بهترین ویتامین ها برای پوست

, ,

سلامتی افراد جامعه ارتباط مستقیمی با عوامل مختلف دارد. نحوه زندگی ، محل زندگی ، نوع کار و حرفه افراد ، استرس ها و تنش های کاری و زندگی از جمله عواملی است که در کوتاه مدت و بلند مدت با سلامت افراد ارتباط دارد. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین سلامتی افراد نوع تغذیه انها می باشد. هر گونه سوء تغذیه در خصوص فاکتورهای مورد نیاز بدن در بلند مدت و کوتاه مدت اثرات سوء خود را بر جا می گذارد. فاکتورهای مورد نیاز بدن در تغریه شامل انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. بدن ما بر اساس ساختار خود به مقدار معینی از انها در طول روز نیازمند است.

بهترین ویتامین ها برای پوست

پوست به عنوان بخش بیرونی بدن در معرض انواع تهدیدات بیرونی است. پوست بدن به عنوان اولین سد محافظتی بدن نیز قلمداد می شود. پوست نیز به عنوان بخشی مهم از بدن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را دارد. مراقبت از پوست علاوه بر خوردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز شامل برخی موارد دیگر نیز می باشد. مثل استفاده از محافظت کننده همانند ضد آفتاب ها و …

مهمترین و بهترین ویتامین ها برای پوست که برای سلامت و شادابی آن لازم می باشد عبارت است از E ، D ، K ، C . در ادامه سعی داریم که با خواص این ویتامین ها و ضرورت استفاده از آنها بیشتر آشنا شویم.

بیشتر بخوانید : تاثیر روغن جوانه گندم در جوانسازی پوست

بهترین ویتامین ها برای پوست

بهترین ویتامین ها برای پوست

به معجزه ویتامین C ایمان بیاورید

بهترین ویتامین ها برای پوست | یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست و مورد نیاز مهم بدن برای سلامتی ، شادابی و زیبایی پوست ویتامین C می باشد. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است بنابراین به عنوان یک ویتامین ضد سرطانی شناخته می شود. این ویتامین نقشی به سزایی در تولید کلاژن ایفا می کند که برای حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. بخاطر همین خواص ویتامین C می باشد که در اکثر محصولات ضد پیری پوست استفاده می گردد. شایان ذکر است که ویتامین C به وفور در لایه بیرونی (اپیدرم) پوست و داخلی پوست (درم) یافت می شود.

ویتامین C باعث کاهش تخریب سلولی در بدن می شود و همچنین التیام زخم و جراحات را سرعت می بخشد. مصرف کافی ویتامین C در پیشگیری از خشکی پوست نیز مفید می باشد.

ویتامین C در اکثر مواد غذایی و میوه جات یافت می شود ولی توصیه می شود که روزانه مقدار کافی آن به بدن برسد. سعی کنید در مصرف روزانه خود پرتقال ، توت فرنگی ، کلم بروکلی را هم جا دهید.

برای دریافت کافی ویتامین C مصرف مرکبات را فراموش نکنید.

ویتامین D سلول ساز بدن

بهترین ویتامین ها برای پوست | یکی از ویتامین های مهم در بدن ویتامین D می باشد. کمبود این ویتامین در هر مرحله از رشد افراد می تواند آثار سوء زیادی بر جا بگذارد. برای جذب این ویتامین در بدن علاوه بر تغذیه می توان از نور آفتاب نیز بهره برد. در حقیقت جذب و تولید این ویتامین در بدن به صورت طبیعی از طریق جذب پوستی نور خورشید می باشد. وقتی شما در معرض آفتاب قرار می گیرید کلسترول پوست به ویتامین تبدیل می گردد. فرآیند جذب از طریق کبد بوده و برای تمام نقاط بدن ارسال می شود تا در فرآیند سول سازی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از تاثیرات مهم ویتامین D درمان پسوریازیس می باشد.

از ویتامین D در ساخت پمادهای موضعی درمانی استفاد می شود. طبق تحقیقات پژوهش گران مصرف موضعی گلسیتریول (نسخه مصنوعی ویتامین D) در مبتلایان به پسوریازیس باعث کاهس التهاب و تحریک پوستی می شود.
ویتامین D جزو ویتامین های حلال در چربی است. بنابراین مازاد این ویتامین در بدن انباشت می شود و می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. این مساله برخلاف ویتامین های حلال در آب مثل C می باشد که مازاد آن از بدن دفع می گردد. بنابراین در مصرف ویتامین D زیاده روی نکنید.

شما برای جذب ویتامین D مورد نیاز بدنتان می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

قرار گیری در معرض آفتاب به مدت روزانه 10 دقیقه (در صورتی که سابقه خانوادگی سرطان پوست دارید و یا مستعد سرطان می باشید با دکترتان مشورت کنید)

مواد غذایی دارای ویتامین D مصرف کنید. انواع ماهی سالمون ، تن

بهترین ویتامین ها برای پوست- ویتامین D

بهترین ویتامین ها برای پوست- ویتامین D

بیشتر بخوانید : روغن های مغذی برای پوست و مو

ویتامین E سد دفاعی پوست بر برابر اشعه فرابنفش

بهترین ویتامین ها برای پوست | ویتامین E یک ویتامین آنتی اکسیدانی است. این ویتامین از شما در برابر آثار زیانبار نور خورشید محافظت می کند. بنابراین یکی از مهمترین و بهترین ویتامین ها برای پوست می باشد. ویتامین E برای پیشگیری از چین و چروک و لکه های پوستی بسیار مفید است.

فرایند تولید ویتامین E در بدن از طریق ماده چربی به نام سبوم می باشد. این ماده از طریق منافذ پوست منتشر می شود که به رطوبت پوست کمک می کند. ویتامین E برای رفع التهابات پوست مفید است.

امروزه در ساخت محصولات مراقبت پوست از ویتامین E بسیار استفاده می شود. تاثیر این ویتامین به هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می یابد. میزان مورد نیاز افراد بزرگسال به این ویتامین در طول روز 15 میلی گرم می باشد.

راه های جذب ویتامین E به شرح زیر می باشد.

مصرف آجیل شامل انواع تخم ها و مغز بادام ، فندق و آفتاب گردان

مصرف مکمل شامل ویتامین E

استفاده از پمادهای موضعی حاوی ویتامین E

ویتامین K درمان گر زخم ها | بهترین ویتامین ها برای پوست

بهترین ویتامین ها برای پوست | یکی دیگر از مهمترین و بهترین ویتامین ها برای پوست ، ویتامین K می باشد. این ویتامین درمان گر زخم های و کوفتگی های بدن است. ویتامین K به خاصیت انعقاد خون شناخته می شود

ویتامین K امروزه در تولید کرم های پوستی استفاده می شود. این ویتامین برای مصارف درمانی در اشکال دارویی و کرم به بیماران تجویز می شود. این ویتامین در کاهش کبودی و ورم و التیام سریعتر پوست کمک شایانی می کند.

برای دریافت میزان مورد نیاز روزانه این ویتامین می توانید این مواد غذایی را مصرف کنید

اسفناج ، کاه ، کلم  پیچ ، لوبیا سبز

کلینیک زیبایی دکتر هنرور

کلینیک زیبایی دکتر هنرور با تکیه بر تجربه چندین ساله خود و با استفاده از کادر مجرب پزشکی آماده ارائه خدمات زیبایی پوست و مو به شما عزیزان می باشد.

لیزر موهای زائد , میکرونیدلینگ , آر اف فرکشنال , پلاسماجت

٠٢١٦٦٥٦١٦٨٧     –     ٠٩٣٥٩٠٩٠٩٨١

اینستاگرام دکتر هنرور

به صفحه ما در اینستاگرام بپیوندید

توصیه پزشک برای داشتن پوستی زیباتر و شاداب تر

مصرف مستمر و مورد نیاز ویتامین ها می تواند به شما در حفظ سلامتی و کیفیت پوستتان کمک کند. نقش ویتامین برای پیشگیری از بروز مشکلات و کارکرد صحیح بدن می باشد. کمبود آنها سلامتی شما را تهدید می کند. پس از به خطر افتادن سلامتی و آسیب پوستتان شما علاوه بر مصرف این ویتامین ها نیاز به روش های درمانی دیگر پیدا می کنید که یقینا برای شما هزینه بر است. مصرف این ویتامین ها باعث جلوگیری از بروز آسیب و یا پیری های زودرس می شود. وگرنه بدن انسان در پس از سیر طبیعی عمر و سن به مرور آثار پیری را پیدا خواهد کرد.

شما در کنار تغذیه سالم و سرشار از مواد مورد نیاز بدن می توانید به زیبایی بیشتر خود نیز بپردازید. برای داشتن پوست زیبا و شاداب می توانید با ما مشورت نمایید. ما در کلینیک زیبایی دکتر هنرور روش های مختلفی برای زیبایی و شادابی بیشتر شما داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *