مراقبت پوست در فصل پاییز

مراقبت پوست در فصل پاییز : در فصل پاييز بايد بسيار به اين موارد دقت كنيم زيرا موجب ميشود تا فصل عوض شود و همچنين آب و هوا دچار تغييراتي ميشود و اين تغييرات ميتواند موجب بروز در پوست و مو شما گردد .
پس فراموش نكنيد هنگامي كه هوا به سمت پاييز ميرود دچار سردي و سوزش بيشتري خواهد شد در اين هنگام پوست تابش گرم خورشيد را تحمل نموده است و در واقع امادگي لازم را براي خشك شدن داشته است ، حال اگر در اين شرايط بازهاي پاييزي هم وجود داشته باشد ديگري به پوستي تبديل ميشود كه مرده ( به تعريفي ديگر پژمرده ) و بي آب مي باشد پس نبايد فراموش كنيم كه مراقبت هاي متفاوتي را در اين فصل در مورد پوست و موي خود رعايت كنيم .

پوست شما كدر شده يا خشك ؟

پيش از اينكه به سراغ محصولات ارايشي برويد يا اقدام به خريد لوازم ارايشي هاي متنوع نماييد بايد به شما بگوييم كه برای مراقبت پوست در فصل پاییز به رنگ طبيعي پوست دقت كنيد . سوالي كه در اين قسمت مطرح است اين است كه ايا پوست شما پژمرده يا كدر نشده است ؟اين دلايل ممكن است به علت هاي مختلفي رخ دهد مثل افتاب تابستان يا شما در استخرها(وجود كلر موجود در اب) .اگر در جواب اين سوال را پيدا كرديد و پاسخ مثبت است هم اكنون بايد به دنبال خريد محصولاتي باشيد كه بتوانيد به كمك انها سلامت و انرژي را به پوست خود برگردانيد .

اگر از جمله افرادي هستيد كه به دليل سرما پوستشان خشك مي شود يا تغييراتي در پوست خود احساس ميكند بايد بگوييم ايجاد تغييرات در مراقبت از پوستتان در اين فصل ضروري است .يكي از اقدامات ضروري اين است كه شما بعضي از لوازم ارايشي خود را تعويض نماييد و به جاي اين محصولات ، محصولاتي را جايگزين نماييد كه كه داراي مواد مرطوب كننده باشد كه به واسطه اين مرطوب كننده ها پوست شما از حالت خشكي نيز خارج شود.

بیشتر بخوانید : بهترین ویتامین ها برای پوست

توصیه هایی در رابطه با مراقبت پوست در فصل پاییز

كنار گزاشتن برنزه كننده :

شايد شما جز افرادي باشيد كه دوست دارند پوستشان برنزه باشد يا در تمامي فصول سال پوستشان كمي تيره تر جلوه دهد اما در اين فصل ان چيزي كه بايد در نظر داشته باشيم اين است كه محصولات برنزه كننده اي كه در فصل تابستان استفاده ميكرديد براي اين فصل مناسب نيستند ، در صورتي كه شما از اين محصولات استفاده كنيد اين امكان وجود دارد كه پوست شما اسيب ببنيد يا رنگي غير طبيعي و زننده به خود بگيرد .

پوست بیندازید :

برای مراقبت پوست در فصل پاییز ایده آل تر این است که شما در جهت لایه برداری هم از لایه برداری های شیمیایی استفاده کنیم و هم از لایه برداری های اسکراب فیزیکی که می توانیم از این نوع اسکراب ها به (مثل لیف یا هر اسکرابی که دارای دانه‌های کروی شکل است) اشاره کنیم .
به عنوان مثال شما می توانید با نمک یا شکر یا آرد جو را با شامپو خود مخلوط کنید و در حمام بدنتان را با آن ماساژ دهید . البته شما باید حواستان باشد که به زانو ها و همچنین آرنج تان توحه بیشتری داشته باشید . می توانید به عنوان راه حلی دیگر از لایه برداری های حاوی اسیدمیوه مانند آلفاهیدروکسی اسید نیز استفاده کنید  تا بدین ترتیب پوست شما لطیف تر گردد .

کدام کرم دست را خریداری کنید ؟

یکی از مشکلاتی که بسیار در این فصل رایج می باشد خشک شدن پوست دست است . اگر افرادی که دچار این مشکل می شوند و آن را نادیده بگیرند و به آن توجه نکند موجب می شود تا به یک بیماری مزمن تبدیل شود . اگر در این موارد از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید می تواند کمک زیادی به شما کرده باشد .
شما می توانید از روغن کالاندولا ( گل همیشه بهار ) برای ایجاد رطوبت عمقی در پوست به میزان 2بار در روز استفاده کنید . اگر دچار خارش یا کشش زیادی هم در پوستتان هستید می توانید از 10 قطره روغن اوکالیپتوس، نعناع و آلوورا به عنوان مکمل و اضافه کننده به کرم مرطوب کننده تان استفاده کنید .
. با توجه به تمامی مطالبی که گفته شد برای مراقبت پوست در فصل پاییز  شما باید دقت کنید که از مصرف صابون‌‌هایی که شدیدا قلیایی می باشند یا مواد پاک‌کننده‌ای که دارای مقادیر زیادی مواد خشک‌‌کننده و قلیایی می باشند جلوگیری نمایید .

پاییزفصل درمان است

این امکان وجود دارد که در تابستان به علت اینکه تابش افتاب به صورت مستقیم وجود دارد پوست شما دچار کمی آسیب شده باشد و به همین علت روی پوست شما لکه های وجود داشته باشد یا اینکه رنگ خود را از حالت یکنواختی از دست داده باشد یا اینکه دچار کمی ناهمواری شده باشد .  حالا این روزها چون شدت نور آفتاب کم شده است زمان آن رسیده است که پوست خود را درمان کنید . می توانید برای این رسیدن به این هدف  سرم ها یا کرم های لکه بر و مغزی استفاده کنید . در داروخانه ها محصولات و کرم های روشن کننده زیادی موجود می باشد که شما می توانید از آنها استفاده کنید . تا بدین ترتیب پوست خود را به حالت اولیه بر گردانید .
مانند کرم‌های حاوی هیدروکینون

محصولات تک کاره بخرید

برای مراقبت پوست در فصل پاییز اگر پوست شما خشک است یا مختط است این امکان وجود دارد که برای شما استفاده از یک کرم پودر عادی برای این فصل مناسب نباشد . اگر شما دوست دارید حتما از کرم پودر استفاده کنید سعی کنید از کرم پودری استفاده کنید که دارای مواد مرطوب کننده باشد زیرا این کرم پودرها به شما کمک می کند تا در برابر بادهای پاییزی محافظت بیشتری از پوست خود کرده باشید البته نباید فراموش کنید که محافظت نیز در یکنواختی پوست انجام می شود و به البته باعث می شود که ارایش شما نیز خراب نشود .

شاید شما در فصل تابستان به دنبال محصولات آؤایشی و بهداشتی بوده باشید که سبک باشد و چندین کار را با هم انجام داده باشد مثلا مرطوب کننده یا ضد آفتاب های رنگ دار و یا …. که اینا چندان سنگینی بر روی پوست نداشته است اما بهتر است شما در فصل پاییز از محصولات تک کاره به جای محصولات چند کاره استفاده کنید ، مثلا اگر قصد دارید از کرم پودر با مطوب کننده استفاده کنید اینها به صورت جداگانه باشند . مثلا فرآیند آبرسانی زمانی که مرطوب کننده از کرم پودر جدا باشد بهتر می تواند عمل کند بدین صورت آب در تمامی روز بر روی پوست حفظ شود  .

استحمام پوست خشک را خشک تر می کند

در این میان خانم ها بیشتر از آقایان به فکر زیبایی و نگهداری پوست و طراوت پوست می باشند ، با شروع شدن فصل پاییز خانم ها به فکر این هستند که پوست صورت و دست خود را مرطوب کند و این موضوع باعث می شود که ذهن آنها مشغول شود .
در هوای سرد ، استفاده از مواد شوینده ، ژنتیک و …. در خشکی پوست میتواند تاثیر پذیر باشد . البته فراموش نکنید که می توانید برای اینکه پوست خود را مرطوب نگه دارید حتما از بخور دادن استفاده کنید . به عقیده ای بعضی از خانم ها این روش تنها می تواند برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار بگیرید و تنها برای این مدت کوتاه می تواند موجب نرمی و لطافت پوست گردد . گاهی اوقات افرادی هم هستند که برای اینکه پوستشان آکنه دارد و جوش دارد از بخور استفاده می کنند .

در فصل پاییز و زمستان افرادی هستند که از بخور دادن برای اینکه پوستشان خشکی نزند استفاده می کنند. در فصل پاییز و زمستان اگرچه بخوردادن پوست برای پیشگیری از خشکی آن موثر نیست .
اگر شما دارای پوست خشکی هستید بهتر است در فصل پاییز و زمستان ، میزان تعداد کرم های مرطوب کنند و تعداد دفعات حمام را به حداقل برسانید و از اینکه استحمام انجام دادید و بدن خود را خشک نمودید بلافاصله از محلول و لوسیون پوست خود را مرطوب کنید تا پوستتان خشک نشود .

برای مراقبت پوست در فصل پاییز  آن را زیاد نشویید

در این فصول سعی کنید در حد اعتدال و کمتر دست و صورتتان را با آب و صابون بشوید . البته نباید فراموش کنید که شستن دست و صورت با آب و صابون در این فصل بسیار مفید است و زیرا این فصل از جمله فصولی است که شامل بیماری های ویروسی می باشد اما فراموش نکنید که این شستن باید در حد اعتدال باشد  .
شما می توانید پس از هربار شستن دست و صورت با استفاده از کرم های مناسبی که در بازار موجود هستند و چرب می باشند از آنها استفاده کنیم  یا زمانی که از منزل خارج می شوند برای اینکه کمتر دست هایشان آلوده شود و نیاز به شست و شو داشته باشد ، از دستکش استفاده کنند تا بدین صورت کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرند و هم در مقابل با سرما و خشکی مقاوم ترباشند .

نیازهای پوست

افرادی هستند که دارای پوست خشکی هستند و هم اینکه سرمای هوا موجب میشود تا پوست آنها خشک شود این دسته از افراد باید از کرم های با پایه چربی استفاده کنند و افرادی که دارای پوست چرب هستند  و تنها می خواهند رطوبت از دست رفته پوست خود را جبران کند باید از مرطوب کننده های با پایه آب مصرف نمایند . البته برای اینکه جذب بیشتر و مناسب تری صورت بگیرد می تواند ابتدا  دست و صورت خود را  بعد از شستن خوب خشک نمایند و سپس از محصولات مرطوب کننده استفاده نمایند . البته استفاده از محصولاتی مثل وازلین می تواند مقرون به صرفه تر باشد و همچنین عوارض کمتری داشته باشد . به همین دلیل توصیه ما به افرادی که دارای پوست حساسی هستند استفاده از وازلین است زیرا کمتر افرادی هستند که پوستشان نسبت به این نوع مرطوب کننده واکنش نشان دهد .

ضدآفتاب و جلوگیری از خشکی

بعضی از افراد بر این باور هستند که در فصل زمستان دیگری نیازی به این نیست که از ضدآفتاب استفاده کند زیرا این فصل تابش آفتاب ملایم تر می باشد اما آن چیزی که در این قسمت نباید فراموش کنیم این است که یکی از دلایلی که باعث جلوگیری از خشک شدن پوست در فصل زمستان می شود استفاده از همین ضد افتاب ها می باشد  البته افراد باید بدانند در این فصل باید در تعداد دفعات کمتری از ضد آفتاب ها استفاده نمایند .  میزان SPF ضدآفتاب‌ها به پوست و منطقه‌ای زندگی بستگی دارد. ایده آل تر این است که در پاییز و زمستان شما قبل از مصرف ضدآفتاب با یک متخصص پوست و مو مشورت شود اما آن چیزی که رایج است این می باشد که استفاده از ضدآفتاب‌هایی با
۲۵ SPF به بالا را پیشنهاد می دهند .

از خانه کمتر بیرون روید

رابطه مستقیمی  بین خشکی یا طراوت پوست با هوای محیط پیرامون ما وجود داشته است ، به همین علت  در پاییز و زمستان  مهم ترین و اساسی ترین دلیل خشک‌شدن پوست افراد ، هوای این فصل است که این هوا  سرد و خشک می باشد ، به عنوان ایده آل ترین روش برای افرادی که همواره درگیر مشکل خشکی پوست هستند این است که  در این روزهای سرد، تنها زمانی از خانه خارج شوند که ضرورت برای آنها وجود داشته است  و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند  تا کمتر در معرض خشکی هوا قرار بگیرند.

ویتامین E بخورید

در خشک‌شدن پوست افراد  عوامل زیادی می تواند تاثیر پذیر باشند که یکی از این ها  مشکلات تغذیه‌ای و کمبود ویتامین‌ها بوده است .  اگر بدن دچار کمبود ویتامین شود و کمتر عناصر شاداب کننده را دریافت کند موجب می شود که زودتر پیر و چروک در آن دیده شود ، به همین علت توصیه می وشد افراد بنابراین مصرف انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین E را جدی بگیرند بخصوص در این روزها  که حتما نباید آن را فراموش کنند و ما به شما توصیه می کنیم که حتما برای جلوگیری از کمبود آب بدن و در نهایت  خشکی پوست، در پاییز و زمستان  میزان مصرف آب را افرایش دهید .

محیط خانه را مرطوب کنید

در این قسمت باید به شما توصیه کنیم که در این فصل به دلیل اینکه وسایل گرما زا در منزل  روشن است و موجب می شود تا محیط خانه خشک شود شما باید همیشه یک کتری پر از آب را روی بخاری یا شوفاژ قرار دهید یا اینکه همیشه سعی کنید سماور را روشن بگزارید . اگر هم برای شما مقدور است از این دستگاه بخار در منزل استفاده کنید تا به وسیله این دستگاه بخار متصاعد شده از این وسایل رطوبت خانه که از دست رفته است جبران شود به حد تعادل برسد . این موضوع را با حساسیت بیشتری برای کسانی که در منزل نوزاد یا کودک یا پوست حساس دارند ، جدی بگیرید.

صابون را کنار بگذارید

انتخاب نمودن یک شوینده مناسب یکی از مواردی  می باشد که بسیار مهم و ضروری است . شما باید از مصرف صابون های قلیایی یا مواد پاک کننده ای که دارای مقادیر زیادی از مواد خشک کننده هستند خودداری نمایید . شما می توانید برای اینکه پوست صورت خود را بشوید از صابون های پن استفاده کنید که از لحاظ ظاهری به صابون شبیه هستند اما ترکیب شیمیایی آنها کاملا متفاوت می باشد . شاید بدانید که صابون های پن از صابون های معمولی از لحاظ قیمتی کمی گران تر هستند اما نباید فراموش کنید که این صابون ها کمتر موجب تحریک پوست می شود /

اگر دوست دارید که صابون مصرف کنید برای مراقبت پوست در فصل پاییز حتما فراموش نکنید از صابون‎های ملایم با pH پایین و کم یا صابون‌های کرمی را انتخاب نمایید که ۲۵ درصد چربی داشته اند . سعی کنید پوست را در فصل پاییز،  از نور خورشید و سرما در امان بگزارید و از آن محافظت کنید و فراموش نکنید پوست های که دچار خشکی می شوند به پوست های تبدیل می شوند که بسیار شکننده و آسیب پزیر می باشند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *