مواد غذایی مناسب برای صبحانه

مواد غذایی مناسب برای صبحانه

مواد غذایی مناسب برای صبحانه :اگر بدون صبحانه از خانه به بیرون بروید ممکن است که در طول روز موجب شود تا شما پر خوری کنید . اگر شما از یک وعده صبحانه سالم استفاده کنید می توانید به انرژی سالم برسید ، اشتهایتان خودر ا کنترل نمایید و همچنان در طول روز سبب شد تا انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید .

در انتخاب صبحانه باید دقت کنید ، باید حتما صبحانه ای را انتخاب کنید که حاوی کربوهیدرات، فیبر و مقداری پروتئین باشد. خوشبختانه انتخاب های زیادی در این زمینه داشته اید  .

مواد غذایی مناسب برای صبحانه

در ادامه این مطلب ما سعی کردیم تا صبحانه های سالمی را برای شما معرفی کنید که با توصیه متخصصان می توانید آنها را دقیق و سالم تر کنید .

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر درارای بتا گلوکان نوعی فیبر می باشد  که مشخص شده با خوردن مرتب آن کلسترول پایین می آید. با این وجود اگر دلیل دیگری می خواهید باید بدانید که بلغور ها حاوی اسید چرب امگا ۳، فولات و پتاسیم می باشند .

بلغور جو های غیر آماده فقط  به ۱۵ دقیقه پختن زمان نیاز دارد  و همچنین دارای فیبر بیشتری از انواع آماده می باشند . نمونه های متفاوت بلغور جو انتخاب سالمی می باشند اما در این میان باید به طعم دار آنها  دقت کنید زیرا این امکان وجود دارد که  سرشار از قند اضافه شده باشند.

شما همچین می توانید برای صرف  صبحانه خود از  شیر و همراه با عسل یا مقداری میوه شیرین استفاده نمایید .

ماست چکیده

این ماست ترش و خامه ای شکل از نمونه های است که از کلسیم و پروتئین غنی شده است  – در طول زمان صبح تقریبا دو برابر ماست های معمولی به شما احساس سیری خواهد داد .

ایده آل ترین انتخاب : انتخاب یک نوع کم چرب آن را می باشد  و برای شیرین نمودن آن و  همچنین طعم دادن مقداری میوه به آن اضافه نمایید  ( همچنین مقدار زیادی مواد مغذی (.

گریپ فروت

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: اگر قصد دارید وزن کم کنید باید بدانید که طی تحقیق های که صورت گرفته است نشان داده شده اگر قبل از هر وعده از نصف گریپ فروت استفاده کنید می توانید سریع تر وزن خود را پایین بیاورید .
گریپ فروت روی قند خون و سطح انسولین  هم خاصیت تاثیر گذاری داشته است .
گریپ فروت  موجب میشود تا آب بدن تامین شود ، همچنین یک  سیر کننده و سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هم می باشد .
اگر میخواهید یک صبحانه عالی داشته باشید به شما توصیه می شود که از گریپ فروت همراه با پروتئین استفاده کنید مثلا یک تخم مرغ با ماست . در صورتی که شما داروی مصرف می کنید باید این موضوع را پزشک خود در میان بگذارید زیرا گریپ فروت و آب گریپ فروت در برخی از موارد با داروهای تجویزی تداخل داشته است . پس مشورت باپزشک در این مورد را فراموش نکنید .

موز

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: موز یکی از بهترین میوه های است که می تواند هوس مصرف میانه صبح را از شما دور کند . میوه های زرد رنگ – مخصوصا هنگامی که مقداری سبز هم  است  – منبعی فوق العاده از نشاسته مقاوم می باشد .  از نشاسته مقاوم می توانیم به عنوان کربوهیدرات سالمی یاد کنیم  که شما را برای تایم طولانی سیر خواهد کرد .
ابتدا آن را حلقه حلقه کنید البته می توانید به بلغور جو یا غلات نیز اضافه اش کنید . به صورت طبیعی صبحانه شیرین خواهد شد و دیگر نیازی ندارید از شیر استفاده کنید .

به صورت طبیعی  به لطف دوز سالم پتاسیم الکترولیتی که به کم شدن میزان  فشار خون کمک می نماید ، برای افرادی که فشار خون بالایی دارند موزیک انتخاب ایده آل می باشد .

تخم مرغ

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: تخم مرغ یکی از غذاهایی است که در این سال ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است . تخم مرغ به دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی از کلسترول است از برنامه های غذایی کنار زده بود . دقت داشته باشید که یک زرده تخم مرغ حاوی ۶۰ درصد کلسترول مجاز روزانه می باشد . اما امروز ه از تخم مرغ به عنوان یک منبع سالم پروتئین و ویتامین D به شمار می رود . اما این تغییر ناگهانی ناشی از چیست ؟ با توجه به تخقیقاتی که صورت گرفته است کلسترول موجود در غذا از آنچه تصور میشده تاثیر پایین تری  روی کلسترول خون دارد.

هندوانه

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: به عنوان یکی از بهترین مواردی که می تواند آب بدن شما را تامین کند هندوانه است . آب هندوانه یکی از بهترین منابع لیکوپن بشمار می رود . مواد مغذی که در میوه ها و همچنین سبزیجات های قرمز رنگ وجود دارند برای پیشگیری از سرطان و سلامت قلب و دید بسیار مفید هستند . پس بهتر است از فنجان هندوانه که تنها دارای ۴۰کالری است استفاده نماییم و در لیست های غذایی خود از آن استفاده کنیم که می تواند هنگام هضم کالری بیشتری از میزان کالری خود بسوزاند. البته نباید در مصرف آن زیاد روی کرد و تعادل را باید در مصرف برقرار نمایید .

دانه کتا

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: اگر می خواهید صبحانه خود را به معدن طلا اسید چرب امگا ۳  تبدیل کنید از دانه کتان خرد شده در داخل اسموتی یا غلات صبحانه خود استفاده نمایید .
تنها کافی است که از دو قاشق غذا خوری دانه ی کتان استفاده کنید این میزان زیادتر از نیاز روزانه بدن حاوی مواد مغذی برای سلامت قلب می باشد . در دانه کتان فیبر و لیگنان، آنتی اکسیدانی وجود داشته است که در واقعه معین می کند که در برابر سرطان پستان می تواند به عنوان یک محافظت کننده قوی عمل کند .

احتیاط لازم : دقت داشته باشید که دانه کتاب کامل از بدن بدون اینکه هضم شود عبور می کند بدین ترتیب لازم است که آنها را به صورت خرده شده بخرید و خودتان خردشان کنید .

توت فرنگی

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: می توانیم به عنوان یک سوپر غذا به خانواده ی توت فرنگی اشاره کنیم که توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد . به عنوان مثال اگر یک فنجان توت فرنگی مصرف کنید می توانید همه ی نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کنید و باید بدانید که دارای مقدار زیادی از اسید فولیک و فیبر نیز می باشد .

برای سلامت قلب  هم توت فرنگی ها بسیار مفید می باشد .طی تحقیقاتی که صورت گرفته است نشان می دهد خانم های که بیش تر از ۳ وعده توت فرنگی در هفته استفاده می کنند از حمله قلبی کمتر در خطر می باشند .

قهوه

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: اسپرسو تنها موجب بیداری شما نمی شود . شما می توانید با نوشیدن قهوه سبب شوید تا بسیاری از بیماری ها مثل سرطان پروستات یا دیابت را از خود دور کنید و همچنین سبب می شود تا طول عمر شما زیادتر شود .
محققان گمان میکنند که ممکن است  ترکیب کافئین و آنتی اکسیدان در درمان های بسیار موثر باشد .
فراموش نکنید که مصرف قهوه و شیر با هم موجب می شود خواص شیر از بین برود .

چای

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: اگر قهوه دوست ندارید می توانید از چایی کمک بگیرید چایی می تواند در سلامت شما موثر باشد . در چای میزان کمتری کافئین موجود می باشد که سبب می شود تا بهتر آب بدن شما تامین شود . همچین چایی دارای مقادیر از آنتی اکسیدان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به نام کاتچین می باشد . همه ی چای ها ( سیاه، سبز یا سفید ) دارای آنتی اکسیدان می باشد  در صورتی که چای سبز خواص زیادتری داشته است  .

طالبی

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: اگر از هر میوه ای در صبحانه استفاده می کنید میتوانید به سلامت خود کمک کنید طالبی نیز یکی از این میوه ها می باشد .  یک وعده ۱۷۰ گرمی فقط  ۵۰ کالری داشته است  و دارای کل نیازهای بدن به ویتامین C و A می باشد ، هم چنین برای پوستی شاداب و جوان دارای مواد مغذی می باشد . طالبی هم  مانند دیگر میوه ها دارای مقادیر زیادی از آب است که موجب می شود آب بدن تامین گردد و زمان زیادی شما احساس سیری کنید .

کیوی

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: کیوی جز میوه های خوش طمعی است که ۶۵ میلی گرم ویتامین C در هر وعده را دارا می باشد این میزان به مقادیر پرتقال نزدیک است . کیوی غنی شده  از پتاسیم، مس و میزان بیشتری فیبر می باشد که از یک وعده موز می باشد ، که می تواند برای برای هضم غذا بسیار موثر باشد . تحقیقاتی انجام شده است که نشان داده شده اگر دو عدد کیوی را در روز به مدت یک ماه مصرف کرد در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیری را کم خواهد نمود .
کیوی کمی ترش می باشد ولی خود دارای طمعی خاص و خوش می باشد ،اگر می خواهید طمع آن شیرین تر باشد می توانید با موز و توت فرنگی آن را میل کنید .

آب پرتقال

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: در هنگام صبح می توانید یک نوشیدنی کلاسیک و خوش طعم به نان آب پرتقال را میل کنید . اگر دوست دارید از آب پرتقالی استفاده کنید که ارتقاع داده باشد می توانید از از انواعی استفاده کنید که با ویتامین D غنی شده است .

آب پرتقال غنی شده هم می تواند   در کنار ماهی های چرب و شیر غنی شده به عنوان  یکی از منابع جذب ویتامین خورشید به شمار بیاید .
آب پرتقال به شما کمک می کند تا از افسردگی ، خطر پوکی استخوان و انواع سرطان ها بدور باشید . به شما پیشنهاد می کنیم در روز حتما از یک لیوان کوچک آب پرتقال استفاده کنید که آب میوه خود دارای قند بالا و کالری بالا می باشد  و به هیچ عنوان نباید جای میوه کامل را در برنامه غذایی شما بگیرد.

غلات صبحانه

مواد غذایی مناسب برای صبحانه : غلات ممکن می باشد که شما را گول بزنند زیرا نمونه های مختلفی داشته اند ولی چیزی با حدود حداقل ۵ گرم فیبر و ۵ گرم قند می تواند به عنوان یک انتخاب خوب و ایده آل برای شما باشد .

در بسیاری از غلات کامل  می توانید  این ترکیب را پیدا کنید ، گاهی برخی از این غلات با ریبوفلاوین، اسید فولیک، و دیگر مواد مغذی ضروری غنی شده اند. اگر قصد دارید که به پکیج خود مواد مغذی دریافتی را اضافه کنید می توانید به کاسه غلات خودتان چند تکه میوه یا شیرکم چرب اضافه کنید .
برای سیر کردنتان  غلات کامل ، برای تامین انرژیتان پروتئین  برای مدت زمان طولانی و آنتی اکسیدان ها برای سرحال نگه داشتن سیستم ایمنی بدن کاربرد داشته اند .

نان سبوس دار

مواد غذایی مناسب برای صبحانه: یکی از عوامل اصلی صبحانه کربوهیدرات ها هستند که بسیار مفید می باشند ، در صورتی که باید به  نوع کربوهیدراتی که انتخاب می نمایید دقت داشته باشید ،  اگر این گونه می باشد می توانید در وعده های خود تغییر اساسی را ایجاد نمایید .

اما باید این نکته ساده را در نظر داشته باشید که گندم و دیگر مواد غلات سبوس دار از انواع بدون سبوس و تصفیه شده خود فیبر  زیادتری را داشته اند.

چیزی که روی نان گذاشته می شود بسیار مهم می باشد . اگر از کره و ژله صبحانه استفاده می کنید تنها از کالری خالی استفاده کرده اید در صورتی که مصرف تخم مرغ و یا کره بادام زمینی سبب می شود تا پروتئین را به وعده خود اضافه کرده باشید .

مقالات بیشتر در وب سایت لیزر مو زیبایی دکتر هنرور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید