لاغری با افزایش متابولیسم

لاغری با افزایش متابولیسم بدن: افزایش سرعت سوخت و ساز بدن باعث تسریع روند کاهش وزن می شود. به همین دلیل، به بدن خود لطفی کنید و توصیه های زیر را انجام دهید.

 1.  لاغری با افزایش متابولیسم- مصرف چای سبز

از نوشیدنی های پرکالری، شیرین و سودا خودداری کنید. این نوشیدنی ها نه تنها احساس تورم به شما می دهد بلکه احساس خستگی نیز می کنید و باعث کاهش انرژی شما می شوند. نوشیدن چای سبز باعث افزایش سوخت و ساز و سرحال شدن بدن می شود. نوشیدن سه فنجان چای سبز در طول روز، متابولیسم بدن را تا 10 درصد افزایش می دهد.

2.    لاغری با افزایش متابولیسم -مصرف پروتئین

از آنجا که پروتئین تاثیر گرمایی دارد، بدن شما برای هضم آنها باید کالری بیشتری بسوزاند. به همین دلیل، سعی کنید در همه وعده های غذایی خود پروتئین را بگنجانید.
در طول روز، 5 تا 6 وعده غذای سبک و مملو از پروتئین، همچون پنیر کم چرب، لوبیا، مرغ، ماهی یا کره بادام زمینی میل کنید. به این ترتیب، علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، همیشه پرانرژی و سرحال هم هستید.

3.    لاغری با افزایش متابولیسم – باشگاه

با رفتن به باشگاه و استفاده از دستگاه های بدنسازی می توانید سوخت و ساز بدن را زیاد کنید. ورزش باعث می شود تا همیشه روی فرم باشید و عادت های تمرینی خوبی نیز کسب می کنید. در باشگاه برای استفاده درست از دستگاه ها، از مربی های آنجا کمک بگیرید.

4.    لاغری با افزایش متابولیسم – مصرف ماهی سالمون

سالمون مملو از امگا 3، پروتئین و چربی های مفید است. این ماهی به عنوان بهترین منبع غذایی برای رژیم های سالم شناخته می شود. امگا 3 موجود در این ماهی در متابولیسم بدن نیز نقش موثری دارد،  باعث کاهش زمان هضم و جلوگیری از اشتهای بیشتر می شود.

5.    مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

از  خوردن هله هوله های شیرین و فرآوری شده و حتی آبمیوه های صنعتی بپرهیزید. در رژیم خود فقط به پروتئین بچسبید که سوخت و ساز بدن را به مدت 12 ساعت تا 30 درصد افزایش می دهد. این درحالیست که کربوهیدرات ها و چربی ها فقط  تا 4 درصد و برای مدت یکساعت باعث افزایش متابولیسم می شود.

6.    مصرف روغن زیتون

باور کنید یا خیر، برخی از روغن ها برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. روغن زیتون یک روغن مفید با چربی های مفید است که باعث افزایش متابولیسم و سوختن چربی های مضر می شود.

7.    سم زدایی بدن

با سم زدایی بدن خود می توانید به بیشتر شدن سرعت سوخت و ساز بدن و کاهش وزن خود کمک شایانی کنید. فقط در استفاده از رژیم های غذایی سم‌زدا زیاده روی نکنید که برای بدن ضرر دارد.

8.    مصرف زیاد نوشیدنی

آب و دیگر نوشیدنی های سالم برای بدن بسیار مفید هستند. سعی کنید در طول روز تا می توانید نوشیدنی بنوشید. بدنِ کم آب، سوخت و ساز آرامی دارد و بیشتر احساس گرسنگی می کند. بهتر است چای های سم‌زدای زیادی بنوشید. همچنین می توانید نوشیدنی های شیرین خود را با آب معمولی و آب های گازدار و بی طعم جایگزین کنید. این نوشیدنی ها انرژی شما را افزایش می دهند.

9.    نوشیدن آب با لیمو

برای سم زدایی بدن و افزایش سرعت متابولیسم بهتر است هر روز نصف یک لیمو ترش را داخل یک لیوان بلند آب ولرم بچکانید و میل کنید. این کار را ترجیحا هر روز صبح انجام دهید. آنزیم های گوارشی و فیبر موجود در لیمو باعث می شود تا هضم و سوخت ساز خوراکی هایی که در ادامه روز می خورید بسیار بهتر و بیشتر شود.

10.    وعده های زیاد اما سبک میل کنید

در بالا نیز به این نکته اشاره کردیم که تعداد وعده های خود را افزایش و حجم غذا را کاهش دهید. این کار کمک می کند تا چربی ها سریع تر سوزانده شوند. برای اینکه متابلیسم بدن شما به درستی کار کند باید در طول روز حداقل سه تا 5 وعده غذا میل کنید. اما این وعده ها نباید بزرگ و حجیم باشند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لاغری موضعی با دستگاه ، می توانید به دیگر مقالات موجود در وب سایت لیزر مو و زیبایی دکتر هنرور مراجعه نمایید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *