مراقبت پوست چرب و بررسی نکات کلیدی آن!

,
مراقبت پوست چرب و بررسی نکات کلیدی آن!

مراقبت پوست چرب : پوست چرب یکی از پوست های است که بسیار باید به آن توجه کرد زیرا این پوست در معرض آکنه قرار داشته است . این پوست برخلاف پوست خشک ضخیم می باشد و همچنین منافذ باز زیاد دارد.

در این پوست های غده های چربی زیاد  می باشند این پوست ها غالبا به دلیل چربی های که بر روی آنها وجود دارد حالت براقی داشته اند . از نظر مقاومت این پوست ها به نسبت پوست های خشک دارای مقاومت بیشتری هستند و دیر تر  دچار چین و چروک می شوند اما این پوست ها چون مستعد هستند گردو غبار را به خود بیشتر جذب می کنند و به همین علت است که باید در طول روز چند بار شسته شوند . امروزه روش های بسیاری برای جوانسازی وجود دارد همچون کربوکسی تراپی، هایفوتراپی، تزریق بوتاکس و … که شما می توانید در کلینیک دکتر هنرور از آن بهره مند شوید.

✔️ همچنین بخوانید: مراقبت پوست خشک

نحوه ی مراقبت پوست چرب

اگر پوست چربی دارید ما به شما توصیه می کنیم که اول از یک رژیم خوب برای خود کمک بگیرید و انواع شرینی جات ها و غده های چرب و سرخ شده را به خود محدود نمایید . زیرا این مواد غذایی موجب می شود تا غدد چربی در پوست شما تحریک شود و پوست چربی بیشتری را ترشح کند .

به همین علت رژیم غذایی مناسب را به شما توصیه می کنیم و همچنین خوردن انواع میوه و سبزیجات را نباید فراموش کنید تا بتوانید پوستتان را به تعادل برسانید . سعی کنید همیشه پوستتان را از هر گونه آلودگی دور نگه دارید زیرا این پوست ها همیشه در معرض جوش زدن هستند .شما سعی کنید همواره این پوست ها را با نوعی کرم مرطوب‌کننده ملایم و کم‌چرب مرطوب نگه دارید . البته برای این پوست نباید استفاده از ماسک را فراموش کرد البته ماسک های مه موجب . از بین رفتن پوسته و بقایای سلولی گردد  .

این ماسک ها برای پوست اهمیت بالایی داشته اند . بخاطر اینکه مه تنها موجب پاک شدن منافذ مسدود شده پوست می شود بلکه موجب می شود تا بقایای سلول‌های مرده پوست را که باعث ضخیم و چرب شدن پوست می‌شود، از بین برود .

✔️ همچنین بخوانید: تغذیه مناسب برای پوست و تاثیر تغذیه بر جوانسازی

ماسک جادویی برای مراقبت پوست چرب

مواد لازم

  • گوجه‌فرنگی ۲ عدد
  • نعناع یک قاشق غذاخوری
  • خمیرترش خشک نصف قاشق غذاخوری
  • آبلیموی تازه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک پوست چرب

اگر میخواهید ماسکی ایده آل برای خودتان درست کنید ( اگر پوستتان چرب است ) باید گوجه فرنگی ها را پوست بکنید و کاملا له کنید ، از صافی گوشت آنها رد کنید حالا به آن نعناع و خمیر ترش اضافه کنید و این مواد را به خوبی بهم بزنید تا مانند یک خمیر شود . بعد از اینکه این مراحل را انجام دادید در پایان آب ‌لیموی تازه را به ان اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .

وقتی این مخلوط را اماده کردید حالا می توانید یک لایه نازک رو پوست خود بگذارید و در حالی که دراز کشیده اید می توانید 20 دقیقه استراحت کنید . بعد  از آن ماسک را با پنبه بردارید و خوب پوست را بشوید . گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی است و موجب بسته شدن منافذ پوست می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کلینیک لیزر مو و زیبایی دکتر هنرور تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *