انواع بخور برای شادابی پوست

انواع بخور برای شادابی پوست

انواع بخور برای شادابی پوست : بخور دادن روش های مختلفی دارد ، در این بخش از وب سایت قشد داریم انواع بخور برای شادابی پوست را معرفی کرده و مورد برررسی قرار دهیم ، با ما همراه باشید.

انواع بخور برای شادابی پوست و بدن

شاید بارها به فکر استفاده کردن از بخور افتاده باشید اما باید بدانید بخور دادن خود باید به صورت صحیحی انجام شود تا بر روی پوست تاثیر بگذارد .
بخور را به عنوانی یکی از روش های استفاده میکنیم که پوست را تمیز می نماید . می توانیم روزنه های پوستی خود را از طریق بخور دادن پوست باز کنیم  و می توانیم از ماسک ها نیز استفاده کنیم .

ماسک ها موجب می شوند تا از طریق این روزنه ها وارد پوست شود . پس از اینکه بخور دادن را انجام دادید می توانیئد جوش های صورت و جوش های سر سیاه را بترکانید . بدین ترتیب شما توانسته اید که این جوش ها را خالی نمایید البته دقت کنید که این کار با عجله انجام نشود .

زمانی که می خواهید جوش های خود را بترکانید بایدبه تمامی نکات بهداشتی عمل کنید و حتما این کار را به وسیله دستمال کاغذی تمیز انجام دهید و به هیچ وج از ناخن کمک نگیرید.

در انواع بخور برای شادابی پوست فراموش نکنید که گیاهان می توانند شما را در این امر یاری کنند مثلا برای بخور از گیاهانی مانند بابونه، اسطوخودوس، آویشن، بومادران، رازیانه، اکلیل کوهی، نعناع صحرایی و صمغ عربی می توانید استفاده کنید .

حالا بعد از اینکه بخور دادن را انجام دادید ( البته فراموش نکنید که با دستمال تمیز جوش ها را فشار دادید ) ، چون منافذ پوست باز هستند و سر جوش ها بعد از این کار باز خواهد بود می توانید از خیار رنده شده یا لیمو ترش بعد از اینکار  استفاده کنید البته دقت کنید که اگر پوست شما چرب است حتما از آب سرد استفاده کنید .

انواع مختلف بخور :

بخور هم مانند دیگر روش های زیبا سازی پوستی شامل موارد مختلفی می باشد . یکی از ساده ترین روش های بخوری که هر کسی می تواند در هر زمانی از آن استفاده کند بخور بخار آب است .  شما باید برای بخور دادن این روش پوست خودتان را در معرض بخار آب قرار بدهید البته توجه کنید که این بخور دادن باید به صورت دقیقی انجام گردد و مواظب باشد پوست شما نسوزد . بخور دادن موجب می شود تا هر گونه آلودگی یا بخار آب و چربی از روی پوست برداشته شوند . در نتیجه پوست شما مرطوب می شود و این مرطوب بودن موجب می شودتا از چین و چروک جلوگیری شود .

نمونه های دیگری نیز از بخور داریم مانند بخور راسن یا زنجبیل . این ها جز مواردی از بخور هستند که باعث می شوند تا پوست تمیز شود و طراوت و شادابی به خود بگیرد البته فراموش نکنید که این بخورها به دستگاه تنفسی هم قوت می بخشد .

شما می توانید در زمان بخور دادن از جوشانده غلیظ و بسیار گرم راسن استفاده کنید و بر روی سر خود یک پارچه یا ملحفه بیاندازید و بعد از آن بخار را استنشاق کنید ، البته ماساژ دادن پوست را در آن زمان از دست ندهید و با یک حوله تمیز می توانید پوست را تمیز کنید .
اگر می خواهید این بخور را برای خودتان آماده کنید حتما از ۲ مشت کامل از ریشه گیاه راسن را در یک لیتر آب استفاده کنید ، بعد با بخاری که حاصل

می شود می توانید پوست خود را تمیز کنید و بخور را انجام دهید. بخور گل ختمی و بابونه نیز وجود دارد که علاوه بر اینکه پوست را تمیز می کند و رطوبت به پوست می بخشد موجب می شود تا هم پوست ضد عفونی شود و هم روشن تر و شاداب تر گردد .

شما می توانید بعد از اینکه بخور دادن را انجام دادید از ماسک ها نیز استفاده کنید . البته بخور دادن این نوع علاوه بر این ماسک ها می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید . اگر پوستتان جوش می زد می توانید از بخور گل ختمی و بابونه استفاده کنید و همچنین از آب لیمو ترش بعد از آن استفاده کنید . اگر از آب لیمو ترش یا روغن زیتون استفاده کردید در هنگام استفاده از پنبه کمک بگیرید و 30 دقیقه زمان در نظر بگیرید و بگذارید روی پوست بماند و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشوید .

در مبحث انواع بخور برای شادابی پوست اگر بخواهید دقیق طرز تهیه این بخور را یاد بگیرید باید به شما بگوییم که مقداری گل ختمی و بابونه را در یک ظرف آب جوش بریزید و 10 دقیقه زمان دهید تا دم بکشد و سپس در ظرف را بر دارید و یک پارچه روی سر خود بیندازید و همان جور که سر را بالای این بخار قرار دادید و با کمک دو انگشت پوست خودتان را ماساژ دهید و این عمل را چند بار تکرار کنید .

مقالات بیشتر در وب سایت لیزر مو و لاغری دکتر هنرور