تاثیر ماساژ بر روی لاغری

تاثیر ماساژ بر روی لاغری : شاید شما هم از افرادی باشید که همواره بگویید این ها فقط تبلیغات است و چه کسی را دیده اید که با ماساژ لاغر شده باشد ؟ آیا واقعا ماساژ  می توانند در این موضوع موثر باشد ؟ ماساژ چه کاری می تواند انجام دهد که ورزش نمی تواند ؟فراموش نکنید که بسیاری از افراد هم زیاده از حد در مورد این موضوع اغراق می کنند و این موضوع را بیش از اندازه بزرگ می کنند ولی فراموش نکنید که تاثیر ماساژ بر روی لاغری هم نمی تواند برای شما معجزه ای را رقم زند ولی با این همه تفاصیل نمی توانیم نسبت به این موضوع هم بد بین باشیم و به طور کلی منکر فواید ماساژ شویم .

ماساژ درمانى معجزه نیست؛ کاتالیزور است!

در مبحث تاثیر ماساژ بر روی لاغری انقباض های می تواند در بدن رخ دهد که بنا به گفته کارشناسان سبب شده است تا بیماری ها در بدن افراد رخ دهد . با توجه داشته باشیم که همانگونه که ماساژ موجب از بین رفتن برخی از بیماری ها شود می تواند در کاهش چاقی نیز به ما کمک کند .

البته فراموش نکنید که تاثیر ماساژ بر روی لاغری در واقع نقش کاتالیزور را بازی می‌کند ؛ البته این کاتالیزور در کنار ورزش صحیح و انجام ورزش و همچنین رعایت برنامه غذایی می تواند مدت زمان لاغری را کوتاه تر کند . اگر شما هم دوست دارید به تناسب اندام برسید باید از همه موارد در کنار هم استفاده کنید تا به نتایج بهتر برسید . البته نباید تصور کنید که فقط می توانید از این راه حل استقاده کنید . شما می توانید برای رسیدن تناسب اندام از مجموع روش های به صورت منظم و دقیق استفاده کنید تا بتوانید به تناسب اندام بصورت ماندگار و ثابت برسید

تکنیک‌های مخصوص جهت تاثیر ماساژ بر روی لاغری

تاثیر ماساژ بر روی لاغری : در رشته اصلی ماساژ  تکنیک های به عنوان تکنیک مادر وجود دارد مانند حرکات سراندن، مالشی، ورزدادن و ضربه‌ای که در واقع به عنوان زیرشاخه‌های متفاوت از جمله ماساژ لاغری ، از همین نمونه تکنیک های مادر برای رسیدن به هدف خود الگوبرداری می نمایند .

در برخی موارد برای رفع فشار و گرفتگی‌ در عضلات از ماساژ عمقی استفاده می شود . در برخی موارد هم در صورتی که دردی مشاهده شود از ماساژ استفاده می شود . به صورت کلی ماساژ  در  مواقع درد ، اضطراب و افسردگی و فشار خون، افزایش ترشح اندورفین، بهبود جریان خون لنفاوی و بهبود خواب موثر باشد و همچنین سبب بهبود یافتن و افزایش گردش مواد مغذی در خون و عضلات شده و متابولیسم را در بدن گردد .

اگر بعد از ورزش از ماساژ استفاده کنید موجب می شود تا ترمیم عضلات و دریافت ریز مغذی ها صورت بگیرد . به گونه ای که با بالا رفتن جریان خون سبب می شود تا مواد زایدی نظیر اسیدلاکتیک و اسیدکربنیک که پس از ورزش در عضلات جمع می شوند، از بدن خارج گردد .

در واقع می توانیم بگوییم که ماساژ به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کم کردن اندازه بافت چربی در بدن کمک نماید . با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است ، نشان می دهد که رژیم غذایی مناسب و ورزش در کنار ماساژ می تواند به تناسب اندام و کاهش بافت چربی کمک کند . اگر ماساژ در ناحیه بافت چربی و بافت زیرجلدی صورت بگیرد موجب می شود تا در این نواحی سبب بالا رفتن سوزاندن چربی شودو افزون بر مطالبی که گفته شده است می تواند با بالا بردن جریان خون ، اکسیژن و موادمغذی در این بافت‌ها سبب زیاد شدن مصرف کالری شود .

در این قسمت نکته ای دیگری که در مورد ماساژ می توانیم از آن یاد کنیم این است که ماساژ می تواند در کاهش استرس به شما کمک کند . اگر کاهش استرس صورت بگیرد موجب می شود که افزایش حساسیت بدن به انسولین و کاهش سریع‌تر وزن صورت بگیرد .

گاهی مواقع زمانی که استرس در اشخاص کم می شود شخص نمی تواند رژیم غذایی مناسب خود را دنبال نماید و همچین میزان پذیرش ورزش در او پایین می آید ، البته باید از رژِیم غذایی ، ورزش و ماساژ با هم استفاده کنید تا بتوانید به تناسب اندام برسید .

پیش از اینکه ماساژی را انجام دهید باید بدانید شخصی که ماساژ می دهد کاملا آموزش دیده باشد و از آناتومی بدن شخص و بیماری‌های نیازمند ماساژ اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد . البته نباید فراموش کرد که از حرکات شدیدی که موجب ایجاد صدا در مفاصل می گردد باید جلوگیری شود . در رابطه با حرکات شدید در مفاصل ، متخصصان طب فیزیکی و توان‌بخشی کاملا آموزش های ضروری را فرا گرفته اند و فقط آنها قادرند این کار را انجام دهند .

پیش از اینکه ماساژ آغاز شود لازم است که پزشک فرد را ویزیت نماید و به ماساژور یا فیزیوتراپیست آگاهی دهد که فرد مورد نظر چه مشکلاتی داشته است . به همین دلیل از بکار بردن حرکات ناگهانی و شدید در این موارد باید خودداری نمود بخصوص در ناحیه گردن ، ستون فقرات و کمر ، لگن که بسیار حساس و خطرناک می باشند .

روی چه اعضایی از بدن  ماساژ بیشتر به کار گرفته می‌شود؟

باید بدانید که برای افزایش تاثیر ماساژ بر روی لاغری باید بیشتر بر روی پوست،‌  عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، مفاصل و دیگر بافت‌های همبند مانند  عروق لنفاوی و احشای داخل شکمی و همچنین  بافت‌های چربی زیرجلدی مانند  کنار ران‌ها و شکم و بازوها ماساژ صورت می گیرد . البته فراموش نکنید که  در صورتی که ماساژ دردناک نباشد و موجب بالا رفتن  جریان خون در بدن خواهد شد در نهایت موجب کم شدن استرس و بالا رفتن آرامش شخص می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با میکرونیدلینگ و لیزر مو نیز نی توانید به مقالات بیشتر در همین سایت مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *