درمان اسکار آکنه

, ,

درمان اسکار آکنه :شاید در نگاه اول درمان آکنه ساده به نظر برسد و یا شاید از خود بپرسید آیا درمان چگونه است ما به شما توصیه می کنیم ادامه این مطلب را به دقت مطالعه نمایید .
سوال مهمی که در همین ابتدا باید بپرسیم این است که آیا درمان اسکار آکنه کار راحتی است ؟ این درمان ها چگونه صورت می گیرد ؟ آیا این درمان ها سریع هستند ؟

 برای شروع باید بگوییم که درمان اسکار آکنه کار ساده ای نیست .
در اسکارهای مختلف روش های متفاوتی مانند روشهای لایه بردار عمیق ، استفاده از لیزرCo2 fractionalو میکرونیدلینگ استفاده می شود که همه ای این روش ها باید اثر بخش باشند و هر کدام از این روش ها باید در جای خود بصورت دقیق و منظم انجام گردند .

روشهای درمان اسکار آکنه کدامند  :

 سابسیژن :

برای جدا کردن لایه آسیب دیده از لایه های عمقی تر  در اسکارهایی که عمق متوسط دارند این روش کاربرد داشته است.

پانچ :

از این نوع روش برای اسکارهای عمیق استفاده می کنند و در این بدین ترتیب کل بافت اسکار برداشته خواهد شد و یک اسکار کوچکتر به جای  آن باقی می ماند که می تواند بعدا درمان شود .

میکرونیدلینگ :

لازم است بگوییم  روش میکرونیدلینگ به عنوان روش جدیدی می باشد که می تواند نتایج بسیار درخشانی در بعضی از معضلات زیبایی بدست می آید . پروژه ای به نام C.I.T یا (Collagen Induction Therapy) در این روش انجام می شود که در پوست موجب می شود تا غلظت کلاژن سازی بالا رود . هم اکنون یکی از بهترین روشهای کلاژن سازی در  دنیا این روش معرفی شده است .

با دستگاهی بنام درمارولر یا میکرونیدل  در این روش موجب می شود تا منافذ خیلی کوچک  در پوست ایجاد گردد  و زمانی که پوست اقدام  به ترمیم این منافذ می کند ، از روی اجبار باید تعداد زیادی  کلاژن را تولید کند  و نباید فراموش کرد که اگر مشکلی مثل اسکار آکنه وجود داشته باشد این نقیصه را نیز می تواند  ترمیم کند .

موثرترین روش درمان جای جوش و آکنه :

این روش موجب می شود که منافذ های بسیار کوچکی در پوست ایجاد گردد که این ها سبب می شود تا رشته های کلاژن  و نفوذ عروق جدید به کف اسکار اکنه فراهم شود . با این روش در پوست تحریک سلول های بنیادی موجب می شود که آثار ترمیمی به بهترین و ایده آل ترین شکل صورت بگیرد .

این روش بسیار موثر می باشد و همچنین این روش کاربردی است . می توانید هر یک و نیم ماه حداقل ۵ جلسه را داشته باشید . البته نباید فراموش کنیم که می توانیم با توجه به عمق و شدت اسکارها روش های دیگر درمانی را نیز پیش بگیریم .

درم ابریژن:

میکرودرم ابرژن با استفاده از یک فرز از پوست  در این روش لایه برداری عمیق می گردد این تا جایی صورت می گیرد  که نقاط خونی معین گردد  فراموش نکنید که انجام دادن این روش عوارض زیادی ممکن است داشته باشد  مانند لک و اسکار و …

لیزرco2 فرکشنال :

لیزرco2 فرکشنال در طول این چند سال تکنولوژی نو به نام Fractional Laser در بازار وجود داشته است که این نوع تکنولوژی سبب شده است تا موجب بهبودی پوست شود و همچنین عوارض را نیز کمتر از لیزر کرده است .

نور لیزر (beam)   با لیزر Fractional Laserبه تعداد زیادی شعاعهای کوچکتر (microbeam) تقسیم می گردد .  لیزر CO2 فرکشنال روشی موثر در درمان اسکار آکنه می باشد زمانی که برخورد این شعاع های کوچک با پوست اتفاق می افتد نقاط کوچکی از پوست که بین این شعاعهای لیزری وجود دارند  و برخوردی  با لیزر ندارند سالم می ماند.
این نقاطی که سالم هستند موجب می شوند که روند ترمیم پوست سریع تر شود و هر چه پوست سریعتر التیام پیدا کند ، احتمال تیره شدن پوست یا عوارضی مثل قرمزی کمتر می شود .

RF فرکشنال :

علاوه بر لاغری موضعی با دستگاه rf این دستگاه به عنوان یکی از تازه ترین تکنولوژی های که برای جوانسازی و رفع اسکار استفاده می شود . مزیت مهمی که موجب می شود از لیزرها متمایز باشد این است که بدون اینکه تا سطح پوست تخریب شود سبب تخریب عمقی و در نتیجه شروع روند ترمیم و کلاژن سازی می شود .

شما باید دقت داشته باشید که این پزشک معالج شما است که با توجه به نوع پوست و دیگر عوامل تشخیص می دهد که کدام روش برای شما بهتر است و مناسب تر می باشد  .
شما نیز باید همواره دقت داشته باشید که به دکتری مراجعه کنید که دارای اعتبار و همچنین تجربه کافی برای انجام اینگونه روش ها باشد زیرا اگر بدون آگاهی کامل به شخصی غیر معتبر مراجعه کنید این امکان وجود دارد که ضررهای را ببنید که به هیچ عنوان جبران پذیر نخواهند بود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *