مراقبت پوست نرمال ؛ نکات مهم برای حفظ سلامت پوست!

,
مراقبت پوست نرمال

مراقبت پوست نرمال : لازم است در همین ابتدا این موضوع را برای شما مطرح کنیم اگر پوست نرمالی دارید می توانید راحت تر از آن مراقبت کنیم . بهترین و سالم ترین نوع پوستی که در میان پوست ها قرار داشته است پوست نرمال می باشد .این پوست نه خشک است و نه چرب . یعنی پوستی بدون ایراد میباشد و سالم است . خوب این پوست طبیعا هر چیزی را طبق قاعده تولید می کند . پس مراقبت پوست نرمال بسیار اهمیت دارد. شما می توانید جهت انجام اموری چون پاکسازی پوست، آر اف فرکشنال و … به کلینیک دکتر هنرور مراجعه نمایید.

پوستی که نرمال باشد دارای رنگ طبیعی خواهد بود و همچنین زیبایی رنگی که دارد نشانگر پوست نرمال است  این پوست صاف و نرم است و همچنین روی آن معمولا لکه های ریزی  یا لک های قهوه ی یا جوش و ….. دیده نمی شود . در بین افراد عده ای کمی هستند که فقط این پوست را داشته اند . اگر از افرادی هستید که دارای پوستی نرمال می باشید ما به شما توصیه می کنیم که حتما از لوسیون‌های گیاهی و تقویتی مناسب استفاده کنید تا همواره پوستی سلامت و شاداب داشته باشید .  می توانید از بخور گیاهانی مانند گل‌گاوزبان، نعناع و شکوفه لیمو کمک بگیرید .

چگونه نوع پوستمان را تشخیص دهیم ؟

اگر می خواهید بدانید که چه نوع پستی دارید کافی است ابتدا صورت خودتان را با آب و صابون بشوید و بعد از اینکه صورت خود را شستید هیچ لوازم آرایشی یا کرمی استفاده نکنید . حالا یک تکه کاغذ بردارید  و روی پیشانی خود  یا چانه تان بکشید و سپس به آن نگاه کنید اگر شما بر روی کاغذ لکه های روغنی دیدید یعنی پوستی چرب دارید اما اگر که فقط مقداری ناچیزی روی کاغذ بیوفتند یعنی پوستتان معمولی است  اما اگر بعد از اینکه کاغذ را کشیدید دچار تغییری نشد یعنی اینکه پوست شما خشک است .

حالا به این نکته نیز دقت کنید که اگر کاغذ را روی پیشانی، چانه وبینی کشیدید چرب شد و بعد روی گونه کشیدید اثار چربی ندیدید یعنی اینکه شما از نوع پوست مختلط هستید . این گونه می توانید تشخیص دهید که چه پوستی دارید .  بعد از اینکه پوستتان را تشخیص دادید نوبت به این میرسد که برای مراقبت پوست نرمال خود ماسکی مناسب انتخاب نمایید .

ماسک نعناع برای مراقبت پوست نرمال

مواد لازم
نعناع تازه خرد شده ۴ قاشق غذاخوری
روغن جوانه گندم یک قاشق چایخوری
شربت گیاهی مقداری

چگونه این ماسک را تهیه کنیم ؟

برای تهیه نمودن این ماسک برای مراقبت پوست نرمال شما در ابتدا باید نعناع ها رو خوب بشوید وسپس به آن مقداری شربت گیاهی اضافه کنید این مخلوط را به خوبی یهم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد .خوب در این مرحله باید صورت خودتان را با آب ولرم بشویید ولی دقت کنید که آن را خشک نکنید ، در حالتی که پوست شما مرطوب است به ارامی دراز بکشید و پاهای خود را کمی بالا تر از سطح بدن قرار بدهید با این کار باعث می شوید که جریان خون بخوبی انجام گیرد .

قبل از اینکه بخواهید دراز بکشید می توانید با یک قلم‌مو یا انگشت به صورت لایه‌ای نازک این ماسک را روی پوست خودتان قرار دهید . بعد از 2 دقیقه شما باید صورت خود را با آب ولرم بشوید و بعد از آن مخلوط گلاب و آب را می توانید به صورت کم به پوست خود بزنید . دقت داشته باشید که این مراحل را بخوبی انجام بدهید .

مقالات و اطلاعات بیشتر در وب سایت لیزر مو  ی دکتر هنرور.

 

 

.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *