میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری : اگر شما هم قصد دارید لاغر شوید فراموش نکنید که مصرف میوه ها و سبزیجات ها بسیار می تواند در این راه به شما کمک کند . مصرف میوه ها و سبزی ها می تواند در قرن بیست و یکم به عنوان معجونی برای شما باشد که در جلوگیری از انواع سرطان ها و بیماریهای کشنده موثر باشد .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – کرفس

یکی از بهترین و غنی ترین سبزی های که در بازار وجود دارد کرفس است . هر ساقه کرفس خود دارای شش کالری انرژی داشته است . شما با مصرف یک فنجان کرفس می توانید نیاز یک سوم روزانه خود را از فیبرهای غذایی، فولات و پتاسیم را فراهم کنید . این سبزی ارزان قیمت همچنین دارای  K، A  ویتامین ترکیبی به نام فتالیدز می باشد که برای شل شدن بافت دیواره شریان های خونی بسیار موثر می باشد که در نتیجه می تواند از پرفشاری خون با گشاد کردن رگ های خون رسان جلوگیری نماید .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – خیار

مصرف خیار را فراموش نکنید . اگر شما از رژیم غذایی خسته شده اید می توانید از خیار استفاده کنید . خوردن صیفی خیار موجب شادابی پوست شما می شود زیرا خیار خود دارای مقادیر زیادی آب است و می توانند موجب خنک شدن شما در فصل گرما شود . خیار سرشار از ویتامین K وC، پتاسیم و ترکیبی به نام سیلیکاست است که در نهایت موجب اتصال  بین بافت هایی نظیر عضلات، تاندون ها، رباط ها و استخوان ها  می شود .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری- گوجه فرنگی

در گوجه فرنگی ماده ای موجود است که به آن لیکوپن می گویند که در برابر سرطان پروستات بسیار موثر می باشد و می تواند با از بین بردن رادیکال های آزاد که با تابش اشعه ماوراء بنفش به پوست ایجاد می گردد به شادابی پوست کمک کند و آن را جوان نگه دارد .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – قارچ

به عنوان یکی از فوق العاده ترین مواد غذایی است که در بازار وجود داشته است . البته جالب اینجاست که هیچ فرقی ندارد این مواد را بپزیم یا خام مصرف کنیم . زمانی که این مواد میخواهند در بدن هضم شوند ، موادی را ترشح می کند که این دارو به عنوان ضد سرطان طبیعی می باشد و می تواند سبب بالا بردن سطح ایمنی بدن گردد . از زمان های پیشین مصرف این گونه مواد به بالا بردن مصرف سوخت و ساز بدن ختم می شود که در رژیم لاغری به عنوان یک عامل مهم کاربرد داشته است .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری- مرکبات

میوه ها پر از ویتامین C هستند . هیچ گاه از مصرف مرکبات به ویژه پرتقال، نارنگی و گریپ فروت غافل نباشید . شاید برای شما جالب باشد بدانید که کسانی که روزانه مقدار زیادی از ویتامین سی را مصرف می کنند دارای کمر و پشت باریک تری می باشند . این مواد از گذشته تا کنون دارای ویتامین یکی از مواد آنتی اکسیدانی می باشند که در واقع این مواد می تواند در بروز انواع سرطان ها ما را تصمین کنند . با توجه به نتایج علمی که این سال ها رایج شده است نشان داده شده که افرادی که از این مواد استفاده می کنند در زمان ورزش های هوازی از دیگران بیش تر از 25 درصد چربی می سوزانند .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – سیب

سیب را همه می شناسیم هر چه از سیب بگوییم باز هم کم گفته ایم و قدیمی ها در مورد سیب این گونه می گویند ( اگر میخواهی به پزشک نروی روزانه یک سیب بخورید ) .
افرادی که روزانه یک سیب میخورند از چاقی به دور هستند و سیب سرشار از  فیبرهای می باشد که همگی در سوخت و ساز بدن به شما کمک می کند و موجب افزایش سوخت و ساز می شود و در نتیجه به تناسب اندام منتهی خواهد شد .  پوست جادویی این میوه نیز دارای اسید اورسولیک می باشد که موجب می شود تا چربی ها در بدن جمع نشوند و به همین دلیل است که پزشکان و متخصصان توصیه می کنند سیب را با پوست میل کنید .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – کدو سبز

در فصل تابستان در سبزی فروشی ها  می توانید کدو سبز را ببنید ، یکی از بهترین مواد غذایی است که سرشار از انواع  ویتامین های مفید بدن و فیبرهای غذایی می باشد  که به ما کمک می کند تا به اندام ایده آل خود برسیم . شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدوی سبز تابستانی نصف کدوی سبزی که در زمستان کشت می شود کالری را در خود ذخیره کرده است پس شما می توانید در فصل تابستان به خیال راحت بدون داشتن دغدغه این کدوی خوشمزه را به میزان دو بشقاب مصرف کنید . این در حالی است که میزان کمی کالری وارد بدن شما می شود .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – هندوانه

زمانی که هوا رو به گرما می رود هندوانه ها وارد بازار می شوند . آیا می دانید این میوه سبز با قلب قرمز موجب کاهش وزن می شود . هندوانه پر از اسید امینه و آرژینین است که می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند .

میوه ها و سبزیجات موثر در لاغری – کلم بروکلی

یکی از کم طرفدارترین سبزی ها در جهان کلم بروکلی است ، غلا رغم اینکه ظاهری زیبا و رنگی جذاب داشته است این کلم پر از فیبرهای غذایی و ویتامینC است .  باید این نکته را فراموش نکنید که با مصرف فنجان کلم بروکلی می تواند نیاز روزانه به این ویتامین های کلیدی را فراهم کنید . در فصل گرما دسترسی به مرکبات سخت و تر و گران تر خواهد شد ولی شما می توانید از این کلم به عنوان یک جایگزین مناسب استفاده نمایید .

مقالت بیشتر دررابطه با لاغری موضعی با دستگاه و سایر روش های لاغری در وب سایت دکتر هنرور .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *