيغ،اپيلاسيون يا استفاده از اپى ليدى دچار حساسيت و جوشهاى پوستى و در نهايت لك شدن پوست ميشوند و لطافت و زيبايى پوست رو از دست داده و اعتماد به نفسشان خيلى پايين مى آيد.

 

ليزر موهاى ناخواسته

 

در حال حاضر دستگاههاى ليزر خيلى متعددى وجود دارد  كه براى حذف موهاى زائد استفاده ميشود  و اولين سوال هر كدوم از مراجعين اين هست كه واقعا كدام  دستگاه بهتر هست چون همانطور كه ميدانيد تبليغات بسيار زياد و گاهى دور از واقعيت براى جذب مراجعه كننده انجام ميشود.

در اين مطلب سعى مى كنم به تمام سوالاتى كه براى مراجعينم مطرح هست و شايد سوال خيلى از عزيزان باشد پاسخ درست و علمى و كاربردى بدهم.

اول از همه بايد بگويم كه ما دستگاه خوب و بد نداريم بلكه هميشه بايد در نظر بگيريم كه براى چه كسى ميخواهيم ليزر را انجام بدهيم .از نظر من اگر بيماريابى درست انجام شود و كار هم خوب ارائه گردد همه دستگاهها خوب هستند ولى مهم هست در ابتداى كار همه موارد رو بدقت براى مراجعه كننده توصيح بدهيم  تا انتظار درستى از روند درمان داشته باشند چون گاهى انتظار غيرواقعى هست و مراجعه كننده محترم بايد بدانند كه از نظر علمى حذف كامل و دايمى موها هنوز امكانپذير نيست .البته هستند افرادى كه به ليزر جواب عالى ميدهند و طى جلسات كم تا ٩٠درصد موها از بين ميرود ولى همه به ليزر جواب يكسانى نمى دهند.

دو دسته سيستم كاهش موهاى ناخواسته وجود دارد؛

سيستمهاى ليزرى و نورى.

سيستم هاى ليزرى : الكساندرايت،دايود،ان ديگ و به تازگى دايود الكس.

سيستم هاى نورى : اى پى ال ، ايلايت ،اس اچ آر-اى پى ال

الكساندرايت : قوى توين سيستم ليزرى جهان شناخته شده كه البته براى همه افرادمناسب نيست.اين دستگاه براى افراد با پوستهاى سفيد و موهاى ضخيم و مشكى مناسب هست ،پس اگر داراى تيرگى در ناحيه بيكينى و زيربغل هستيد الكس گزينه مناسبى براى شما نيست.

همچنين اگر در ناحيه دست يا ران پا موهاى نازك داريد به احتمال زياد به الكس جواب مناسب نخواهيد داد.

تمام دستگاههاى الكس بشدت دردناك هستند البته انواع جديد آن با داشتن باد سرد درد در ناحيه ليزر را از بين ميبرد البته بدليل عدم حس درد ممكن است انرژى بيش از اندازه باشد و احتمال سوختگى بالا رود به طورى كه اكثر افرادى كه از الكس استفاده كرده اند حداقل يك يا دوبار دچار سوختگى شده اند.

اسپات سايز الكس كوچك است بنابراين انجام ليزر كل بدن اگر درست انجام شود حداقل دو ساعت زمان نياز دارد.

در الكس به هيچ وجه از ژل استفاده نمى شود پس اگر براى شما از ژل با نام الكس استفاده ميشود بدانيد كه دستگاه ديگرى غير از الكس براى شما استفاده ميشود.

متاسفانه بسيارى از مراكز براى جذب مراجعه كننده به نام الكس از دستگاههاى ديگرى با قيمت پايين استفاده مى كنند.

خبر خوب اينكه اگر الكس دستگاه مناسب شما باشد براى شش ماه تا دو سال نياز به شارژ مجدد نخواهيد داشت.

توجه داشته باشيد كه الكس دستگاه بسيار گرانى است و طبعا درمان با الكس هم گران مى باشد پس اگر از شما هزينه پايينى گرفته مى شود يا دستگاه مورد استفاده الكس نيست و يا تعداد شات لامپ دستگاه تمام شده است و در واقع درمان بى نتيجه خواهد بود.البته هميشه استثنا وجود دارد …

ان ديگ : در ميام تمام انواع ليزرها كمترين اثربخشى را دارد و مناسب پوستهاى تيره است.درد زيادى دارد و گران است .در نتيجه استفاده از آن توصيه نمى شود.

دايود ليزرها :

با توجه به اينكه ليزر هستند قدرت بالايى در از بين بردن موهاى زايد دارند اما حدود٤-٥ درصد ضعيف تر از الكس ها مى باشند ولى بالاترين عمق نفوذ را دارا مى باشند.
نبست به الكس درد كمترى دارند اما از اس اچ آر دردناك ترند.

در پوستهاى تيره و نژاد آسيايى و ايرانى به خوبى قابل استفاده هستند و كمترين خطر سوختگى را نسبت به الكس دارا مى باشند.

بدليل داشتن سيستم اس اچ آر سرعت بالاترى نسبت به الكس دارند و انجام ليزر كل بدن بين يك ساعت تا يك ساعت و ربع طول مى كشد.

هزينه در مان نسبت به الكس كمتر و نسبت به آى پى ال بالاتر است.

روى موهاى نازك هم تا حدى تاثير مى گذارند.

شارژ لازم بين شش ماه تا يكسال و نيم يكبار است.

آى پى ال و ايلايت سيستم نورى و قديمى هستند كه با توجه به نسل جديد يعنى آى پى ال-اس اچ آر توصيه نمى شوند.

آى پى ال-اس اچ آر :سيستم نورى است كه مزاياى زيادى دارد.

كمترين درد را دارند.

در هر نوع رنگ پوست حتى افراد برنزه

قابل استفاده هستند.

كار با آنها بسيار سريع است و يك كل بدن بين چهل دقيقه تا حداكثر يكساعت زمان نياز دارد.

هزينه درمان با آنها بسيار مناسب است.

تنها عيب استفاده از آنها برگشت پذيرى سريع موها و لزوم تعداد جلسات زياد است.معمولا هشت جلسه ماهيانه ابتدايى و سپس در سال اول هر سه ماه يكبار و سپس هر شش ماه يك جلسه شارژ لازم است.

دايود ليزر الكس : جديدترين تكنولوژى حذف موهاى زايد است كه طول موج ليزر الكس را در دستگاه ليزر دايود ارائه مى دهد كه در واقع قدرت الكس به همراه عمق نفوذ دايود در كنار تمام مزاياى دايود ليزرها دارا مى باشد.سرعت بالا و درد كمتر و هزينه نسبتا مناسب از مزاياى اين دستگاه مى باشد.

با توجه به تمام مطالب گفته شده براى انتخاب دستگاه مناسب موارد زير را در نظر داشته باشيد:

-رنگ پوست :

اگر پوست سفيد داريد همه ليزرها براى شما گزينه مناسب است.اما اگر پوست گندمى و سبزه داريد الكس انتخاب مناسبى نيست و بايد بين دايود و اس اچ آر يكى را انتخاب كنيد.

-ميزان تحمل درد؛

اگر تحمل درد نداريد دور الكس و دايود را خط بكشيد و تنها گزينه اس اچ آر است.البته مى توانيد از پزشكتان بخواهيد دستگاههاى مختلف را برايتان تست كند.

-زمان

اگر قصد خروج از كشور و مهاجرت را داريد يا براى رسيدن به نتيجه عجله داريد روى  اس اچ آر خط بكشيد و بسته به رنگ پوست از الكس يا دايود استفاده كنيد.

هزينه  :

الكس از همه گرانتر و اس اچ آر ارزانترين روش و دايود ليزر حد وسط مى باشد.

مراقب باشيد كه روشى را انتخاب كنيد كه توان پرداخت آنرا تا انتها داشته باشيد.البته اين را هم در نظر داشته باشيد كه تعداد جلسات اس اچ آر زياد است و ممكن است در نهايت و در مجموع مساوى با ساير دستگاهها باشد اما توان مالى شما در هر ماه براى ادامه درمان بسيار مهم است.

براى انتخاب مناسبترين روش ميتوانيد جلسه مشاوره با پزشك داشته باشيد و حتى روش تركيبى با دو دستگاه را انتخاب نماييد.

توجه كنيد كه تعداد جلسات لازم در همه دستگاهها بسته به ناحيه ليزر بين چهار تا ده جلسه است مثلا زيربغل كمترين تعداد جلسه و بيكينى بيشترين جلسات را لازم دارد.

در صورت وجود اختلال هورمونى تعداد جلسات بيشتر خواهد شد و شايد لازم باشد از دارو استفاده كنيد.

مراقب باشيد از دستگاههاى مورد تاييد وزارت بهداشت و توسط فرد آموزش ديده تحت نظر پزشك براى شما استفاده شود تا بهترين و سريعترين نتيجه را شاهد باشيد.

بسيارى از مراجعين اظهار مى كنند كه بدليل ترس از ليزر كه ناشى از تجربيات بد دوستانشان از ليزر بوده تا به حال اقدام نكرده بودند پس لازم است به نكات زير هم اشاره كنم:

-ليزر به هيچ وقت خطرناك نيست و باعث نازايى،سرطان و تحريك غدد لنفاوى نمى شود.و حتى دخترخانمهاى مجرد هم مى توانند از آن استفاده كنند.بسيارى از مراجعينم طى جلسات ليزر باردار شده اند كه اين ثابت مى كند ليزر به هيچ وجه باعث نازايى نمى شود.

-اگر در مراكز معتبر انجام شود كمترين شانس سرايت بيماريهايى مثل زگيل تناسلى و … را دارد.چون پزشك زگيل تناسلى را تشخيص مىدهد و براى فرد مبتلا ايزر انجام نمى شود و در موارد مشكوك هم علاوه بر ضدعفونى معمول از مواد مخصوص استفاده خواهد شد.

-اگر با دستگاه مناسب تحمل شما انجام شود به هيچ وجه دردناك و آزارنده نيست و كاملا قابل تحمل است.

نكاتى براى جوابدهى بهتر:

-در روز مراجعه موها به هيچ وجه بلند نباشد و طورى شيو شود كه فقط نوك مو مشخص باشد و از سطح پوست بيرون زده نباشد.مطمئن باشيد كه هر مويى كه بلند باشد به هيچ وجه با ليزر از بين نخواهد رفت.

-از برنزه كردن پوست تا حدامكان خوددارى نماييد چون پوست تيره جوابدهى كمترى به ليزر دارد.

-هر گونه كرم و ماده خارجى و مواد آرايشى را قبل از انجام ليزر كاملا با آب بشوييد.

-حتما در تاريخ تعيين شده مراجعه نماييد زيرا تاخير در مراجعه ميتواند منجر به مقاومت موها و افزايش تعداد جلسات ليزر شود.

-بدون هماهنگى با پزشك از روشهايى كه موها را از ريشه خارج مى كند استفاده نكنيد و حتما از شيو با تيغ يا كرمهاى موبر استفاده نماييد.

-چنانچه در بين جلسات ليزر نمى توانيد براى ادامه درمان مراجعه نماييد حتما با پزشك خود مشورت نماييد تا توصيه هاى لازم را دريافت نماييد.

در پايان بدانيد ليزر مو روش كاهش دايمى موهاى ناخواسته است و روش حذف دايمى موها نيست و چنانچه بعد از ليزر دچار تغييرات هورمونى از جمله اختلال و نامنظمى پريود،اختلال عملكرد تيروييد ،كيست تخمدان ،ريزش موى سر ، جوش صورت و بدن ،استرس زياد و خواب ناكافى شديد حتما به سرعت درمان انجام دهيد ،در غير اين صورت ممكن است درصدى از موها دچار بازگشت شوند.

سایر خدمات ما : لیزر موهای زائد , میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , بلفاروپلاستی , لیفت پلک با پلاسماجت لاغری موضعی با دستگاه , میکرودرم ابرژن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *